Ik heb ooit ergens gelezen dat het tanken van een waterstof wagen helemaal niet zo snel gaat aan een “drukere” pomp.De massa denkt door de worden "brandstof" en "snel tanken" dat een waterstofauto waarlijk een verbrandingsmotor heeft, en het een eitje is om te tanken. De massa begrijpt dan ook helemaal niet waarom iedereen aan de elektrische auto gaat. Waterstof moet toch beter zijn, niet? Tanken, afrekenen, gaan!
Zelfs diegenen die dan vervolgens begrijpen dat een waterstofauto tegenwoordig een FCEV is, vragen zich af waarom waterstof niet doorbreekt. Nog altijd dezelfde luxe van snel tanken, maar nu ook nog eens met de acceleratie van een EV?
De dure prijs? Dat zal wel zakken eens de technologie doorbreekt. Maar technologie kan natuurlijk niet altijd magie doen, en economie is wat alles doet draaien en het goedkoopste wint als de kwaliteit vergelijkbaar is (zie VHS vs Betamax). Daarom dat er nu in België koppen zijn die er niet bij kunnen dat Vlaanderen gas wil verbieden als verwarming, maar wel gascentrales gaan bouwen om oudere kernreactoren te sluiten.
(lees 2-3 wagens voor jouw) Dit had iets te maken met druk opnieuw opbouwen of warmte afbouwen? In ieder geval het kon ook tot 10 minuten duren tussen opeenvolgende tankbeurten. Klopt dit?