Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Wanneer één van de grootste leasemaatschappijen in België even een model uit de markt prijst (een e-tron 55 en iPace met beiden > 15 kEUR aan extra's waren amper duurder dan de Model 3 LR), dan weet je dat er ergens iets mis is.
Zoals ik al zei: dat ligt niet aan de al dan niet goedkopere of betere service of kwaliteit bij Audi of Jaguar, maar aan stevige kortingen door de importeurs + hoge overnameprijzen die de importeurs garanderen.
 
  • Like
Reactions: RobsEV and JanG007
Even nog een ander onderwerp: het grote succesnummer bij VW-groep op dit ogenblik lijkt niet de ID.3 of ID.4 maar wel de Enyaq. Zowel in mei als juni het meest verkochte model in NL (> 800 stuks). Vorige maand ook meer dan 1200 exemplaren van verkocht in Noorwegen
De Enyaq (en de Ioniq 5) is wat betreft prijs zeker een concurrerend model, niet alleen voor Tesla maar ook voor VW.
 
Zoals ik al zei: dat ligt niet aan de al dan niet goedkopere of betere service of kwaliteit bij Audi of Jaguar, maar aan stevige kortingen door de importeurs + hoge overnameprijzen die de importeurs garanderen.
Het is een veelheid aan factoren. Er was geen winst mee te maken. En dat heeft idd deels met kortingen en goede condities te maken maar ook met de zorgen die je met zo'n wagen hebt. Voor een LM heb je grote aantallen en dus speelt de statistiek.
Feit is dat de LM niet veel plezier hebben beleefd aan de Tesla's MS en de eerste reeks M3. Nu schijnt het beter te zijn maar enkele jaren geleden: veel problemen, weinig support, moeilijke communicatie en stugge opstelling.
Dat het nu beter gaat, heeft te maken met het verdwijnen van kinderziektes en de verbeterde kwaliteit(-scontrole) maar ook dat de klanten uit een minder kritische groep komen. Bron: medewerker van ALD, de grootste LM van België.
 
Wanneer één van de grootste leasemaatschappijen in België even een model uit de markt prijst (een e-tron 55 en iPace met beiden > 15 kEUR aan extra's waren amper duurder dan de Model 3 LR), dan weet je dat er ergens iets mis is.

Even nog een ander onderwerp: het grote succesnummer bij VW-groep op dit ogenblik lijkt niet de ID.3 of ID.4 maar wel de Enyaq. Zowel in mei als juni het meest verkochte model in NL (> 800 stuks). Vorige maand ook meer dan 1200 exemplaren van verkocht in Noorwegen
Geeft misschien wel aan dat veel mensen een wagen willen hebben die niet fel uitschreeuwt 'IK BEN ELEKTRISCH'?
Die wordt vooral verkocht op zijn ruimte. Het is ongelooflijk maar waar. Spreek regelmatig mensen die zeggen dat ze dat de beste auto vinden ivm vakantie. Dat je dan het hele jaar in zo’n onhandig energie slurpent koek blik rijden schijnt geen probleem te zijn.
 
Volgens mij zijn er ook zat klachten van leaserijders over de I3/I4, Etron etc die tot op heden ook matig worden opgelost.
Het gaat voor de leasemaatschappij niet over de hoeveelheid problemen, maar over de manier waarop je daar als producent op reageert. Een collega van me heeft één van de eerste e-tron in België gekocht. Die heeft ook wat last gehad van kinderziektes. Door het succes van de e-tron was er in 't begin een tekort aan mensen in de garage die die wagen konden herstellen. Dat is hem duidelijk uitgelegd, en verder is het proces helemaal naar zijn tevredenheid verlopen, want hij werd door zijn garage wel als 'premiumklant' beschouwd. Wanneer hij zijn wagen binnen moest brengen kreeg die steevast een vergelijkbare vervangwagen mee (onder meer een Q7). Dan hoor je daar als leasemaatschappij dus niet van.
 
Is er sowieso niet al een soort van samenwerking tussen die 2 merken? Want toen ik voor het eerst in de Tesla Model X zat jaren geleden, herkende ik toch heel veel Mercedes onderdelen in het interieur.
In aanvulling op wat @Phil V schrijft: de Mercedes CLS stond model voor de Model S. Het interieur van de eerste series S zit vol onderdelen die via Daimler zijn geleverd, zoals de good old alles-in-een hendel voor de richtingaanwijzer en ruitenwisserbediening, de versnellingshendel en de raambediening. In latere jaargangen zitten onderdelen die er wel min of meer hetzelfde uitzien, maar die door Tesla in eigen beheer zijn geproduceerd. Ik voel een duidelijk verschil in kwaliteit tussen de originele Daimler hendels in mijn S (2013) en de Tesla versie in mijn X (2019).
 
  • Like
Reactions: job-lek and Phil V
Ik vraag me af of Tesla (NL of B) überhaupt een afdeling fleet sales of iets van dien aard heeft. Zo ja, dan is mijn vervolgvraag hoe ver hun mandaat reikt om oneffenheden in verkoop, nazorg en onderhoud op te lossen.
Ja, dat hebben ze.


Een korte zoektocht op LinkeIn geeft ook aan dat er mensen werken voor die afdeling ;)
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Teveel regen zorgt voor emergency stop. OTA updates ook pas later dit jaar
 
Screenshot_20210720-104012_Samsung Internet.jpg
 

ik denk dat Tesla's daar heel erg van over de rooie gaan raken als je ze in D zet (wat nodig zal zijn voor regeneratie), op z'n minst een echte brake want je zit te kort op je voorganger en die ((H)) zal het ook niet heel fijn vinden. Ik wens Ford veel succes met dit briljante idee. Ik denk dat er ook veel bereidheid zal zijn bij truckers om hun energie af te staan aan EV's.
Maar goed, dit is natuurlijk gewoon een slinkse manier om EV's in een kwaad daglicht te stellen want zo wil je toch niet met je EV gezien worden.
FUD in een nieuw jasje
 
  • Like
Reactions: Hbrink
ik denk dat Tesla's daar heel erg van over de rooie gaan raken als je ze in D zet (wat nodig zal zijn voor regeneratie)
Tesla's regelen zelf hun regeneratie dus als de batterij niet op temperatuur is of bijna vol is, is de weerstand minder en dus minder regeneratie.

Grappig genoeg zijn het net de Ford Mustang Mach-E's die dit niet hebben en de batterij naar de kl wordt gereden bij afdalingen bij teveel regeneratie.