Aan de binnenkant van de bumper wordt een module+sensor gemonteerd. Vooralsnog is dit een regelmodule met een afstandmetertje die door een (boor)gaatje heen kijkt. Misschien er is een variant mogelijk met inductie-strips (zonder boren), maar dit is zeker duurder qua onderdelen.
Ook worden er draden getrokken naar verschillende componenten, waaronder voeding.
Passive entry is de enige manier om de Tesla de 'open' pulse te laten erkennen (dit principe werkt ook zo bij Volvo, Audi, VW en Scoda). Als dit niet aanstaat, is de auto in slaapmodus en wordt deze pas wakker als je met de keyfob de auto ontgrendeld. Tesla laat de deuren pas openen als deze ontgrendeld zijn; en dat is maar goed ook
De puls van de voetsensor wordt dus niet gezien als de auto vergrendeld is.
Je dient ergens een sleutel in het proces te gebruiken die jou het recht geeft om de klep te openen. En om nu eerst met je keyfob de auto te ontgrendelen en dan met je voet de klep te openen is uiteraard zinloos, omdat je je keyfob met je hand bedient en dus al vrij hebt.
Beantwoord dit je vragen?