Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou sowieso een vaste kabel aan de paal nemen. Iedere keer de kabel oprollen en smerig in de kofferbak gooien is net zo smerig als diesel tanken. Een TWC met een korte kabel is 10 seconden er in en er uit.

En wat zijn de kosten en opbrengsten via NewMotion? Boven 10.000kWh lagere energiebelating?
 
Bedankt voor alle input mannen. Hier word ik wijzer van. Dat knopje is zeker weer een argument voor de TWC, anders zit je inderdaad weer met loskoppelen via de app/laadpad. Een vaste kabel is inderdaad ook relax. Wat bedoel je met per KWH betaal je minder?
 
Boven 10.000 kWh heb je altijd een lagere energiebelasting ongeacht de paal. Newmotion heeft VZIW ook laadpalen met vaste kabel. Een TWC is niet goedkoper om aan te leggen, de TWC zelf is goedkoper, de rest blijft hetzelfde: kabel, graafwerk, boren, meterkast veranderen. @ramonneke bedoelt dat je met Newmotion een opslag op je laadtarief krijgt als je hun de administratie laat doen. Zij willen ook aan je verdienen. Zoals ik al schreef: 4x per jaar meterstand opnemen met een TWC is het werk ook niet.

Zoals ik ook al eerder schreef, het is hoogstwaarschijnlijk helemaal niet nodig om load balancing te hebben.
 
Ik heb zelf een TWC aangesloten. Vond de diverse aanbieders van laadpalen erg aan de prijs. Via Marktplaats een TWC gekocht (referral program doorverkoper) voor 400€. Aanpassen meterkast met 3 fasen groep en 3 fasen aardlek (zie paar pagina's terug) ongeveer 400€ aan materiaal. Rijd particulier dus heb geen kWh meter nodig, vaak zijn laadpalen ook met abo waar ik niet op zit te wachten. Nog geen loadbalancing maar al wel voorbereid op bv. Maxem indien het inplannen van laden te veel gedoe wordt (denk ik niet)
We hadden al 3x25A vanwege zonnepanelen.
 
Ik heb zelf een TWC aangesloten. Vond de diverse aanbieders van laadpalen erg aan de prijs. Via Marktplaats een TWC gekocht (referral program doorverkoper) voor 400€. Aanpassen meterkast met 3 fasen groep en 3 fasen aardlek (zie paar pagina's terug) ongeveer 400€ aan materiaal. Rijd particulier dus heb geen kWh meter nodig, vaak zijn laadpalen ook met abo waar ik niet op zit te wachten. Nog geen loadbalancing maar al wel voorbereid op bv. Maxem indien het inplannen van laden te veel gedoe wordt (denk ik niet)
We hadden al 3x25A vanwege zonnepanelen.

Hier precies hetzelfde, dik tevreden tot nu toe. Laad alleen nog maar in de nacht.
 
Ik zoek als tijdelijke thuisoplossing een mobiele lader die 3 fasen ondersteund en aangesloten kan worden op een 3f16A rode CEE stekker.

Op eBay zijn nog enkele Gen 1 UMC's te koop, maar weet iemand of deze type B beveiliging bevat?
Een iets duurdere mobiele lader zou de Metron 3f16A lader zijn, recent kwam deze ook langs op het kanaal van Bjorn.
PC05A - 3x16A / 3-phase - Metron Shop
Je kunt deze kabel ook zonder CEE stekker bestellen. Dat betekent dat alle electronica in de Type 2 stekker verwerkt moet zitten. Dat betekent ook dat de kabel zelf in het geheel niet beschermd is door een eventuele RCD (ICCB 'hoort' binnen 30 cm van de stekker te zitten) en dat je dure electronica nogal is blood gesteld aan de (criminele) elementen.

Heb zelf een soortgelijke kabel gehad (um-EVSE van Charge Amps). Was heel erg praktisch in het gebruik, maar na minder dan 3 jaar toch overleden.