Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Bij mijn 6-seater (maart 2017) doen de gordels het goed. Op de achterste zitrij heb ik het probleem wel eens gezien, maar gaat nu al een jaar goed, zonder reparatie. De gordels worden 1-2x per week gebruikt, behalve die van mij (bestuurder), dagelijks meerdere keren.
 
  • Informative
Reactions: EelkoV
View attachment 384251 Vraag aan andere Model X bezitters met een 6 zits config waarbij de middenrij regelmatig gebruikt wordt: is het bij jullie ook dat de gordels van de stoelen op de middenrij niet goed terug gaan?
Bij mij is dat sinds een klein jaar (eerste maanden ging prima) en ben er al twee keer voor teruggegaan naar Tesla. Tesla geeft tot twee keer toe aan dat dit normaal is. Vind ik niet trouwens. Dan zou het dus bij iedereen zo moeten zijn...

Vlak na aflevering (sept. '17) draaide de gordel bij de stoel rechtsachter van mijn zevenzitter met drie stoelen op de tweede zitrij zich om. Het zag er verder net zo uit als bij jou. Ik heb de gordel voorzichtig teruggedraaid maar helemaal soepel lopen deed hij niet. Begin januari '19 was de gordel weer gedraaid en nu bleef hij hangen zodat de stoel niet meer bruikbaar was (alleen nog voor de hond die z'n eigen insteekgordel heeft).
Ik heb het per mail gemeld bij SeC Amsterdam waar ze verrassend snel reageerden. Diagnose op afstand: gordelspanner is kapot, we bestellen een nieuwe en als die er is nemen we contact op. Nu duurde dat laatste wel erg lang dus een week of drie geleden heb ik gemaild met SeC Amsterdam. Zij melden dat de gordelspanner binnen was en dat een ranger hem zou komen plaatsen. Dat is afgelopen week gebeurd. De monteur heeft de achterkant van de stoel gehaald en ontdekte dat de gordelspanner gewoon goed was maar dat de gordel zich intern vast had gedraaid.
Moraal van dit verhaal: pas goed op met deze gordels. Het lijkt er op dat de ophanging en bevestiging ervan binnen in de stoel niet super degelijk is.
 
View attachment 384251 Vraag aan andere Model X bezitters met een 6 zits config waarbij de middenrij regelmatig gebruikt wordt: is het bij jullie ook dat de gordels van de stoelen op de middenrij niet goed terug gaan?
Bij mij is dat sinds een klein jaar (eerste maanden ging prima) en ben er al twee keer voor teruggegaan naar Tesla. Tesla geeft tot twee keer toe aan dat dit normaal is. Vind ik niet trouwens. Dan zou het dus bij iedereen zo moeten zijn...
Hier zelfde verhaal. Beide buitenste gordels +/- een maand geleden vervangen maar nu weer zelfde probleem bij de rechter.

Binnenkort mag hij weer langs voor de bovenste draagarmen te vervangen, lakschade bij de FWD voor de 3e X opknappen, deurrubber van de FWD voor de 2e keer vervangen en dus ook deze gordelproblemen WEER op te lossen.
 
  • Informative
Reactions: EelkoV
Ik heb er ook last van bij de X. Zeker in combinatie met de kinderspelen willen ze snel draaien en vast lopen. Een mega tekortkoming waarvan Tesla zijn schouders ophaalt.
Mijn inziens moet er toch iets te maken zijn wat in de te grote gleuf gemaakt kan worden wat de gordel beter begeleid.
Het ‘goede’ nieuws is dat ik dus niet de enige ben gelet op de reacties hier. En ik begrijp ook dat Tesla ze in sommige gevallen wel degelijk vervangt. Nog maar eens goed over in gesprek dan...
 
Na 3 jaar is het hier zover, deurklink werkt niet meer.
WhatsApp Image 2019-03-13 at 11.22.38.jpeg

Uit verhalen alleen maar mogen horen hoe duur het was bij tesla, dus geen moeite gedaan.
Dan maar zelf gedaan en gesoldeerd met een extra trek ontlasting
WhatsApp Image 2019-03-13 at 12.34.08.jpeg

2 Uurtjes over gedaan, viel best mee, maar dit hadden ze beter moeten maken, de andere 3 volgen dus ook nog...
 
  • Like
Reactions: BartJ and dicktump
Na 3 jaar is het hier zover, deurklink werkt niet meer.
View attachment 385960

Uit verhalen alleen maar mogen horen hoe duur het was bij tesla, dus geen moeite gedaan.
Dan maar zelf gedaan en gesoldeerd met een extra trek ontlasting
View attachment 385962

2 Uurtjes over gedaan, viel best mee, maar dit hadden ze beter moeten maken, de andere 3 volgen dus ook nog...

Nog geen last van gehad, maar voor het geval dat: wat is je uurtarief?
 
Goedenavond! Tijd om dit draadje weer eens om hoog te plaatsen.:) Het scherm van mijn MS laat me te vaak in de steek de laatste tijd. Eigenlijk heb ik de klachten al zeker een half jaar en heb ik niet zo'n goede ervaringen met het oplossen van problemen bij de secs. Vorige week mijn MS 75 met ap2 van 2017 een 40k beurt laten geven in Eindhoven en ook aangeven met foto's en video's dat mijn scherm vaak niet bruikbaar is door vervaagde tekens en vasthangend scherm. Ook komt het steeds vaker voor dat het navigatie de kaart niet laadt of aangeeft dat er geen route mogelijk is:(. Afgelopen skivakantie naar Lermoos op de telefoon moeten navigeren en de sucs moeten zoeken. Soft resets werken niet. Webbrowser doet trouwens helemaal niets! Sec Eindhoven geeft aan nieuwe software 2019.4.3 geladen te hebben en dat alles weer werkt. Een paar dagen later hangt alles weer vast dus heb ik maar weer een mail gestuurd omdat ze op donderdag om 10.00 uur nog steeds de voicemail er op hebben staan dat ze niet geopend zijn. Reactie terug van sec is of ik wil wachten op een software oplossing voor dit issue. Heb in ieder geval aangeven dat ik wil wachten tot ze software pushen en dat ik al meer dan een jaar wacht op een software oplossing voor mijn schokkende aandrijflijn...
Ben ik.nou gek of zijn er meer mensen met deze problemen met het scherm?
 

Attachments

  • 20190323_160924.jpg
    20190323_160924.jpg
    268.3 KB · Views: 66
Goedenavond! Tijd om dit draadje weer eens om hoog te plaatsen.:) Het scherm van mijn MS laat me te vaak in de steek de laatste tijd. Eigenlijk heb ik de klachten al zeker een half jaar en heb ik niet zo'n goede ervaringen met het oplossen van problemen bij de secs. Vorige week mijn MS 75 met ap2 van 2017 een 40k beurt laten geven in Eindhoven en ook aangeven met foto's en video's dat mijn scherm vaak niet bruikbaar is door vervaagde tekens en vasthangend scherm. Ook komt het steeds vaker voor dat het navigatie de kaart niet laadt of aangeeft dat er geen route mogelijk is:(. Afgelopen skivakantie naar Lermoos op de telefoon moeten navigeren en de sucs moeten zoeken. Soft resets werken niet. Webbrowser doet trouwens helemaal niets! Sec Eindhoven geeft aan nieuwe software 2019.4.3 geladen te hebben en dat alles weer werkt. Een paar dagen later hangt alles weer vast dus heb ik maar weer een mail gestuurd omdat ze op donderdag om 10.00 uur nog steeds de voicemail er op hebben staan dat ze niet geopend zijn. Reactie terug van sec is of ik wil wachten op een software oplossing voor dit issue. Heb in ieder geval aangeven dat ik wil wachten tot ze software pushen en dat ik al meer dan een jaar wacht op een software oplossing voor mijn schokkende aandrijflijn...
Ben ik.nou gek of zijn er meer mensen met deze problemen met het scherm?
Scherm plus MCU vervangen denk ik. Zie je nog geen gele banden toevallig?
 
Ik sta al zeker 9 maanden op de nominatie voor een nieuw scherm inderdaad, maar de gele banden zorgen niet voor een minder functioneel scherm. Ziet der alles niet zo fraai uit

Een oplossing voor het scherm met gele randen komt in de zomer, er zijn heel veel Tesla’s met dit probleem. Ze hebben meerdere vervangen, maar de gele gloed kwam weer terug, ze zoeken nu nog een permanente oplossing.
 
Scherm plus MCU vervangen denk ik. Zie je nog geen gele banden toevallig?

Het beeld op de foto duidt eigenlijk niet zozeer op een probleem met het scherm, maar meer met de aansturing er van. Bij bitrot in het videogeheugen zou ik meer 'bagger' verwachten. Dit lijkt meer op een probleem in de MCU zelf.

In combinatie met de problemen met niet ladende kaarten, navigatie die soms niet werkt vermoed ik dat je MCU vervangen moet worden. Ik zou daar ook op aansturen. Ik weet niet hoe ICT-technisch onderlegd de SeC boys zijn, maar een scherm vervangen heeft in dit geval geen zin.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Goedenavond! Tijd om dit draadje weer eens om hoog te plaatsen.:) Het scherm van mijn MS laat me te vaak in de steek de laatste tijd. Eigenlijk heb ik de klachten al zeker een half jaar en heb ik niet zo'n goede ervaringen met het oplossen van problemen bij de secs. Vorige week mijn MS 75 met ap2 van 2017 een 40k beurt laten geven in Eindhoven en ook aangeven met foto's en video's dat mijn scherm vaak niet bruikbaar is door vervaagde tekens en vasthangend scherm. Ook komt het steeds vaker voor dat het navigatie de kaart niet laadt of aangeeft dat er geen route mogelijk is:(. Afgelopen skivakantie naar Lermoos op de telefoon moeten navigeren en de sucs moeten zoeken. Soft resets werken niet. Webbrowser doet trouwens helemaal niets! Sec Eindhoven geeft aan nieuwe software 2019.4.3 geladen te hebben en dat alles weer werkt. Een paar dagen later hangt alles weer vast dus heb ik maar weer een mail gestuurd omdat ze op donderdag om 10.00 uur nog steeds de voicemail er op hebben staan dat ze niet geopend zijn. Reactie terug van sec is of ik wil wachten op een software oplossing voor dit issue. Heb in ieder geval aangeven dat ik wil wachten tot ze software pushen en dat ik al meer dan een jaar wacht op een software oplossing voor mijn schokkende aandrijflijn...
Ben ik.nou gek of zijn er meer mensen met deze problemen met het scherm?
Er bestaat de kans dat je problemen helemaal niet aan je hardware liggen, maar aan algemeen optredende softwareproblemen. Ongeveer zoals bij mijn vader die nieuwe muizen kocht voor zijn vastlopende windows PC. (De primaire klacht was dat er niet meer op de muis werd gereageerd.)
Misschien toch maar even afwachten, dus. Uiteindelijk vervangt Tesla de hele MCU toch wel als er aanhoudend klachten blijven.
 
Het beeld op de foto duidt eigenlijk niet zozeer op een probleem met het scherm, maar meer met de aansturing er van. Bij bitrot in het videogeheugen zou ik meer 'bagger' verwachten. Dit lijkt meer op een probleem in de MCU zelf.

In combinatie met de problemen met niet ladende kaarten, navigatie die soms niet werkt vermoed ik dat je MCU vervangen moet worden. Ik zou daar ook op aansturen. Ik weet niet hoe ICT-technisch onderlegd de SeC boys zijn, maar een scherm vervangen heeft in dit geval geen zin.

Het lijkt inderdaad op een geheugenproblemen. Screenshot is van gistermiddag en dit kreeg ik alleen opgelost met een harde reset. Deze week ook al eens eens een softreset en de auto eens eens een power off gegeven. Het lijkt erop dat het geheugen heel snel vol loopt. Software geloof ik niet, want dan zou iedereen/heel veel hetzelfde moeten hebben toch?