Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Had de Outlander PHEV ook. Maar daar was het volgens het boekje ook genoeg om te tanken. Ik heb nooit genoeg elektrisch gereden met de PHEV om er last van te hebben. Ik probeerde het wel maar 23 km elektrisch is niet veel
Eens. 25 km van de theoretisch al beperkte 40 is wel heel weinig.

Sta op de wachtlijst voor een Lynk&co 01 plug-in hybride. Zou bij ons de 2e auto worden (maar wel met trekhaak vanwege paarden trailer) en een Passat diesel vervangen. Maar de 01 heeft ten minste nog een effectief 14 kWh batterij (totaal ruim 17kwh batterij). Dus daarmee hoop ik toch wel ruim 50km elektrisch te kunnen rijden (woon-werkverkeer van mijn partner is ca 45 km retour). Daardoor zouden we in theorie met 2 a 3 x per jaar tanken uit moeten kunnen. Maar dan moet je niet te vaak dit soort geintjes krijgen .
 
Even geen automerk, maar een motormerk. Berichtje van de frontpage van deze site

Harley-Davidson heeft dus eindelijk een manier gevonden om motoren te ontwerpen zonder lekkende oliecarters, met name overschakelen op elektrische motoren. Laten we hopen dat deze geen elektrolyt lekken.
 
Even geen automerk, maar een motormerk. Berichtje van de frontpage van deze site

Harley-Davidson heeft dus eindelijk een manier gevonden om motoren te ontwerpen zonder lekkende oliecarters, met name overschakelen op elektrische motoren. Laten we hopen dat deze geen elektrolyt lekken.
En met het typische bromgeluid uit de speakers?
Is wel sterk dat ze dit visitekaartje zouden opgeven.
 
En met het typische bromgeluid uit de speakers?
Is wel sterk dat ze dit visitekaartje zouden opgeven.
Ik gok dat ze een stappenmotor gaan gebruiken, kan je ideaal weer inbalans mee creëeren:)

Of dit
 
Last edited:
Ford komt met een concurrent voor de Cybertruck: De elektrische F-150 lightning.

1621498178215.png


Van buiten niet echt vernieuwend, maar dat is natuurlijk de bedoeling.
(de eerste auto's leken ook op wat men gewend was: koetsjes)

Reactie van Elon (zoals het hoort ;) ):
1621498015312.png


Meer lezen:
 
Ford komt met een concurrent voor de Cybertruck: De elektrische F-150 lightning.

View attachment 664094

Van buiten niet echt vernieuwend, maar dat is natuurlijk de bedoeling.
(de eerste auto's leken ook op wat men gewend was: koetsjes)

Reactie van Elon (zoals het hoort ;) ):
View attachment 664093

Meer lezen:

De prijs valt me mee:
(er zal een flinke accu met bijbehorend prijskaartje gemonteerd zijn mag in aannemen)

"The biggest stunner regarding the Ford F-150 Lightning is its price tag. The starting price is just below $40,000, about $20,000–$35,000 less than most people seemed to be expecting. It is truly cost competitive and also performs better than a fossil fuel F-150. The more decked out and pricier option is the quickest F-150 in history, demoting the F-150 Raptor. You don’t bring this truck to market at such a low cost on the bottom end and with such high performance on the top end with a goal of just getting some good PR and then forgetting all about electricity. This is for real."
 
Op tweakers wordt gesproken over een 138 kWh accu voor de lichte versie en een 170-180 kWh accu voor de zware versie. Hij kan 9.6 kW terugleveren. Ford introduceert elektrische F-150-pick-uptruck die 9,6kW kan terugleveren
Wow! 138kWh voor minder dan USD 40k. Dan wordt de F-150 net zo'n succes als de ICE F-150. Denk dat Elon wat gas bij moet geven en wat minder tijd aan zijn crypto- en andere jongenshobbies moet besteden. Anders wordt Tesla snel ingehaald door de concurrentie. Three months maybe, six months definitely!
 
Wow! 138kWh voor minder dan USD 40k. Dan wordt de F-150 net zo'n succes als de ICE F-150. Denk dat Elon wat gas bij moet geven en wat minder tijd aan zijn crypto- en andere jongenshobbies moet besteden. Anders wordt Tesla snel ingehaald door de concurrentie. Three months maybe, six months definitely!
Worden hier ook weer appels en peren in verhaal tot moes gemaakt.

"Ford pulled a bit of a bait and switch with the pricing for the Lightning - the $40k base model is for commercial customers only (available in 2024)? And the $53k model is the 230mi range version for retail customers"
 
Worden hier ook weer appels en peren in verhaal tot moes gemaakt.

"Ford pulled a bit of a bait and switch with the pricing for the Lightning - the $40k base model is for commercial customers only (available in 2024)? And the $53k model is the 230mi range version for retail customers"
In Nederland zie je die bakbeesten (F150) vrijwel alleen commercieel rijden, en dan nog zonder BPM ook (grijs kenteken). Vervuilende oliestokers die relatief goedkoop rijden.

Dat zal voor de EV versie niet anders zijn, ze zijn echt vreselijk onpraktisch in de steden.
 
  • Like
Reactions: job-lek