Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Met AWD is echt niets mis. Ik heb nooit problemen ervaren. Ik weer alleen dat de tractie, efficiency en grip beter is (dit ervaar ik elke dag). Ik vraag me af of er awd berijders zijn (de mensen die dagelijks ervaren hoe het is) die hun awd willen omzetten naar rwd.

Ik kon mij zelfs een tweet herinneren van musk, dat een reden om alleen awd te produceren was dat nagenoeg iedereen voor die verstandige keuze koos.
 
Ik heb zowel een AWD (X) en RWD (S) en rij persoonlijker liever met de RWD. Is ook iets rustiger qua geluid. Minder zoemen. Ik denk als de X ook in RWD was gekomen had ik voor deze gekozen. Ik heb nooit gedacht als ik instapte dat de X veiliger zou zijn op de weg door RWD. Voor het Nederlandse klimaat red ik het prima met een RWD.
 
Ik heb nooit een Tesla gereden met alleen RWD maar wel met de nodige ICE auto's met alleen RWD.
De rij dynamiek is anders dan met een FWD of AWD.
Ik weet niet of de Tesla RWD net als bijv. een BMW wat wielspin en beperkte mate van uitbreken toestaat voordat de elektronica ingrijpt.
Bij mijn AWD is het i.i.g. zo dat je in een bocht het e-pedaal op de vloer kan drukken en de elektronica vangt dan alles af.
Dit is vanuit Tesla gezien een veilige keuze.

Zelf houd ik wel van de manier waarop een RWD rijdt maar alles heeft zo zijn beperkingen.
De vuistregel hierbij is dat een ICE auto met FWD met meer dan 200pk zijn vermogen niet goed kwijt kan alleen op de voorwielen en bij een RWD ligt die grens bij ca. 500pk. Omdat een elektrische auto meer en instant koppel heeft ligt deze grens waarschijnlijk een stuk lager.
Dat Tesla dan ook voor AWD kiest, nu langzaamste S al 2x 193kW ofwel in totaal 525 pk kan leveren, begrijp ik dan ook wel.

Ik zie veel commentaar over het geluid van de aandrijving van de AWD en ondanks dat ik best wat te janken heb met mijn auto is dat iets wat ik zeker niet in mijn eigen auto terugvindt. Vrijwel alle loaners waren voor wat betreft weg en aandrijvingsgeluiden idd een stuk luidruchtiger dan mijn eigen auto. Een deel hiervan komt waarschijnlijk omdat de mijne nog op de TO (Tesla Only) banden rijdt maar ik hoor nagenoeg geen aandrijvingsgeluiden en als ik al wat hoor is dat nog eerder van de achterkant dan de voorzijde.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Je hebt duidelijk geen interesse in mijn berichten en ik snap dan ook niet dat je er nu op reageert.
Of ben je gewoon zo'n fanboy dat je geen problemen wilt horen. Je kunt je dan ook dit topic negeren.

Verder heb je blijkbaar ook geen benul hoe een ontbinding werkt. Al doe je in andere berichten anders doen geloven.
Hiervoor moet je immers eerst de verkoper de kans geven om te herstellen of een ander correct product te leveren.
Ik heb interesse in alle berichten. Maar de berichtgeving over jouw problemen werden me op een gegeven moment iets teveel.
Ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan jou, maar ik heb zo mijn zwakheden.
Ik ben een fan van Tesla, maar geen fanboy. Op vele punten, bouwkwaliteit, afleverkwaliteit, navigatie, Autopilot, voorwielaandrijving, onderdelenvoorziening en schadeafhandeling heb ik kritiek geleverd. Ik was een van de eersten die mocht meemaken dat een Tesla medewerker mijn auto wist te crashen op een stilstaande file.
Even terug naar de ontbinding van de koop. Daar heb jij kennelijk ook al mijn reacties niet over gelezen.
Ik ben als CEO van iCentre group, door een halsstarrige houding van Apple, enkele keren bij een ontbinding van de koop door klanten betrokken geweest. Ook zelf heb ik eens de koop van een warmtepomp ontbonden. Dus maak je geen zorgen, ik weet, en dat weten de trouwe lezers hier ook, echt wel hoe dit in zijn werk gaat.
Blijft over dat we nu een beetje tegen elkaar aan het grommen zijn.
Als ik je beloof dat niet meer naar jou te doen, doe jij het dan niet meer naar mij? ;)
 
Blijft over dat we nu een beetje tegen elkaar aan het grommen zijn.
Als ik je beloof dat niet meer naar jou te doen, doe jij het dan niet meer naar mij? ;)

Mooi bericht Wim!

2015-05-23-ALE-FELIX-BROMANCE-9734.jpg
 
Ik heb interesse in alle berichten. Maar de berichtgeving over jouw problemen werden me op een gegeven moment iets teveel.
Ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan jou, maar ik heb zo mijn zwakheden.
Ik ben een fan van Tesla, maar geen fanboy. Op vele punten, bouwkwaliteit, afleverkwaliteit, navigatie, Autopilot, voorwielaandrijving, onderdelenvoorziening en schadeafhandeling heb ik kritiek geleverd. Ik was een van de eersten die mocht meemaken dat een Tesla medewerker mijn auto wist te crashen op een stilstaande file.
Even terug naar de ontbinding van de koop. Daar heb jij kennelijk ook al mijn reacties niet over gelezen.
Ik ben als CEO van iCentre group, door een halsstarrige houding van Apple, enkele keren bij een ontbinding van de koop door klanten betrokken geweest. Ook zelf heb ik eens de koop van een warmtepomp ontbonden. Dus maak je geen zorgen, ik weet, en dat weten de trouwe lezers hier ook, echt wel hoe dit in zijn werk gaat.
Blijft over dat we nu een beetje tegen elkaar aan het grommen zijn.
Als ik je beloof dat niet meer naar jou te doen, doe jij het dan niet meer naar mij? ;)

Beste Wim, Ik waardeer jouw bericht in deze heel erg.
In de korte tijd dat ik je hier heb leren kennen ben ik jouw bijdragen zeer gaan waarderen en in vrijwel de meeste gevallen ben ik het ook met je eens.
Jouw kennis over ontbinding van eerdere berichten pasten in mijn optiek dan ook niet in het bericht richting mij zoals ik ook al schreef.

Wellicht dat het verschil in mijn berichten tussen wat een verwijtbare tekortkoming is en een punt wat je graag verbeterd zou zien niet altijd helemaal duidelijk is geweest. Hierdoor is er wellicht een verkeerd beeld ontstaan in wat ik verwacht van de auto nu en wat ik hoop dat er verbeterd gaat worden in de toekomst. Ik zal trachten dit onderscheid wat duidelijker te maken in het vervolg.

Ik zal niet meer lelijk tegen je doen. ;)
 
Ik had het in het aflever-topic ook al even gemeld, maar hoe vinden jullie de kwaliteit van de lak? Ik vind het niet helemaal strak. Mijn Audi A4 is zo strak als een spiegel. Bij de Tesla is de reflectie niet strak, maar een beetje sinaasappelig. Het voelt wel glad, maar de reflectie is dus niet strak. Het zit over de hele auto (motorkap, zijkant, ...), dus is niet een lokaal plekje dat slecht is bijgespoten.
 
Een vraagje over de doorhandles van de model S. Bij mij lijken ze iets te diep in de deur te vallen. Wie weet wat "normaal" is? Ik neem aan dat de doorhandles gelijk zouden moeten zitten met de rest van de deur?

Ja en bij een SeC kan je dat laten corrigeren. Het is natuurlijk vreemd dat ze dat niet in de Fremont doen of later in Tilburg.
 
  • Informative
Reactions: Geendiesel
Hallo allemaal, donderdag laatstleden heb ik mijn Tesla in ontvangst mogen nemen, zie foto. Ondanks de titel van dit draadje (janken over tekortkomingen) wil ik toch eerst even stellen dat ik zeer gelukkig ben met de wagen. Ik wil het echter even hebben over iets waarvan ik hoop dat het aan mij ligt...: als audiofiel ging ik natuurlijk vooral even kijken naar wat het audiosysteem te bieden heeft. Hoewel premium genoemd, viel me de geluidskwaliteit (zelfs met de nieuwe "immersive sound") wat tegen. Het systeem om de balans te regelen... lijkt me telkens weer opnieuw toch een ander klankbeeld te geven, nadat ik omschakel van vb Spotify naar radio of omgekeerd. Het klinkt dan bijna alsof ik het geluid enkel hoor vanuit het touchscreen. Na weer wat regelen verdeelt het geluid zich wel weer. Tot daar toe, maar ... het systeem lijkt bugs te bevatten: vastgelegde radiozenders 'verliest' ie, snel omschakelen van vb spotify naar radio naar Tunein ... dan wil ie gewoon de radioposten niet spelen... dus onderaan de favorieten aanklikken werkt dan gewoon niet... Pas na het weer verwijderen van de favorieten en opnieuw toevoegen onthoudt ie die wel weer, maar ... later weer idem. Moet ik de gebruiksaanwijziging eens goed lezen of is er meer aan de hand? Dank voor jullie gewaardeerde inbreng! Hartelijke groeten uit Genk, België
 
het systeem lijkt bugs te bevatten: vastgelegde radiozenders 'verliest' ie, snel omschakelen van vb spotify naar radio naar Tunein ... dan wil ie gewoon de radioposten niet spelen... dus onderaan de favorieten aanklikken werkt dan gewoon niet... Pas na het weer verwijderen van de favorieten en opnieuw toevoegen onthoudt ie die wel weer, maar ... later weer idem.

ik heb hierover contact gehad met Tesla (telefonisch), schijnt een bekend probleem te zijn dat in een volgende update verholpen wordt.
 
Mijn aflevering was prima, maar als ik ergens over moet janken dan is het wel dat er gewoon kraanwater in het ruitensproeiervloeistofreservoir zit. Niet dat ik bronwater verwacht maar je zou toch verwachten dat ze er ruitensproeiervloeistof in doen die een beetje reinigt? Nu worden de mugjes enkel netjes uitgesmeerd over het raam...
 
  • Like
Reactions: XvoorX