Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Voor iemand die professioneel bezig is, vind ik je toch wel naïef dat je denkt dat je na 7 maanden nog een aankoop kan ongedaan maken.

Tesla moet wel opdraaien voor de herstellingen, en als je niet tevreden bent over de herstellingen is het aan Tesla om dit op te lossen, maar na 7 maanden je geld 100% terugkrijgen gaat nooit gebeuren.

Nog maar te zwijgen over na 7 maanden eindelijk de eerste aangetekende brief...

En dat je kennis wel thuis wordt opgehaald en jij niet, daarvan moet je herkennen dat dat goodwill is, geen verplichting of dienst waarvoor je betaalt. Fijn als je het krijgt, maar geen verplichting.
 
Ik ben even in je historiek gaan kijken, en buiten wat optische problemen die ze perfect kunnen oplossen (en ze bij mij opgelost hebben, mijn X stond ook niet helemaal recht) is er toch geen probleem? Ja, als je lekker als stoere SUV-rijder op het hoogste wil rijden, dan gaat je verbruik de hoogte in en rammelen de assen, no *sugar* sherlock. En verder veel dreigen en stoere praat.

We spreken overigens niet over 7 maanden maar over 9 maanden.

Wat gaat zijn is dat wat Tesla je gaat aanbieden, je niet gaat tevreden stemmen en dan zit je vast.
 
Voor iemand die professioneel bezig is, vind ik je toch wel naïef dat je denkt dat je na 7 maanden nog een aankoop kan ongedaan maken.

Tesla moet wel opdraaien voor de herstellingen, en als je niet tevreden bent over de herstellingen is het aan Tesla om dit op te lossen, maar na 7 maanden je geld 100% terugkrijgen gaat nooit gebeuren.

Nog maar te zwijgen over na 7 maanden eindelijk de eerste aangetekende brief...

En dat je kennis wel thuis wordt opgehaald en jij niet, daarvan moet je herkennen dat dat goodwill is, geen verplichting of dienst waarvoor je betaalt. Fijn als je het krijgt, maar geen verplichting.

Ik ben even in je historiek gaan kijken, en buiten wat optische problemen die ze perfect kunnen oplossen (en ze bij mij opgelost hebben, mijn X stond ook niet helemaal recht) is er toch geen probleem? Ja, als je lekker als stoere SUV-rijder op het hoogste wil rijden, dan gaat je verbruik de hoogte in en rammelen de assen, no *sugar* sherlock. En verder veel dreigen en stoere praat.

We spreken overigens niet over 7 maanden maar over 9 maanden.

Wat gaat zijn is dat wat Tesla je gaat aanbieden, je niet gaat tevreden stemmen en dan zit je vast.

Volgens mij heb ik ze de kans gegeven om het op te lossen???? En dat kost tijd? Dus ik had gelijk de aankoop ongedaan moeten maken? Beetje beter de situatie bekijken misschien? Langs de ene kant dreig ik en aan de andere kant ben ik nalatig dus?
En knap dat je kan zeggen wat mij rijstijl is....
 
Tesla heeft mega veel ervaring opgedaan als het gaat om dit proces.
(Andere fabrikanten overigens ook.)

Conform het geldende recht moet je een leverancier / fabrikant in de gelegenheid stellen om te herstellen.
Zolang ze de problemen niet ontkennen en nog steeds bereid zijn om te herstellen moet je dit toestaan.

Je ziet ook hier dat er veel mensen zijn de geen of weinig last hebben en daardoor is het lastig om te bewijzen dat het product non conform is.
Ook moet jij een redelijke termijn in acht nemen en als kopende partij vind je uiteraard dat deze termijn korter is dan de rechter uiteindelijk zal vinden.

Tesla stelt dat het een zeldzaam probleem is en dat er daardoor geen onderdelen in NL op voorraad zijn. Deze moeten dan met de boot uit de VS komen en dus is een maand levertijd al snel. Dan moet het nog feitelijk worden vervangen en dus ben je tussen het constateren, afspraak bij het SeC, escalatie, nieuwe afspraak bij het SeC, bestellen van onderdelen, weer nieuwe afspraak bij het SeC en dan het toch weer terug komen van de klachten vele maanden verder. Wanneer je ze dan nog een tweede kans geeft om te herstellen dan zit je al snel op een jaar.

Keyboard warriors die het zogenaamd allemaal wel weten daar heb je in de praktijk weinig aan en helemaal niet als je in een procedure de deksel op je neus krijgt omdat je te hard van stapel loopt. Vergeet niet het is een zo'n procedure echt wedstrijd koorddansen en dan mag je het opnemen tegen een emotieloze professional terwijl jij boos bent en je genaaid voelt. Dit is dan ook het ideale recept om de mist in te gaan in een procedure.
 
Dit soort maandagochtend auto's komt vaker voor en het lijkt me zeker niet onredelijk om de koop te ontbinden. Het is ook helemaal niet vreemd dat je hiertoe pas na zoveel maanden toe besluit, want je behoort de leverancier de kans te geven om problemen op te lossen. Het lijkt me dat je dat ruimschoots hebt gedaan maar dat het product gewoon non-conform is. Het is alleen aan jou om dat aan te tonen en dat is in de praktijk niet altijd even gemakkelijk. Het probleem is alleen dat het vaak een juridische strijd is die je wel moet willen aangaan. Maar gezien jouw historie met de auto denk ik dat menig rechter (mits goed onderbouwd) hier wel in mee zal gaan. Zou wel goede juridische bijstand in de arm nemen, dus onderaan de streep gaat dit geld kosten. Dit soort zaken kent enkel verliezers.

Voor iemand die professioneel bezig is, vind ik je toch wel naïef dat je denkt dat je na 7 maanden nog een aankoop kan ongedaan maken.
Non-conformiteit is iets anders dan een spijkerbroek terugsturen die je achteraf niet zo mooi vind. Dit heeft niets te maken met retourrecht (koop op afstand), maar met een product dat niet voldoet aan wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. Een MCU die 3x wordt vervangen in 9 maanden lijkt me ook geen optisch ding. Ook een voorruit vervang je niet 3x voor de lol. En elke maand je sensoren opnieuw afstellen is natuurlijk waanzin. Ik kan niet inschatten of de verwachtingen van @RobsEV onrealistisch zijn, maar ik neem niet aan dat Tesla dit soort zaken steeds onnodig vervangt. Er zal dus wel degelijk iets mis zijn met die wagen.
Ja, als je lekker als stoere SUV-rijder op het hoogste wil rijden, dan gaat je verbruik de hoogte in en rammelen de assen, no *sugar* sherlock. En verder veel dreigen en stoere praat.
Rammelende assen zijn we bij Tesla ondertussen bijna gewend, maar het hoort natuurlijk niet. Er rijden heel wat auto's rond met luchtvering, maar het gerammel dat er uit sommige Tesla's komt is ongekend. De mijne rammelt overigens ook bij vol optrekken en zware belading. Ik heb niet zoveel met stoplichtsprintjes, dus heb er geen last van. Het lijkt gewoon een ontwerpfout te zijn, want vrijwel elke Tesla heeft er last van (op den duur).

Het zou je overigens sieren om je berichten wat minder op de man te spelen. Op een forum als deze (waar je elkaar vaak niet persoonlijk kent) kun je niet inschatten wat er precies gespeeld heeft. Dat er hier wat aan de hand lijkt te zijn lijkt me evident. Ieder heeft recht op zijn mening, maar laten we de discussie hier een beetje respectvol houden.

Maar het is niet alleen Tesla hoor. Hans Melchers (#13 in de Quote 500) had een Bentley Mulsanne gekocht voor bijna een half miljoen. Dat ding had zoveel ellende dat die dat apparaat heeft ingeruild op een Bentley Flying Spur (ook goed voor zo'n 2.5 ton). Die was nog slechter en bleek bij een keuring niet eens goed genoeg om aan het verkeer deel te mogen nemen. Die heeft toen Pon (importeur) mooi voor lul gezet met onderstaande brief (bron):
Beste Wijnand,

Hartelijk dank voor je gewaardeerde reactie naar aanleiding van de twee miskopen, één keer een Mulsanne brandnew en een ander maal Flying Spur brandnew.

Helaas voel ik mij door Pon Luxury Cars dermate opgelicht dat het licht bij mij rood staat.

Ik zal nu alle media (zowel de goede als de slechte) nationaal als ook internationaal op de hoogte stellen van het feit dat ik door de directie van jouw bedrijf ben opgelicht. Zij weigeren namelijk keer op keer om de afgekeurde Flying Spur terug te betalen. De auto staat bij mij in de garage en is na een officiële keurig zodanig kaduuk bevonden dat er uit oogpunt van veiligheid niet meer mee gereden mag worden. Ik ben al een keer bedrogen door Pon Cars en ben alleen bereid de auto aan Pon terug te leveren nadat ik het bedrag dat ik voor die kutauto betaald heb op mijn bankrekening gecrediteerd krijg.

Sorry dat ik wat onparlementair schrijf, maar jij Wijnand zou net zo nijdig geworden zijn wanneer jij een fokstier had gekocht, die na aflevering impotent bleek te zijn.

Met vriendelijke groet,
Hans Melchers (75)
De uitkomst van dit conflict heb ik helaas niet meegekregen, maar Pon heeft geweigerd de Mulsanne indertijd terug te nemen. Wellicht dat er na een juridisch steekspel wel het e.e.a. is gebeurd, maar dat is niet bekend gemaakt bij mijn weten. Ook in dat segment is het dus (helaas) niet triviaal om altijd een goede auto te krijgen. Als je dat wilt kun je beter een 13-in-dozijn Toyota of Suzuki kopen.

Keyboard warriors die het zogenaamd allemaal wel weten daar heb je in de praktijk weinig aan en helemaal niet als je in een procedure de deksel op je neus krijgt omdat je te hard van stapel loopt. Vergeet niet het is een zo'n procedure echt wedstrijd koorddansen en dan mag je het opnemen tegen een emotieloze professional terwijl jij boos bent en je genaaid voelt. Dit is dan ook het ideale recept om de mist in te gaan in een procedure.
Daarom is het goed om juridische bijstand in te roepen als je er zelf met teveel emotie in zit. Helaas kost ook dat je geld. Dit soort zaken is enorm frustrerend en gaat volledig in tegen je gevoel van rechtvaardigheid.
 
  • Like
Reactions: svbladel and Tozz
Klopt, en ik krijg de indruk dat hij te hard van stapel loopt. Ik begrijp dat ie ontevreden is - ik zou het ook zijn - maar door samenwerking ga je volgens mij meer gedaan krijgen dan door allerlei extra’s te eisen die in weze niet relevant zijn. Het doel is dat die emotieloze professional toch emoties krijgt, en liefst niet van die emoties dat ie nog eens met z’n ogen rolt als je weer eens belt.
 
Mijn Model 3 staat overigens weer ingepland voor een bezoek aan het SeC; na het oplossen van de niet werkende ruitenwisser had ik er niet meer mee gereden, tot vanmorgen. Blijkt dat het stuur maar 1cm in diepte in te stellen valt, wat veel te ver is voor mijn postuur. Contact Centre had ook geen oplossing.
 
Voor iemand die professioneel bezig is, vind ik je toch wel naïef dat je denkt dat je na 7 maanden nog een aankoop kan ongedaan maken.

Tesla moet wel opdraaien voor de herstellingen, en als je niet tevreden bent over de herstellingen is het aan Tesla om dit op te lossen, maar na 7 maanden je geld 100% terugkrijgen gaat nooit gebeuren.

Nog maar te zwijgen over na 7 maanden eindelijk de eerste aangetekende brief...

En dat je kennis wel thuis wordt opgehaald en jij niet, daarvan moet je herkennen dat dat goodwill is, geen verplichting of dienst waarvoor je betaalt. Fijn als je het krijgt, maar geen verplichting.

Ik heb ook nooit 100% gezegd. Het is niet meer dan logisch dat er een vergoeding wordt betaald voor het gebruik in die 7 maanden. Maar als je met Tesla al 7 maanden bezig bent (mogelijk al langer) en Tesla krijgt het maar niet voor elkaar, dan heb je nog altijd recht op een goed werkend product. Als Tesla dat niet geregeld krijgt, dan zullen ze toch wat anders moeten bedenken. Dat is dan of een nieuwe auto (als het auto specifieke problemen zijn) of misschien toch gewoon de koop ongedaan maken (half-shafts, yellow banding, kraken over drempels, the list goes on and on and on and on).

Ik ben het wel met je eens dat dingen als haal/breng service eisen niet meehelpt in het zoeken naar een gezamelijke oplossing. Dat zet het geheel nog verder op scherp. maar ongedaan maken van een koop lijkt mij geen enkel probleem na 7 maanden als die auto in die maanden vaker bij de garage heeft gestaan dan op de oprit.
 
Zoals ik al eerder zei heb ik een soortgelijk probleem gehad met importeur van Toyota waarbij de dealer mij voor 100% steunde. Er zat af en toe een trilling in het rechter voorwiel alsof ik een lekke band had. 1,5 jaar bezig geweest en niks verder gekomen dan het statement ‘het is een product eigenschap’.

Auto verkocht met veel verlies en ik koop nooit meer een Toyota. Ik snap echt niet waarom importeurs en fabrikanten zo moeilijk doen.
 
Ik heb ook nooit 100% gezegd. Het is niet meer dan logisch dat er een vergoeding wordt betaald voor het gebruik in die 7 maanden. Maar als je met Tesla al 7 maanden bezig bent (mogelijk al langer) en Tesla krijgt het maar niet voor elkaar, dan heb je nog altijd recht op een goed werkend product. Als Tesla dat niet geregeld krijgt, dan zullen ze toch wat anders moeten bedenken. Dat is dan of een nieuwe auto (als het auto specifieke problemen zijn) of misschien toch gewoon de koop ongedaan maken (half-shafts, yellow banding, kraken over drempels, the list goes on and on and on and on).

Ik ben het wel met je eens dat dingen als haal/breng service eisen niet meehelpt in het zoeken naar een gezamelijke oplossing. Dat zet het geheel nog verder op scherp. maar ongedaan maken van een koop lijkt mij geen enkel probleem na 7 maanden als die auto in die maanden vaker bij de garage heeft gestaan dan op de oprit.
Wij zijn 3 jaar bezig geweest om onze nieuwe Landrover vergoed te krijgen, uiteindelijk via advocaat ingestemd, auto uitgezocht en toen ging het bedrijf failliet. Dus ook dikke verlies gehad, auto is naar het buitenland vertrokken. De Landrover ging telkens in een noodprogramma rijden (oftewel als een slak optrekken naar maximaal 50 per uur of ineens op de snelweg tot 50 afremmen of mee ophouden). In die tijd hebben ze letterlijk alles in de auto vervangen, zelfs turbo en motor en niets hielp. Zolang ze bezig zijn met oplossen kun je weinig volgens de advocaat (inmiddels 10 jaar geleden). Je moet ze wel de kans geven om te herstellen, zolang de auto ook rijdt en je niet veel last van hebt kun je niet zoveel beginnen. Bij ons was het anders, heb van de 3 jaar meer dan 2 jaar in dezelfde soort leenauto gereden en die had geen problemen.
 
Wij zijn 3 jaar bezig geweest om onze nieuwe Landrover vergoed te krijgen, uiteindelijk via advocaat ingestemd, auto uitgezocht en toen ging het bedrijf failliet. Dus ook dikke verlies gehad, auto is naar het buitenland vertrokken. De Landrover ging telkens in een noodprogramma rijden (oftewel als een slak optrekken naar maximaal 50 per uur of ineens op de snelweg tot 50 afremmen of mee ophouden). In die tijd hebben ze letterlijk alles in de auto vervangen, zelfs turbo en motor en niets hielp. Zolang ze bezig zijn met oplossen kun je weinig volgens de advocaat (inmiddels 10 jaar geleden). Je moet ze wel de kans geven om te herstellen, zolang de auto ook rijdt en je niet veel last van hebt kun je niet zoveel beginnen. Bij ons was het anders, heb van de 3 jaar meer dan 2 jaar in dezelfde soort leenauto gereden en die had geen problemen.

Precies, het recht houdt nergens rekening met je frustraties.
Het wordt steeds "gemaakt" en je krijgt een gratis vervangende auto.
Dus mag je niet klagen volgens het recht.

Het enige wat helpt is als je een machtspositie hebt.
Ik heb ooit 18mnd een Citroën C5 gehad die van die 18mnd, 12mnd in garage heeft gestaan.
Via de leasemaatschappij die steeds het vervangende vervoer mocht regelen, afgedwongen dat er een nieuwe auto geleverd was.
Citroën Nederland accepteerde dit doordat de leasemaatschappij stelde dat zij Citroën op de zwartlijst van auto zouden zetten en dus niet meer zouden opnemen in hun leasevloot. Hiermee lukt het ineens wel.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Precies, het recht houdt nergens rekening met je frustraties.
Het wordt steeds "gemaakt" en je krijgt een gratis vervangende auto.
Dus mag je niet klagen volgens het recht.

Het enige wat helpt is als je een machtspositie hebt.
Ik heb ooit 18mnd een Citroën C5 gehad die van die 18mnd, 12mnd in garage heeft gestaan.
Via de leasemaatschappij die steeds het vervangende vervoer mocht regelen, afgedwongen dat er een nieuwe auto geleverd was.
Citroën Nederland accepteerde dit doordat de leasemaatschappij stelde dat zij Citroën op de zwartlijst van auto zouden zetten en dus niet meer zouden opnemen in hun leasevloot. Hiermee lukt het ineens wel.
Wij hadden de Landrover zelf gekocht, dus die machtspositie heb je dan niet. Was wel netjes dat ze telkens met een sleepwagen de ene auto kwamen brengen en de andere weer ophalen. En omdat je niet zonder auto zit kun je ook niet snel gaan klagen. Ik had er ook onwijs veel begrip voor dat ze alles aan deden om de auto te maken. Wij wilden een roetfilter, was destijds de milieuvriendelijke optie, maar die zat dus om de paar honderd kilometer vol, ondanks dat ik destijds 80% snelweg kilometers maakte. Soms heb je gewoon pech. En pas toen ze ook de turbo en motor hadden vervangen konden wij andere auto eisen volgens de advocaat. Want ja dan hebben ze echt alles aan gedaan om het te verhelpen, maar zonder resultaat. Wij hebben na faillissement van het bedrijf onze verlies geslikt en zijn naar andere opties gaan kijken.
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: 0383 and PaulusdB
Klopt, en ik krijg de indruk dat hij te hard van stapel loopt. Ik begrijp dat ie ontevreden is - ik zou het ook zijn - maar door samenwerking ga je volgens mij meer gedaan krijgen dan door allerlei extra’s te eisen die in weze niet relevant zijn. Het doel is dat die emotieloze professional toch emoties krijgt, en liefst niet van die emoties dat ie nog eens met z’n ogen rolt als je weer eens belt.

Ik begrijp echt niet hoe je kan zeggen dat ik te hard van stapel loop. En samen eruit komen? Hun moeten dan meewerken. Gooi er nieuwe steekassen onder en klaar. Oke mis sta ik over 3 maanden weer op de stoep. Gooi er weer nieuwe onder dan. Ik wil wel samenwerken hoor. Maar op dit moment komt het maar van 1 kant. Hun leveren een fout product en ik kan elke keer opdraven en het kan niet allemaal verholpen worden. Leg jij me het dan eens uit? Hoe moet ik het hier aanpakken? Hoor heel graag je advies.

Ik heb ook nooit 100% gezegd. Het is niet meer dan logisch dat er een vergoeding wordt betaald voor het gebruik in die 7 maanden. Maar als je met Tesla al 7 maanden bezig bent (mogelijk al langer) en Tesla krijgt het maar niet voor elkaar, dan heb je nog altijd recht op een goed werkend product. Als Tesla dat niet geregeld krijgt, dan zullen ze toch wat anders moeten bedenken. Dat is dan of een nieuwe auto (als het auto specifieke problemen zijn) of misschien toch gewoon de koop ongedaan maken (half-shafts, yellow banding, kraken over drempels, the list goes on and on and on and on).

Ik ben het wel met je eens dat dingen als haal/breng service eisen niet meehelpt in het zoeken naar een gezamelijke oplossing. Dat zet het geheel nog verder op scherp. maar ongedaan maken van een koop lijkt mij geen enkel probleem na 7 maanden als die auto in die maanden vaker bij de garage heeft gestaan dan op de oprit.

Ik ben het hier volledig mee eens. Eigenlijk schrijf je hier iets heel normaals lijkt mij!
Schijnbaar denken andere mensen hier heel anders over.

Nog voor de andere mensen die meelezen: Het liefste wil ik gewoon dat mijn Tesla gerepareerd word en goed rijd.
Dan ben ik klaar en gelukkig. Dan hoeft er niks ontbonden te worden.
Maar de starre houding van Tesla steekt mij enorm door mij te zeggen we doen niks aan je auto en je moet maar wachten op een eventuele modificatie. Dit gaat er gewoonweg bij mij niet in. Ik heb nog een akkefietje over een gespoten deel waarvan ze de helft vergeten zijn en nu moet ik het aantonen dmv foto's etc. Van elke boutje en schroefje zetten ze het op de invoice met bedrag 0 euro erachter maar deze kunnen ze niet terugvinden. Kom op zeg.Ik sta gewoon heel er versteld van die club. Met dit issue ga ik hier verder niemand mee lasting vallen. Ik betrap me er zelf nogal op te veel verhalen te schrijven hier wat nogal veel onduidelijkheid schept.
 
Nee, die worden onder garantie hersteld - dus gratis vervangwagen.

Ik moest afgelopen week even langs en merkte dat ook bij werkzaamheden buiten garantie pragmatisch wordt omgegaan met de ‘100 euro per dag’.
Namelijk: per dag uitgevoerde werkzaamheden. En niet: per kalenderdag dat je op onderdelen moet wachten die het SeC niet op voorraad heeft.
 
  • Informative
Reactions: Mad P***y
Hebben jullie ook een hoedenplank die 3 of 4 centimeter te kort is in je model S? Dat ding springt bij iedere drempel omhoog. Nu het ik er magneetjes onder gemaakt zodat hij vastgehouden wordt. Maar door mijn nieuwe binnenverlichting in de kofferbak zag ik dat de kofferruimte minimaal 3cm open staat. Dit is voor het geluid niet ideaal. (Afrolgeluid) De hoedenplank is dus gewoon te kort. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?
 
Deurgrepen ergernis model S. Nu 3 x laten nastellen. Eerst schaafden ze langs de opening. Toen staken ze na verloop van tijd 3 tot 4mm uit. Nu trekken ze zich langzaam terug. Een zit er nu 3mm verdiept. Wat ik niet begrijp is dat het steeds verloopt. Dus geen vaste mechanische aanslag maar telkens een andere stand. Heeft iemand hier ervaring mee?

bij jou proberen ze het nog te herstellen, ik ben al vanaf 18 mei bezig een afspraak te plannen, ik had er een staan in zuidoost,
ja nee sorry meneer afspraak zie ik niet staan in het systeem, is vast naar mobile gegaan, die bellen je wel..
dat moet nog steeds gebeuren, ik bel en mail dagelijks, en die k* app geeft error als ik daarin een afspraak wil maken.

kortom helemaal ruk die service van Tesla