Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe andere weggebruikers reageren op je Tesla..

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn mooiste voorbeeld was in 2016 in Zuid Frankrijk, nabij St tropez. Achter me een motorrijder (ruig type op een harley), komt dicht achter me rijden. Blijft daar een hele tijd hangen. Komt me half voorbij. Gaat er weer achter hangen. Opnieuw half voorbij. Uiteindelijk, na ca. 5 minuten, geeft ie gas, komt ie voorbij, en gaat in dezelfde snelheid die ik zelf al reed, voor me hangen. Blijft ook daar nog een minuut of 2 hangen. Kijkt meerdere keren in zijn spiegel. Dan.... Duimpje omhoog en rijdt weer door.
 
Sinds ik deze maand met een m3 LR rij ben ik al 2x bijna van de weggedrukt. Geen idee waarom mensen me over het hoofd zien.
Met mijn vorige ICE reed ik een stuk assertiever dan met de witte M3. Misschien is het rustige rijden voor andere een uitdaging om nog net even tussen te voegen of ga je op in de achtergrond ;)

Lang leve de dashcam. Mis alleen de beelden van de camera in de deurstijl om het beeld compleet te maken.

wat mij idd opvalt, na 1 dag o_O, mensen willen precies altijd tonen hoe snel (not) hun wagen optrekt, zowel als ze voor je, achter je of naast je staan.....vreemd, vermoeiend en slecht voor m’n range :D
 
Oh die Hollandsche assertiviteit toch, doodmoe wordt je er van...

Soms is het ook domweg jaloezie. Er zijn zat mensen die ook wel een Tesla zouden willen, maar het niet kunnen betalen. In Nederland is de afgunst naar luxe/ duurdere auto's vrij groot volgens mij. Als het aan de gemiddelde Nederlander ligt moet iedereen in een Kia of Seat gaan rijden. In Zwitserland (waar ik veel kom wegens familie) is het bijvoorbeeld heel normaal om bijna dagelijks Ferrari's, Lamborghini's, Masserati's, etc. te zien rijden, zonder dat die worden lastig gevallen door andere verkeersdeelnemers.
 
  • Like
Reactions: Tezlaowner
Heb de Tesla nu 13 maanden. Al een paar keer gehad op een parkeerplaats: Meneer, wat heeft u een mooie auto. Of: Mag ik eens kijken, Jeeeeeezus wat een scherm......
Alleen maar positieve reacties?

Nee, een paar collega's vinden het maar een hype en zijn er vast van overtuigd dat een Tesla slecht voor het milieu is. Discussies hebben weinig zin, ze hebben ergens iets gelezen over de grondstoffen van de batterij en recycling, weten niet precies wat en gebruiken het als excuustruus om zelf lekker door te blijven gaan met het vervuilen van onze grote steden (denk ik dan maar...... en mijn oldtimers doe ik ook niet weg :D )
 
ikke wel, hier zijn veel Sjonnies -ik denk dat ze zo heten - vaak met breeeede velgen en verlaagde uitvoeringen die willen laten zien hoe snel ze kunnen zijn en als ik ze dan in de achteruitkijkspiegel zie, dan geven ze meestal snel op om bij het volgende stoplicht weer een spelletje te willen spelen. Ik doe dan nooit meer mee en geniet dan van hun uitlaatgassen........
 
Heb de Tesla nu 13 maanden. Al een paar keer gehad op een parkeerplaats: Meneer, wat heeft u een mooie auto. Of: Mag ik eens kijken, Jeeeeeezus wat een scherm......
Alleen maar positieve reacties?

Nee, een paar collega's vinden het maar een hype en zijn er vast van overtuigd dat een Tesla slecht voor het milieu is. Discussies hebben weinig zin, ze hebben ergens iets gelezen over de grondstoffen van de batterij en recycling, weten niet precies wat en gebruiken het als excuustruus om zelf lekker door te blijven gaan met het vervuilen van onze grote steden (denk ik dan maar...... en mijn oldtimers doe ik ook niet weg :D )
Zo is het.....de overtrokken reacties over belasting milieu, kindertjes in Azie die de accu's moeten maken en ook weer recyclen, subsidie rijders, EV's die het asfalt slopen etc etc.. Tot ze zelf een EV kunnen kopen, dan is het allemaal toch niet zo zwart/wit.
Mijn vrouw vroeg me om vandaag een stukje te lezen over EV's Ik begon met frisse moed tot ik bij de passage kwam "vraag "zelfverklaarde "groene"klimaat redders".....Toen haakte ik af. Echter veel mensen die zich er niet in verdiepen lezen dit als de waarheid.
En dat krijg je op straat en op verjaardagen ook als eerste terug....

Verongelukte e-auto’s te gevaarlijk en giftig voor milieu om te kunnen slopen | JDreport.com

Ik denk pas als de Tesla fabriek in Duitsland een feit is en VW maximaal gaat met EV's het gaat veranderen. Nog nooit een gedegen wetenschappelijk onderzoek gezien wat het lifetime verschil is tussen de productie van een EV en ICE qua CO2 uitstoot. Een onderzoeker/professor uit Inglostad kijkt daar heel anders tegen aan :)
 
Ik moet toch wel bekennen dat er voor enige ergernis bij andere weggebruikers wel eens aanleiding is. De AP vertoont wel eens merkwaardig gedrag. Ineens langzaam rijden, dan weer optrekken, richting aanwijzer aanzetten en dan niet van baan wisselen, met hoge snelheid de afslag in duiken, remmen en vervolgens met 30km/uur door de bocht.
Tja, andere moeten soms wel veel geduld hebben met de AP.
 
  • Like
Reactions: Gaston and Hbrink
Soms is het toch wel heel bizar. Mijn vrouw vandaag meegemaakt op terugweg van enkele boodschappen: op tweebaansweg aan het wachten achter 2 auto’s voor een rood licht. Linkse baan volledig vrij tot aan het stoplicht. Komt er een A6 langs, stopt naast de MS en doet teken om het raam naar beneden te doen. Mijn vrouw denkt dat er iets mis is met de auto en vraagt wat er is. Het antwoord: IK RIJ MET EEN DIESEL! F*ck you bitch! (Met bijbehorende vingers).
Echt bizar.
 
Sinds ik mijn Tesla MS sinds een maand heb merk ik duidelijk reacties van andere weggebruikers die ik eerder weinig tot nooit tegenkwam. Volgens mij een combinatie van de reactie op het merk Tesla (slijt snel met de 10.000den nieuwe M3s) en de AutoPilot. Ik merk dat ik met Autopilot langszamer rij en vaker onnodig links. Deze combinatie wekt uiteraard soms wat lichte frustratie....
 
  • Like
Reactions: Jopie
Ik merk dat nu het wat kouder is dat er meer Tesla's dicht achter mijn Land Rover gaan rijden. Ik hoop dat ze een Hepa filter hebben.:)
Ik ben niet helemaal mee wat jij hier op een Tesla forum komt doen.

Sowieso houdt AP braaf afstand, dus je claim dat ze korter achter je komen rijden is broodje aap.

En verder hebben de recentere X en S inderdaad een HEPA filter. En weet je wat dat doet? Dat geeft snel een besef hoe onze lucht stinkt als er zo een diesel langs komt en je op het voetpad wandelt. Ik ben op korte termijn erg gevoelig geworden van de stank die we tevoren allemaal zo gewoon waren, zo zonder HEPA filter in onze auto's...
 
Ik merk dat ik met Autopilot langszamer rij en vaker onnodig links. Deze combinatie wekt uiteraard soms wat lichte frustratie....
Ja en nee. Wat je doet is je meer aan de snelheidslimieten houden, en meer aan de voorgeschreven veilige afstanden houden. Het feit dat dat atypisch is voor ander verkeer dat harder rijdt en bumperkleeft, geeft soms wel wat reactie ja, maar de reactie is vaak wel onterecht als je rekening houdt met max. snelheid en veilige afstand.

De oplossing is niet dat we met z'n allen harder moeten gaan rijden en korter op mekaar moeten gaan rijden, maar wel dat we met z'n allen wat meer naar de snelheidslimieten moeten luisteren en wat minder bumperkleven. En daarom gaat het rijden met een Tesla zo goed af op trajecten met trajectcontrole, waar iedereen braaf zich aan de snelheid moet houden en bumperkleven helemaal niet opschiet.
 
Ik ben niet helemaal mee wat jij hier op een Tesla forum komt doen.

Sowieso houdt AP braaf afstand, dus je claim dat ze korter achter je komen rijden is broodje aap.

En verder hebben de recentere X en S inderdaad een HEPA filter. En weet je wat dat doet? Dat geeft snel een besef hoe onze lucht stinkt als er zo een diesel langs komt en je op het voetpad wandelt. Ik ben op korte termijn erg gevoelig geworden van de stank die we tevoren allemaal zo gewoon waren, zo zonder HEPA filter in onze auto's...

Ik kan mij vergissen maar volgens mij heeft Camelroel een MS90. Dat lijkt mij de reden dat hij hier op het forum te vinden is.

Daarnaast kan je natuurlijk ook even niet op AP rijden en zo, handmatig, dicht achter een grote Land Rover gaan rijden om range te winnen. :)
 
  • Like
Reactions: Jopie
Daarnaast kan je natuurlijk ook even niet op AP rijden en zo, handmatig, dicht achter een grote Land Rover gaan rijden om range te winnen. :)
Neem maar van me aan dat als je dat zou willen, je beter af bent achter een vrachtwagen, en dat het rijden aan 80 km/u dan meer verschil maakt.

Een Zoe of Leaf, die zie ik soms slipstreamen. Een Tesla zie ik dat nooit doen.