Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben erg gecharmeerd van Tesla en in het bijzonder de model S. Maar dit soort berichten zijn voor mij echt aanleiding om even te wachten met de aankoop.

Soms is het voor mij ook niet helemaal duidelijk meer. Zijn de super positieve enthousiastelingen nu allemaal Tesla Fanboys, en zijn de frequente klagers aanstellers die het merkt Tesla kapot willen maken? Of zijn er echt dringende problemen met kwaliteit en service op dit moment. Het laatste lijkt mij meer aannemelijk als ik de recente recensies en reviews lees her en der op het net.

Ik hoop, zoals andere hier ook hebben gemeld, dat ik een maandag fabrikaat heb die ze nu opknappen.
Jammer is, dat het blijkbaar niet lukt om het in één keer goed te doen.

Wellicht dat als je de mazzel hebt een auto te treffen waar het wel in één keer goed is gegaan dat je dan ook super enthousiast bent.
Ik zou dan ook niet zomaar willen stellen dat dit Fanboys zijn.
 
Ik ben erg gecharmeerd van Tesla en in het bijzonder de model S. Maar dit soort berichten zijn voor mij echt aanleiding om even te wachten met de aankoop.

Soms is het voor mij ook niet helemaal duidelijk meer. Zijn de super positieve enthousiastelingen nu allemaal Tesla Fanboys, en zijn de frequente klagers aanstellers die het merkt Tesla kapot willen maken? Of zijn er echt dringende problemen met kwaliteit en service op dit moment. Het laatste lijkt mij meer aannemelijk als ik de recente recensies en reviews lees her en der op het net.

Er zijn met sommige auto's wat meer problemen dan met andere. Negatieve ervaringen worden eerder opgeschreven dan positieve. Die positieve ervaringen zijn hier ook te horen, maar van de meeste positieve ervaringen hoor je nooit iets.
Ik rij nu in mijn tweede Tesla Models S. Mijn eerste had wat meer problemen dan de huidige. Mijn eerste had een hardnekkig uitlijnprobleem. Dat bleek uiteindelijk opgelost te worden door het vervangen van het stuurhuis.

Mijn huidige Model S is van februari 2015. Ik heb deze nu 2,5 jaar in gebruik. Nog nooit ben ik met deze auto naar een Service Centrum geweest, ook niet voor onderhoud. Zelfs een melding dat mijn 12-Volts accu zou moeten worden vervangen bleek een software issue die op afstand kon worden verholpen.

Ik heb tot op de dag van vandaag nog geen eurocent uitgegeven aan onderhoud.

Mijn ervaring met Tesla, met de vorige S dus, zijn zonder meer zeer positief. Tesla doet zijn uiterste best om problemen op te lossen.

Er zijn natuurlijk wat problemen met de onderdelen aanvoer. Reparaties duren langer dan bij het gemiddelde Duitse merk. Ze zijn ook duurder.

Zou ik terug willen naar mijn vorige auto's. Dat waren altijd snelle 8-cilinder Audi's S6 Avant. Nee, nee, nooit meer terug.
 
- het aantal mensen actief op het forum is wel eens eerder geteld en we kwamen toen op nog geen125 of zo.. er zijn ruim 10.000 Tesla's verkocht in NL... het percentage van Tesla-kopers dat zegt dat hun volgende auto weer een Tesla is de hoogste in de autoindustrie (in orde van 97% geloof ik) .. voor Porsche dus.. gaat er wel eens wat mis met een Tesla - ja inderdaad, zoals met elke auto.. is iedereen volledig tevreden met hoe eea wordt opgelost, nee zoals met elke merk dat het geval is.... Er is wel eens iemand geweest die op dit forum verscheen met een verhaal alleen maar om Tesla ander druk te zetten, daarna nooit meer teruggekomen... en er zijn meerdere voorbeelden bekend van het Tesla service-niveau die echt uniek zijn in de industrie..

Het gaat niet om klagers of super enthousiasme, maat wat je hier ziet is maar een heel klein percentage van de Tesla rijders.. Daarnaast is er de neiging om eerder te klagen/slechte ervaring door te vertellen dan om simpelweg te melden dat je erg enthousiast bent.. (maar ook daar is een draadje voor) Zijn er echt - structureel - problemen met kwaliteit of service? nee. Nu nog even wachten?/ ik zou niet weten waar je dan nu nog op zou moeten wachten.. -

we gebruiken de S uit 2013 als tweede auto, m'n huidige van mrt '17 wordt komende maand vervangen door een nieuwe (Wiebes bedankt) ... ooit nog terug? no-way!
 
Uiteraard. Negatieve ervaringen worden sneller geuit en positieve ervaringen hoor je niet snel. Ook bij andere automerken kan je problemen hebben, maar m.i. is het grootste verschil dat je bij andere automerken zoveel alternatieven hebt in een volwassen markt.

Bij Tesla kan je niet even een ander OEM-onderdeel bestellen als ze je vertellen dat je even een paar weken moet wachten. Of dat je even bij een niet-merk garage je reparatie laat uitvoeren. Dit gecombineerd met het feit dat ze nu logistiek (en financieel) ook de zaken niet op orde lijken te hebben maken het voor mij zo tricky. Nog even wachten = de kat uit de boom kijken. En zien of de capaciteit in de SECs verbeterd of alleen maar erger wordt met de model 3’s volgend jaar. Het risico dat je de fiscale voordelen misloop moet je dan accepteren natuurlijk. Ben er nog niet helemaal uit.
 
Ik ben erg gecharmeerd van Tesla en in het bijzonder de model S. Maar dit soort berichten zijn voor mij echt aanleiding om even te wachten met de aankoop.

Soms is het voor mij ook niet helemaal duidelijk meer. Zijn de super positieve enthousiastelingen nu allemaal Tesla Fanboys, en zijn de frequente klagers aanstellers die het merkt Tesla kapot willen maken? Of zijn er echt dringende problemen met kwaliteit en service op dit moment. Het laatste lijkt mij meer aannemelijk als ik de recente recensies en reviews lees her en der op het net.

Wachten? Stap over, je krijgt geen spijt. Op de dag van de aflevering van mijn model S reed ik met buikpijn naar Tilburg - bang dat ik spijt zou krijgen van het inruilen van de leukste auto die ik tot dan toe gereden had: mijn porsche macan... nu maanden verder geen moment spijt gehad.

Je gaat de wereld met andere ogen bekijken. Al die icu’s die bij elke remactie hun remschijven laten slijten en al die energie laten verdampen - zo 2010... met hun inimini navigatiesystemen en hun olieverversen...

En inderdaad, de afwerking is niet zo strak als bij Porsche, de wegligging op hogere snelheden ook niet - maar hee, je hebt een fenomenale gasresponse en acceleratievermogen, je reist gratis door heel europa en je imago is nog opgegroend ook! Het rijplezier is echt niet minder hoor en de twee keer dat ik wat had ben ik keurig geholpen - zonder bezoek aan het Sec!
 
Uiteraard. Negatieve ervaringen worden sneller geuit en positieve ervaringen hoor je niet snel. Ook bij andere automerken kan je problemen hebben, maar m.i. is het grootste verschil dat je bij andere automerken zoveel alternatieven hebt in een volwassen markt.

Bij Tesla kan je niet even een ander OEM-onderdeel bestellen als ze je vertellen dat je even een paar weken moet wachten. Of dat je even bij een niet-merk garage je reparatie laat uitvoeren. Dit gecombineerd met het feit dat ze nu logistiek (en financieel) ook de zaken niet op orde lijken te hebben maken het voor mij zo tricky. Nog even wachten = de kat uit de boom kijken. En zien of de capaciteit in de SECs verbeterd of alleen maar erger wordt met de model 3’s volgend jaar. Het risico dat je de fiscale voordelen misloop moet je dan accepteren natuurlijk. Ben er nog niet helemaal uit.

Hoe ga je bepalen of de zaken verbeteren? Op basis van berichten op het forum? Dan kom je weer terug in bovenstaande berichten, de aantallen groeien hard, negatieve berichten worden eerder geuit dan positieve.
Ik heb ook negatieve ervaringen gehad in het begin, maar het plezier dat ik nu al 40k kilometers heb maken dat meer dan goed. En dan heb ik het nog niet eens over het financiële aspect.
Als je echt geïnteresseerd bent zie ik niet in waarom nu wachten nog interessant kan zijn, maar dat is mijn bescheiden mening ;)
 
Hoe ga je bepalen of de zaken verbeteren? Op basis van berichten op het forum? Dan kom je weer terug in bovenstaande berichten, de aantallen groeien hard, negatieve berichten worden eerder geuit dan positieve.
Ik heb ook negatieve ervaringen gehad in het begin, maar het plezier dat ik nu al 40k kilometers heb maken dat meer dan goed. En dan heb ik het nog niet eens over het financiële aspect.
Als je echt geïnteresseerd bent zie ik niet in waarom nu wachten nog interessant kan zijn, maar dat is mijn bescheiden mening ;)

Het gaat niet zozeer om interesse, maar om rationaliteit. En ja, ik weet het, rationaliteit en auto’s gaat vaak niet samen . Momenteel is het allemaal te wisselvallig qua kwaliteit en service. Ik heb geen zin om mij kapot te ergeren bij een slechte levering of omdat ik veel te lang moet wachten op oplossingen. Juist nu lijkt wachten heel interessant omdat de markt nu echt open begint te breken. Moment van schrijven staat er weer een artikel in het FD over de alleenheerschappij van Tesla.
 
Last edited:
Het gaat niet zozeer om interesse, maar om rationaliteit. En ja, ik weet het, rationaliteit en auto’s gaat vaak niet samen . Momenteel is het allemaal te wisselvallig qua kwaliteit en service. Ik heb geen zin om mij kapot te ergeren bij een slechte levering of omdat ik veel te lang moet wachten op oplossingen. Juist nu lijkt wachten heel interessant omdat de markt nu echt open begint te breken. Moment van schrijven staat er weer een artikel op het FD over de alleenheerschappij van Tesla.

Wat betreft een BEV zal dat ook nog wel een tijdje zo blijven ook.
Alleen de wat Hyundai lijkt te gaan leveren met de Kona wordt wellicht een serieuze EV maar als ik zie wat andere leveren inclusief de I-Pace, dan is dat niets en wordt het niets ook.

Ze hebben in de praktijk geen range en geen infrastructuur waardoor het alleen geschikt is voor een rondje om de kerk.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Het gaat niet zozeer om interesse, maar om rationaliteit. En ja, ik weet het, rationaliteit en auto’s gaat vaak niet samen . Momenteel is het allemaal te wisselvallig qua kwaliteit en service. Ik heb geen zin om mij kapot te ergeren bij een slechte levering of omdat ik veel te lang moet wachten op oplossingen. Juist nu lijkt wachten heel interessant omdat de markt nu echt open begint te breken. Moment van schrijven staat er weer een artikel in het FD over de alleenheerschappij van Tesla.

Zoals Jaguar met hun iPace laat zien: de uitdaging in het bouwen van een goede EV zit hem voorlopig niet in fit & finish.
Dat doen autobouwers al 100 jaar en ze weten echt wel hoe dat moet.
De uitdaging zit hem vooralsnog in het maken van een EV met een goede range, een laadsnelheid en een laadnetwerk die de auto praktisch bruikbaar maken in alle gewenste toepassingen (woon-werk, intensief gebruik, vakantietrips etc...). Daar wint Tesla met vlag en wimpel.

Buiten dat: 5 Tesla's besteld en geleverd, èèn ervan had windgeruis bij dat driehoeksraampje.
Je maakt je echt te veel zorgen.
 
Last edited:
Uiteraard. Negatieve ervaringen worden sneller geuit en positieve ervaringen hoor je niet snel. Ook bij andere automerken kan je problemen hebben, maar m.i. is het grootste verschil dat je bij andere automerken zoveel alternatieven hebt in een volwassen markt.

Bij Tesla kan je niet even een ander OEM-onderdeel bestellen als ze je vertellen dat je even een paar weken moet wachten. Of dat je even bij een niet-merk garage je reparatie laat uitvoeren. Dit gecombineerd met het feit dat ze nu logistiek (en financieel) ook de zaken niet op orde lijken te hebben maken het voor mij zo tricky. Nog even wachten = de kat uit de boom kijken. En zien of de capaciteit in de SECs verbeterd of alleen maar erger wordt met de model 3’s volgend jaar. Het risico dat je de fiscale voordelen misloop moet je dan accepteren natuurlijk. Ben er nog niet helemaal uit.
U,
Om nog een bijdrage aan de discussie te leveren, ik had met mijn 2013 model S een week voordat ik op vakantie ging een handgreep van de bestuurdersportier die niet meer naar buiten ging. SeC den haag gebeld en 4 dagen later is de handgreep vervangen.
In het kader van positieve service ervaringen :confused:
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ik heb zelf meer dan een jaar onderzoek gedaan naar tesla, voordat ik er een kocht. Ik ben zeer tevreden over de ruimte, het rijgedrag (boven de 180 wordt het alleen slecht), de Navi, de acceleratie

De kwaliteit is wel bedroevend. De rubberen rand in het panodak wapperde er deels uit op de snelweg (zelf weer vastgelijmd), naden die na twee dagen niet meer goed sloten (zelf weer zo goed mogelijk tegen elkaar gedrukt), etc. Als ik hem was, valt het ook op dat bijvoorbeeld de rubberen randen niet recht lopen.

Er ligt ergens in de middenconsole een ring van mijn vriendin, omdat het met al die kieren niet lekker is gemaakt. Zij vindt de auto de meest belabberde ooit.

Ook in Noorwegen regent het klachten begreep ik.

“Tesla is the lowest ranked automaker on a list of brands for quality of service, and 4th worst among companies in all sectors.”

Tesla's Norway Popularity Can't Keep Up With Repairs | CleanTechnica

Norway denies holding up Tesla move to improve service
 
Ik heb zelf meer dan een jaar onderzoek gedaan naar tesla, voordat ik er een kocht. Ik ben zeer tevreden over de ruimte, het rijgedrag (boven de 180 wordt het alleen slecht), de Navi, de acceleratie

De kwaliteit is wel bedroevend. De rubberen rand in het panodak wapperde er deels uit op de snelweg (zelf weer vastgelijmd), naden die na twee dagen niet meer goed sloten (zelf weer zo goed mogelijk tegen elkaar gedrukt), etc. Als ik hem was, valt het ook op dat bijvoorbeeld de rubberen randen niet recht lopen.

Er ligt ergens in de middenconsole een ring van mijn vriendin, omdat het met al die kieren niet lekker is gemaakt. Zij vindt de auto de meest belabberde ooit.

Ook in Noorwegen regent het klachten begreep ik.

“Tesla is the lowest ranked automaker on a list of brands for quality of service, and 4th worst among companies in all sectors.”

Tesla's Norway Popularity Can't Keep Up With Repairs | CleanTechnica

Norway denies holding up Tesla move to improve service
Is wel mooi om wat links te plaatsen, maar dat Noorwegen verhaal is ligt momenteel dus aan de overheid, tesla kan snel de service verbeteren door rangers in te zetten, maar de Noorse wet verbiedt dat.
 
Na ruim 100K stopt een deurgreep met naar buiten komen. Kosten bij Tesla zijn EUR 827 incl BTW.... Dat zijn zaken die Tesla toch liever niet zelf doet? Ik ga in de toekomst eens kijken of mijn lokale garage het ook kan fixen. Dan heeft Tesla meer tijd voor het oplossen van de problemen die binnen de garantie vallen.
Hoe, valt dit niet onder garantie? Je krijgt toch 4 jaar garantie op de auto? Ik lees onderaan je posting dat je wagen van 2015 is, dus...?
 
Derde keer SuC vandaag en derde keer dat hij tijdens het laden verspringt naar een langere tijd zonder melding dat je af kunt taaien. Wel vervelend!!

Dat is mij dus ook opgevallen deze vakantie. Ik dacht dat het aan mij lag (bijvoorbeeld omdat ik tijdens het laden meerdere malen in en uit de auto ga) maar het lijkt dus op een bug. Ik heb dit verschijnsel nog nooit gehad toen wij op reis waren met de Model S. Echter met onze Model X is mij dit al meerdere keren opgevallen. Volgens mij met zowel software versie 2018.26 als met 2018.26.2.
 
Derde keer SuC vandaag en derde keer dat hij tijdens het laden verspringt naar een langere tijd zonder melding dat je af kunt taaien. Wel vervelend!!
Heb afgelopen weekend 9x bij SuC geladen (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italie). Allemaal probleemloos, app deed zijn werk perfect, leuke mensen ontmoet (uit Slowakije, Spanje, Malta, Denemarken Nederland en natuurlijk de ‘thuislanden’.). Verder vond ik de locaties wel aardig allemaal, zo kom je nog ‘s ergens! Paar keer korting op vertoon van de keyfob!
 
Nu 4 weken een mx p100d, de wing deuren zijn niet uitgelijnd en lo93 een beetje tegen het chrome aan.

Mijn zijruit kan niet meer normaal dicht, dan gaat hij van zelf direct weer open. Als ik hem heel langzaam dicht doe dan blijft hij wel dicht....(volgens mij moet ik hem resetten)

Met de ervaring van de afgelopen 4 weken (incl 3k vakantie km’s naar frankrijk) zou ik de auto direct weer kopen al was tie 25k duurder

Wat een fantastisch ding!!!!!!!!