You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gemiddeld gebruik is hierdoor 148Wh/km over die 36.000. Misschien maakt dat ook uit voor de degradatie, zou dan iets met batterijbelasting tijdens het rijden te maken kunnen hebben.
File a service request and got a call from my SC a few hours later. Talked to the guy for a long time. A few points that I took away from the call:
So what I'll do is mix up my charging between morning and evening so that the car sits overnight at 90% and sometimes in the 30-40% range overnight. This will allow the pack to stabilize at each end which is when the system takes its readings from the battery.
- Wants me to charge to 90% daily since we use down to 30-40% daily
- Says that it's good to let the car sit overnight at both ends (90% and 30-40%) because it takes time for the pack to "settle" and the system takes readings at those points which are taken into the calculations.
- He thought it was interesting that my mini-charges testing that I did made the number jump around like it did
- I learned that brake regeneration is limited on battery level AND temperature. In cold areas, it's possible to have brake regeneration limiting come on/increase when things get colder.
- At the lower end of the battery, it turns to measuring voltages only whereas up top it measures voltage and current.
Uit een ander topic. Ik zit op 11k (165Wh/Km) en z'n 1.5%. Maar aangezien mijn auto nooit op 90% overnacht maar wel op 30%-40%, is dat het misschien. @Jawbone Ik denk dat jij ook een paar keer 90% moet proberen. Het BMS raakt in de war zoals boven beschreven. Mijn "degradatie" kwam vrij plotseling, en dan ging het van 449 naar 444, 440 en af en toe 437 al gezien in een tijdspanne van een paar weken. Ik denk dat BMS in de war is vanwege boven genoemde. Ik ga eens proberen van de week.
Een keer richting de 5% rijden en dan opladen naar de 95%.Vorige week heb ik 2x naar 90% geladen en hem ‘s nachts laten staan. Ik had ergens gelezen dat bij 90% op +2h de BMS de capaciteit update. Heeft bij mij helaas geen enkele verandering gebracht.
Heeft er iemand een samenvatting van het filmpje. Zijn filmpje duren altijd veel te lang
@Jawbone Hoe ging de achteruitgang bij jou? geleidelijk of opeens?
Ik zou Sec contacteren en vragen of ze iets zien. Zou niet zoveel moeten zijn.
Heeft er iemand een samenvatting van het filmpje. Zijn filmpje duren altijd veel te lang
Hier met dezelfde uitvoering ook dezelfde waardes na 18.000 km. En laad af en toe ook naar 100% en kom regelmatig onder de 5 % voordat ik ga ladenNa 16k nog niet echt iets gemerkt van degradatie. Bij 90 procent haal ik nog steeds 469-471 km met mijn LR RWD. Laad geregeld tot 100 procent om hem dan ineens tot 5-10 procent leeg te rijden. Denk dat wnnr je teveel marges inbouwt je BMS ontregeld raakt en je met gekleed afwijkingen kampt.
Andere filmpjes zeggen weer wat anders. Ik zou het gewoon proberen 5% -> 95% en dan meteen mee rijden.
Ik vertrouw de technische kennis van Bjorn Nyland ver boven die barbiepop, ANY day ;-)
Die man is dagelijks bezig met allerlei EVs testen, range-testen, canbus data analyses etc.
(Expected remaining kWh - Energy buffer kWh) / Discharge constant
uit:
Battery degradation - 2019.32.2.2
Ter voorkoming van misverstanden over dat draadje en mogelijk gedoe met die versie: degene die het gestart is heeft zich vergist en heeft gewoon versie 2019.32.2.1
De vraag is waarom de ene auto wel en de andere niet. Vervelend dat tesla hier niet open over is en altijd maar gooit op normale degradatie