Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waterstof of elektrisch

This site may earn commission on affiliate links.
Ondanks de nadelen denk ik toch dat waterstof best een belangrijke plaats zal gaan innemen in de toekomst.
Zonder meer. Sterker nog er wordt nu al een bizarre hoeveelheid waterstof gebruikt op jaarbasis. Voor industriële processen en als grondstof. Laten we die eerst eens verplicht duurzaam laten produceren. Als dat lukt kunnen we daarna weer verder kijken of we waterstof ook goed kunnen gebruiken bij inefficiënte processen.
 
Het blad "De ingenieur" laat een analyse zien van het verschil in kosten en milieubelasting van de elektrische auto, waterstof auto en benzine auto. Conlusie is dat elektrisch rijden op alle fronten wint. Qua kosten al bij 70.000 km.

Eerste regel:
Wie nu een nieuwe auto koopt, kan het beste kiezen voor een elektrische.
Verder lezen: Waterstofauto legt het af tegen elektrisch rijden

[Edit] Ik zie dat @Maurice 1 hetzelfde onderzoek aanhaalde maar dan via het AD: Tesla in de pers (NL/BE)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1
Het blad "De ingenieur" laat een analyse zien van het verschil in kosten en milieubelasting van de elektrische auto, waterstof auto en benzine auto. Conlusie is dat elektrisch rijden op alle fronten wint. Qua kosten al bij 70.000 km.

Eerste regel:
Wie nu een nieuwe auto koopt, kan het beste kiezen voor een elektrische.
Verder lezen: Waterstofauto legt het af tegen elektrisch rijden

[Edit] Ik zie dat @Maurice 1 hetzelfde onderzoek aanhaalde maar dan via het AD: Tesla in de pers (NL/BE)

Volgens Auke Hoekstra die heel veel onderzoek op dit gebied doet komt de EV er nog gunstiger uit. De aannames voor CO2 uitstoot bij de productie van batterijen blijken te hoog te liggen in het CE onderzoek.

https://twitter.com/AukeHoekstra/status/1283860280255094785?s=19
 
Ondanks de nadelen denk ik toch dat waterstof best een belangrijke plaats zal gaan innemen in de toekomst.
Ik denk dat, voor de meeste Europese burgers, autopilot eerder komt, minder nadelen zou hebben en een belangrijkere plaats in de toekomst zal innemen.

Alleen al op het gebied van kosten en veiligheid staan de meest logische te verwachten resultaten van autopilot en waterstof zo'n beetje haaks op elkaar.

*edit: En qua subsidies trouwens ook.
 
Is toch wel duidelijk, voor personenauto's gewoon niet.
Zowat, alle fabrikanten zijn ermee gestopt en de pogingen die ze doen/deden zijn uitgelopen in een drama ..... ze worden gewoon niet gekocht.

Gepasseerd station, achterhaald door de werkelijkheid (....Tesla). Denk niet dat ze dat nog serieus gaan proberen. Heeft ze al veel geld gekost en ze hebben al de grootste moeite om over te schakelen naar accu's.

Vrachtvervoer, schepen is nog een ander verhaal. En daar zie ik ook nog grote kansen voor traditionele hybride techniek (zie je al gebeuren met busjes en ook vrachtwagens).