Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Een wedstrijdje wie het on-zuinigst rijdt. Veel gekker moet het niet worden...;)

Enniewee, ik snap de frustratie van svbladel wel, ik ben als de dood dat er iets acuuts aan mijn Tesla('s) moet gebeuren of dat hij na een aanrijding niet meer rijdbaar is. Ik zie mij al maaaaanden wachten...

We rijden in de technisch meest geavanceerde EV's met een moeizaam service-apparaat en lastige aftersales. Het zal best beter gaan worden maar daar moeten ze dan ook weer niet heel lang mee wachten...:D
 
  • Like
Reactions: woes
Een wedstrijdje wie het on-zuinigst rijdt. Veel gekker moet het niet worden...;)

Enniewee, ik snap de frustratie van svbladel wel, ik ben als de dood dat er iets acuuts aan mijn Tesla('s) moet gebeuren of dat hij na een aanrijding niet meer rijdbaar is. Ik zie mij al maaaaanden wachten...

We rijden in de technisch meest geavanceerde EV's met een moeizaam service-apparaat en lastige aftersales. Het zal best beter gaan worden maar daar moeten ze dan ook weer niet heel lang mee wachten...:D

Haha daar lijkt het idd wel op:). Maar goed, van al die andere standen van andere mensen hier gaat de mijne niet zuiniger worden.

Ps: Ik wacht nu al een kleine 2 uur op mijn werk op de mobiele service van Tesla want ik kan er nog steeds niet in mijn auto.....
 
Lieve Beste Patty,

Je spreekt je toch nu wel heel erg tegen. Je geeft aan dat jij altijd maar dan altijd flink gas geeft. En dat je auto dan nog zo zuinig is.
Het flinke Verbruik van de andere forumlid welke je vernoemde heeft een verbuik van 781w/km.
Dus je kunt mij echt niet zeggen dat jij hard rijd met een gemiddelde van 321 w/km over 4675 km.

Maar iig, jouw gebruikt komt aardig in de buurt van de mijne. Dus zo zuinig is die van jou ook weer niet.;)

Te eerste is het Mad Pussy, niet Patty :D. De gemiddelde verbruik van de X is rond de 250-270 van wat ik van andere leden zie. Ik rij veel in de stad en aangezien de snelheidsbeperkingen en steeds langzamer rijdend verkeer voor :mad: is mijn verbruik ondanks het doortrappen niet meer dan 340 gemiddeld. Ik ga bij iedere mogelijkheid hard optrekken, gratis adrenaline kik, ben echt verslaafd aan geraakt :p. Ondanks dat ik al 2 jaar Tesla rij, het blijft leuk om te doen. Als ik echt rustig rij, omdat wij treintje moeten rijden met zijn allen verbruik ik aanzienlijk minder - rond de 250. In Duitsland rij ik gemiddeld 160-180 (met uitschieters naar 210) en is mijn verbruik gemiddeld 450, vind ik persoonlijk meevallen. Verbruik van 781 kun je niet dagelijks hebben, tenzij je bij een racebaan woont. De uitschieter die ik zelf had van 864 was na flink wat sprintjes, een stuk of 50-60 achter elkaar op een feestje. Dat kan ik je niet aanraden om dagelijks te doen, de auto zoemt als een gek om te kunnen koelen en de remmen stinken echt heel erg, rook echt brandlucht in de auto. Was wel een hoop lol, heel wat tieners zijn nu Tesla fan en willen ook een model X ;)
 
Mijn auto dient een update te krijgen en dit is niet gelukt. Ik krijg hem nu niet open.
Ze komen er straks aan om de 12volt accu te boosten ofzo.
Dan moet hij het weer doen. Maar ik kan dan alsnog de auto wegbrengen naar Tilburg zelf. Top service hoor.

Wat een aso bedrijf is het. Kan al uren niet weg hier en kan dan alsnog naar Tilburg gaan rijden.
Kost me weer 2,5 uur tijd!!!! Naast mijn uren hier welke ik sta te wachten.

Wat er ook gebeurd die auto staat vandaag nog in Tilburg en ze zorgen maar dat alles geregeld word.
Ik ga de auto zelf daarna ophalen en testen voordat ik hem mee neem.
En mankeert er nog een scheet aan mogen ze hem nog langer bij houden.
Ik zet wel flink wat kilometers op de leenauto.:cool::cool:
 
  • Informative
Reactions: Superendo
Ik klaag nooit over verbruik, vind hard optrekken nog steeds veels te leuk ;). Je leeft maar één keer, geniet en have fun!

Sinds de laatste keer dat het SeC een nieuwe MCU geïnstalleerd heeft zit ik op 194Wh/km gemiddeld.
Eigenlijk rij ik altijd de VMax +5km. Het optrekken is niet vol vermogen waar wel altijd sneller dan alles wat er naast mij staat.
Winnen is genoeg verpletteren is niet nodig.;)

IMG_20190625_080050131.jpg
 
Mijn auto dient een update te krijgen en dit is niet gelukt. Ik krijg hem nu niet open.
Ze komen er straks aan om de 12volt accu te boosten ofzo.
Dan moet hij het weer doen. Maar ik kan dan alsnog de auto wegbrengen naar Tilburg zelf. Top service hoor.

Wat een aso bedrijf is het. Kan al uren niet weg hier en kan dan alsnog naar Tilburg gaan rijden.
Kost me weer 2,5 uur tijd!!!! Naast mijn uren hier welke ik sta te wachten.

Wat er ook gebeurd die auto staat vandaag nog in Tilburg en ze zorgen maar dat alles geregeld word.
Ik ga de auto zelf daarna ophalen en testen voordat ik hem mee neem.
En mankeert er nog een scheet aan mogen ze hem nog langer bij houden.
Ik zet wel flink wat kilometers op de leenauto.:cool::cool:
Je hebt het wel heel slecht getroffen met jouw Tesla. Balen man
Wet van Murphy lijkt hier wel van toepassing ook. Ik hoop voor je dat het geregeld/gemaakt kan worden en dat je een klachtenvrije periode in kan gaan. Voor een "echte liefde" is er denk ik al teveel stuk.
Sterkte met het beloop
 
  • Like
Reactions: svbladel
Mijn auto dient een update te krijgen en dit is niet gelukt. Ik krijg hem nu niet open.
Ze komen er straks aan om de 12volt accu te boosten ofzo.
Dan moet hij het weer doen. Maar ik kan dan alsnog de auto wegbrengen naar Tilburg zelf. Top service hoor.

Wat een aso bedrijf is het. Kan al uren niet weg hier en kan dan alsnog naar Tilburg gaan rijden.
Kost me weer 2,5 uur tijd!!!! Naast mijn uren hier welke ik sta te wachten.

Wat er ook gebeurd die auto staat vandaag nog in Tilburg en ze zorgen maar dat alles geregeld word.
Ik ga de auto zelf daarna ophalen en testen voordat ik hem mee neem.
En mankeert er nog een scheet aan mogen ze hem nog langer bij houden.
Ik zet wel flink wat kilometers op de leenauto.:cool::cool:

Niet je auto kunnen gebruiken is echt het toppunt.
Ik heb wel gehad dat ik de auto in kon maar dat deze weigerde op te starten.
Gelukkig na 4x een volledige powerdown ging hij wel weer werken maar dat was wel de reden dat ze bij mij laatste de MCU voor de tweede keer hebben vervangen.

Wat bij mij heeft gewerkt om wat meer actie van het SeC te krijgen was heel vriendelijk blijven maar wel dreigen met rechtsmaatregelen.

Helaas heb je waarschijnlijk net als ik een maandagmorgen auto waar steeds weer problemen boven komen drijven die "niemand" heeft.
Ik heb dat overigens ook een keer gehad met een VW en een Citroën de afgelopen >30 jaar.
 
@svbladel Ik kan me je (duidelijk merkbare) frustratie ontzettend goed voorstellen en ook ik blijf als RobsEV aardig, maar de mailtjes over een aantal service-gerelateerde dan wel account-gerelateerde zaken worden wel wat formeler.
Hebben meer mensen het dat er op mail ("contact via accountpagina") maandenlang niet gereageerd wordt? Je krijgt niet eens een ontvangstbevestiging. Gaat over referrals en laadtegoed van 3 maanden wegens "geen proefrit" (en ja ik voldoe aan alle eisen daarvoor)
 
@svbladel Ik kan me je (duidelijk merkbare) frustratie ontzettend goed voorstellen en ook ik blijf als RobsEV aardig, maar de mailtjes over een aantal service-gerelateerde dan wel account-gerelateerde zaken worden wel wat formeler.
Hebben meer mensen het dat er op mail ("contact via accountpagina") maandenlang niet gereageerd wordt? Je krijgt niet eens een ontvangstbevestiging. Gaat over referrals en laadtegoed van 3 maanden wegens "geen proefrit" (en ja ik voldoe aan alle eisen daarvoor)

Waarom worden ze formeler?

En voor de mail kan ik het jouw beamen. Ik kreeg hier ook vrijwel nooit reactie op.
Wel tijdens de aankoop waren ze heel snel met reageren.
 
Na zes! weken... (en drie reminder mails!) maar eens via mijn webaccount geprobeerd. En binnen een dag reactie...

Beste heer Van den Brink,
Allereerst excuses voor onze late reactie. Door grote drukte zijn wij niet eerder aan uw mail toegekomen.

Was niet urgent (financieel dingetje), maar toch vervelend. BTW, dit is tegenwoordig de standaard aanhef....
 
Update: een takelbedrijf heeft handmatig de kofferdeksel geopend en met een booster de accu een shock gegeven.
Nu reageerde de afstandsbediening weer. De auto gaat vandaag naar Tesla Tilburg. Nu mogen ze hem daar eens helemaal in orde maken.
Poging 3 inmiddels.
Echt een hopeloze situatie over wat zo'n mooie liefde had kunnen worden.
Kan je Tesla niet voorschrijven je een andere auto te geven en deze te houden bij de vele gebreken die hij vertoont?
 
  • Helpful
Reactions: Gamechanger
Echt een hopeloze situatie over wat zo'n mooie liefde had kunnen worden.
Kan je Tesla niet voorschrijven je een andere auto te geven en deze te houden bij de vele gebreken die hij vertoont?

Ik zou het graag willen, een nieuwe krijgen en met een schone lei beginnen.
Hiervoor wil ik tekenen zelfs..

Maar hier zitten nogal veel haken en ogen aan helaas. De bijtelling etc. MIA.
Zou allemaal wel op te lossen zijn maar ik meen dat Tesla niet meewerkend is.

Helaas.....sta ik gewoon machteloos met mijn rug tegen de muur.
 
Maar hier zitten nogal veel haken en ogen aan helaas. De bijtelling etc. MIA.

Ik zie nog regelmatig leasemaatschappijen adverteren met 4% bijtelling op een S. Blijkbaar zijn er dus nog wel 2018 auto's te koop. En anders kan Tesla er natuurlijk ook 1 importeren voor je. De auto hoeft natuurlijk niet perse nieuw te zijn, hij moet 't gewoon doen.

MIA moet m.i. geen probleem zijn als je een vergelijkbare auto terug krijgt
 
Nou ben inmiddels terug van het bezoek aan tesla service Tilburg.

Ik ben nu helemaal Tesla af..

Ik kwam binnen bij deze jongeman op de service afdeling. Alles genoteerd wat er scheelde. Hij wilde dat ik er maar op bleef wachten waarom ik antwoorden mijn dochter op te moeten halen van school dus op een update dan 45 min kon ik niet op wachten.

Uiteindelijk een leenauto gekregen en er werd mij duidelijk gemaakt dat ik binnen 24 uur de auto moest inleveren anders koste dit 100 euro ex btw per dag.

Ik heb gezegd kom hem maar ophalen net als de vorige 2 keren maar hier stemde hij niet mee in.

Daarna langs sales gelopen en het hele verhaal uitgelegd. Ellende van dag 1 schade, trillen, verbruikt etc.

Hij vond het lullig maar afdeling service had hij geen inspraak.

Ik ben net gebeld en de auto worden niet meer gehaald of gebracht. Enkel in uitzonderlijke situaties. Dus ja. Wat moet ik hierover zeggen?

Maar hij moet voor het trillen en spuitwerk nog een keertje gebracht worden.
Over het spuitwerk had hij ook zn bedenkingen. Of dit wel klopte!!!

Ik word helemaal gek van Tesla service en deze auto en wat zou ik graag de koop ongedaan willen maken. Ik word zo vreselijk slecht behandeld dit heb ik nog nooit in mijn leven meegemaakt. We hebben met 3 man voor een dikke 4 ton aan auto’s gekocht en 0 service. Aan alle 3 auto’s mankeerde genoeg. Spuiten etc.

Dit mag toch helemaal niet zo verkocht worden? Of ben ik nu gek?

Zijn er mensen die met een Nederlandse Tesla in Antwerpen geweest zijn voor dit soort zaken? En rotterdam? Hoor daar positieve reacties over. Tilburg helaas minder positieve reacties