Blijkbaar was het nog niet helemaal duidelijk. AP gaat niet meer aan als je een paar keer harder dan 150 km/u hebt gereden met AP ingeschakeld. AP gaat sowieso uit boven de 150 km/u, maar daarna gaat AP ook niet meer aan “uit straf”.
Dezelfde straf die je ook krijgt als je niet op tijd het stuur hebt bewogen tijdens rijden op AP. Het systeem gaat uit en pas weer aan als je teruggaat naar P. Mij lukt dat niet tijdens het rijden, maar
@Bas. blijkbaar wel.
Andere auto’s met een implementatie van autopilot hebben minder vervelende stuurwiel-nag dan de model 3 en gaan ook niet uit als je het negeert. Daardoor weet ik vrij zeker dat de EU dit niet verplicht en Tesla dit zelf heeft bedacht.
Maar straf voor AP niet handmatig uitschakelen? Dat zou hetzelfde zijn dat je straf krijgt omdat je de auto verlaat zonder eerst in P te zetten. De auto gaat dan ook automatisch in P. Hetzelfde geldt voor versnellen boven de 150 km/u. AP gaat dan vanzelf uit. Blijkbaar heeft het een olifantengeheugen