Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Ja misschien een beter idee. Na een goed gesprek zijn de onderzoekskosten inmiddels ingetrokken. Accu is opgeladen door Tesla (na 11 dagen!) dit bleek ook te kunnen en auto rijdt weer perfect. Wel advies accu te vervangen. Overigens mag er ook een niet Tesla accu in. Maar deze hebben ze niet. Gebruiken alleen Tesla huismerk en die is niet leverbaar. ANWB bellen was dus sneller en minder frustrerend geweest.
ik heb begrepen van @Gtech dat Tesla niet genoeg 12volt accu's op voorraad heeft. Ik zelf heb in 2020 een 12 volt accu vervangen die niet slecht bleek te zijn. de Battery heater was defect en daardoor werd de accu leeggetrokken en was de auto gebrikt. Die accu heb ik hier maandelijks aan een druppellader hangen mocht hij het echt begeven.
 
  • Informative
Reactions: EddieW
ik heb begrepen van @Gtech dat Tesla niet genoeg 12volt accu's op voorraad heeft. Ik zelf heb in 2020 een 12 volt accu vervangen die niet slecht bleek te zijn. de Battery heater was defect en daardoor werd de accu leeggetrokken en was de auto gebrikt. Die accu heb ik hier maandelijks aan een druppellader hangen mocht hij het echt begeven.
Moet helaas zeggen dat Tesla inderdaad onvoldoende 12V accu's heeft... Na vervanging van de MCU2 moet de 12V ook vervangen worden en daar wacht ik nu al vanaf 28 okt op.
 
  • Informative
Reactions: Stijntje
1 uur later deed ie het spontaan weer. Lekker betrouwbaar.

Iets anders. Wat hebben jullie bij Caraoke onder Disney staan? 1 liedje of meerdere?
Dat heeft bij mij nog nooit gewerkt toen ik voor mijn dochter iets van Frozen wou opzoeken. Is denk ik geen technisch probleem maar een licentie probleem.
 
Ik weet niet of ik het hier moet posten of in “Software 2021.44.xx”. Niet zeker zelfs of het bedoeld is of een ‘tekortkoming’.
Bij het achteruitrijden van mijn oprit heb ik de gewoonte om de wagen al in ‘vooruit’ (D) te schakelen terwijl hij nog achteruit bolt. Ik geef dan al wat power bij, om het achteruit bollen af te remmen en sneller over te gaan naar vooruit rijden. Dit deed ik met al mijn wagens al.
Sedert kort (laatste update?) haalt de wattpedaal niets uit totdat de wagen volledig uitgebold is. Pas wanneer hij volledig stil staat voel ik response op de pedaal en trekt de wagen op.
Bij de Zoe van mijn vrouw is dat trouwens ook zo.
Is er iets kapot? Is dit gedrag bij een EV schadelijk en heeft Tesla het via een update onmogelijk gemaakt? Nog iemand die ervaring?
 
Ik weet niet of ik het hier moet posten of in “Software 2021.44.xx”. Niet zeker zelfs of het bedoeld is of een ‘tekortkoming’.
Bij het achteruitrijden van mijn oprit heb ik de gewoonte om de wagen al in ‘vooruit’ (D) te schakelen terwijl hij nog achteruit bolt. Ik geef dan al wat power bij, om het achteruit bollen af te remmen en sneller over te gaan naar vooruit rijden. Dit deed ik met al mijn wagens al.
Sedert kort (laatste update?) haalt de wattpedaal niets uit totdat de wagen volledig uitgebold is. Pas wanneer hij volledig stil staat voel ik response op de pedaal en trekt de wagen op.
Bij de Zoe van mijn vrouw is dat trouwens ook zo.
Is er iets kapot? Is dit gedrag bij een EV schadelijk en heeft Tesla het via een update onmogelijk gemaakt? Nog iemand die ervaring?
Je kan ook de rempedaal indrukken waardoor je sneller zal stoppen, en dan hoef je niet te wachten tot hij is uitgebold. (de rem is de linkse pedaal)😅
 
Ik weet niet of ik het hier moet posten of in “Software 2021.44.xx”. Niet zeker zelfs of het bedoeld is of een ‘tekortkoming’.
Bij het achteruitrijden van mijn oprit heb ik de gewoonte om de wagen al in ‘vooruit’ (D) te schakelen terwijl hij nog achteruit bolt. Ik geef dan al wat power bij, om het achteruit bollen af te remmen en sneller over te gaan naar vooruit rijden. Dit deed ik met al mijn wagens al.
Sedert kort (laatste update?) haalt de wattpedaal niets uit totdat de wagen volledig uitgebold is. Pas wanneer hij volledig stil staat voel ik response op de pedaal en trekt de wagen op.
Bij de Zoe van mijn vrouw is dat trouwens ook zo.
Is er iets kapot? Is dit gedrag bij een EV schadelijk en heeft Tesla het via een update onmogelijk gemaakt? Nog iemand die ervaring?
Weet niet of dit een technisch mankement is of een veiligheids feature. Ik kom dit weleens tegen bij het steken, dan wil ik al van Drive naar Reverse en geeft aan dat in niet in Neutral kan oid.
 
Ik weet niet of ik het hier moet posten of in “Software 2021.44.xx”. Niet zeker zelfs of het bedoeld is of een ‘tekortkoming’.
Bij het achteruitrijden van mijn oprit heb ik de gewoonte om de wagen al in ‘vooruit’ (D) te schakelen terwijl hij nog achteruit bolt. Ik geef dan al wat power bij, om het achteruit bollen af te remmen en sneller over te gaan naar vooruit rijden. Dit deed ik met al mijn wagens al.
Sedert kort (laatste update?) haalt de wattpedaal niets uit totdat de wagen volledig uitgebold is. Pas wanneer hij volledig stil staat voel ik response op de pedaal en trekt de wagen op.
Bij de Zoe van mijn vrouw is dat trouwens ook zo.
Is er iets kapot? Is dit gedrag bij een EV schadelijk en heeft Tesla het via een update onmogelijk gemaakt? Nog iemand die ervaring?
Ik doe dit ook altijd! het is in release 2021.44.30.2 niet anders als voorheen (in mijn S van 2018)
 
Ik weet niet of ik het hier moet posten of in “Software 2021.44.xx”. Niet zeker zelfs of het bedoeld is of een ‘tekortkoming’.
Bij het achteruitrijden van mijn oprit heb ik de gewoonte om de wagen al in ‘vooruit’ (D) te schakelen terwijl hij nog achteruit bolt. Ik geef dan al wat power bij, om het achteruit bollen af te remmen en sneller over te gaan naar vooruit rijden. Dit deed ik met al mijn wagens al.
Sedert kort (laatste update?) haalt de wattpedaal niets uit totdat de wagen volledig uitgebold is. Pas wanneer hij volledig stil staat voel ik response op de pedaal en trekt de wagen op.
Bij de Zoe van mijn vrouw is dat trouwens ook zo.
Is er iets kapot? Is dit gedrag bij een EV schadelijk en heeft Tesla het via een update onmogelijk gemaakt? Nog iemand die ervaring?

Het werkt bij M3 tot een bepaalde snelheid. Als ik iets harder ga werkt het niet. Ben je (ongemerkt) iets harder gaan rijden?
 
Je kan ook de rempedaal indrukken waardoor je sneller zal stoppen, en dan hoef je niet te wachten tot hij is uitgebold. (de rem is de linkse pedaal)😅
Als mensen het al een drama vinden om twee keer te klikken om de stoelverwarming op te zetten, dan mag ik het te veel vinden om mijn voet van pedaal te verzetten, toch? 😉🙂
 
Het werkt bij M3 tot een bepaalde snelheid. Als ik iets harder ga werkt het niet. Ben je (ongemerkt) iets harder gaan rijden?
Neen. Maar klinkt al goed dat er ergens een (software-?) beperking bestaat. Misschien is de snelheidslimiet verlaagd. Trouwens, mocht het de overbrenging zijn, dan zou ik het motorgeluid horen toenemen. Nu lijkt er echt niets te gebeuren.