Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Vreemd dat Tesla pas midden in de lijst voorkomt, ik had ze hoger ingeschat.

Tesla betaalt niet voor reclame, Toyota geeft daar veel aan uit. Dat verklaart meteen de volstrekt idiote uitkomst die onverklaarbaar is als je deze legt naast andere (wel verifieerbare) onderzoeken.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Dat is extreem laag. Wellicht vooral secundaire weg en vanuit een verwarmde garage?
M3 staat hier gewoon op de oprit (noorden, dus zelfs weinig zon in dit seizoen) en verwarming steeds rond de 20 graden (geen voorverwarming, tenzij die ene vriesdag recent).
De voorbije week inderdaad wel iets minder snelweg, maar wel heel wat korte ritten (<10 km) naar station of winkel met verwarming gewoon op.

Maar zelfs bij temperaturen van voorbije weken tot 5 graden, haal ik op snelwegen aan 110 km/h makkelijk 130-135 Wh/km, richting Spa zelfs aangenaam verrast met 150 Wh/km. In NL aan 100 ging het zelfs richting 110-115 Wh/km.

Deze week de 3000 km mijlpaal gepasseerd en huidig gemiddelde staat op 130 Wh/km (en 166 Wh/km incl sentry op verplaatsing en laadverliezen). ‘t is echt een zuinig beestje.

En ja, ik sta ook vaak langs BMW’s en Audi’s op pole positie aan de lichten 😁, en de 6 jarige dochter vraagt ook wel eens op de snelweg-oprit om in de zetel gedrukt te worden 😇
 
Eerste keer dat ik een truck zie laden 💪🏻
IMG_0257.jpeg
 
De journalist van Autoweek is helemaal lyrisch (met name over het 'schakelen' en 'racegeluiden'), ik heb daar toch wat andere gedachten bij

wat een disaster :):):) . Fijn dat je kan 'spelen' met het vermogen door te 'schakelen' een Toerenbegrenzer seriously op een fake versnellingsbak.

Hij geeft zelf aan wel een soort van dino te zijn. Nu ben ik ook de 50 wel al gepasseerd maar meh. Als je even de tijd hebt genomen om echt te wennen aan hoe een EV werkt en gaat dan wil je volgens mij nooit meer terug naar.

- Herrie die niet nodig is
- toerenbegrenzers
- moeten 'klooien' met schakelflippers (short shiften meh)

Enige voordeel is dat je weer fouten kan maken bij het doen van een stoplicht sprint :p. Kan je met een stoerder gevoel winnen of zo :p
 
Zoals hij zelf zegt "als je er goed over nadenkt slaat het helemaal nergens op".

Als dit ervoor zorgt dat meer mensen een EV kopen, kom maar op dan. En ergens heeft hij wel gelijk: vroeger kon ik exact mijn snelheid houden omdat ik wel hoorde dat de motor een ander geluid maakte. Dat kan ik met mijn Tesla veel slechter. Ik moet of de TACC aanzetten of heel vaak op de snelheidsmeter kijken.

Bjorn had ook een Brabus Smart #1 die nepmotorgeluid maakte.
 
Zoals hij zelf zegt "als je er goed over nadenkt slaat het helemaal nergens op".

Als dit ervoor zorgt dat meer mensen een EV kopen, kom maar op dan. En ergens heeft hij wel gelijk: vroeger kon ik exact mijn snelheid houden omdat ik wel hoorde dat de motor een ander geluid maakte. Dat kan ik met mijn Tesla veel slechter. Ik moet of de TACC aanzetten of heel vaak op de snelheidsmeter kijken.

Bjorn had ook een Brabus Smart #1 die nepmotorgeluid maakte.
Als je het maar uit kan zetten.... Niet alleen de extra herrie maar ook het schakelen (ik heb de video in etappes gekeken dus ik weet niet of het uit kan :) )

Ondertussen hoor ik aan het windgeruis ook wel redelijk goed hoe hard ik rijd (helaas.... dat windgeruis dus...)
 
Als je het maar uit kan zetten.... Niet alleen de extra herrie maar ook het schakelen (ik heb de video in etappes gekeken dus ik weet niet of het uit kan :) )

Ondertussen hoor ik aan het windgeruis ook wel redelijk goed hoe hard ik rijd (helaas.... dat windgeruis dus...)
Tijd voor de nieuwe M3. Dan is windgeruis niet het grootste probleem meer. Eerder snelheidsbekeuringen.

ps. En ja ik bedoel Model 3 en M3 is wat mij betreft geen BMW meer.😉
 
  • Funny
Reactions: horta
Ik ben het helemaal eens met je: nieuwe tijden, dus waarom terugpakken naar ‘das war einmal’. Maar als het de transitie bevordert en so called dino’s uit de ICE krijgt, graag… 😅
Moet wel schamper lachen iedere keer als ik een i4 van achteren aanschouw met die ‘fake uitlaten’….
Er gaan zelf geruchten dat ICE producenten het geluid van paard en wagen gaan simuleren in de EV’s die ze op de markt gaan zetten.