Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Er is geen regensensor...dus je verhaal gaat niet (helemaal) op. AP2 autos gebruiken camera's en AI voor de ruitenwissers. Zou beter moeten worden over tijd, maar is niet altijd het geval. Bij mijn Model 3 zou ik willen dat bij lichte regen, de wissers iets sneller actief worden, maar over het algemeen gaat het prima.

Nou een sensor niet, maar een algoritme. Juist dit is goed te trainen met het knopje.

Hier even een opname van m'n vakantie rit:

In werkelijkheid was het erger. M'n mobiel ruste nl. op het stuur met m'n hand zodat ik zelf ook gewoon goed zicht heb.

Volgende filmpje is in de ochtend. Zware regen en AP deed het niet. Nu nog niet een probleem maar AP zou het natuurlijk wel juist moeten blijven doen
 
  • Informative
Reactions: Defiant
Jups, ik vind deze verlichting ook echt totaal drama. In een donkere omgeving naar links of rechts indraaien is echt heel lastig.
Ik weet niet of dat bij alle versie van de S zo is maar bij mijn 2018 S heb je één klein achteruit rij lampje.

Achterliggers kunnen deze prima zien omdat het een strakke spot is.
Nu het echter steeds vaker donker is merk ik dat je er zelf niets aan hebt omdat deze recht naar achteren schijnt en niet op de grond. Ook in de achteruitrijcamera zie je in het donker alleen een zwart vlak. Alleen als ik ook de remlichten laat branden heb je voldoende licht om ook iets middels de achteruitrijcamera te kunnen zien.

Ik vind de achteruitrijverlichting ook bagger. (en dan heb ik al extra verlichting achterin)
vorige week in het donker tegen een container aan gereden, gelukkig zonder schade, maar toen was de maat vol.
Met een beetje hobby werk heb ik het volgende bedacht.
Ik had eerst een versie met andere verlichting, maar die scheen te veel in de camera, waardoor je nog niks zag. Maar deze oplossing is echt een verademing met het achteruitrijden in het donker.
Misschien een volgend Tesland product?
Eerst maar eens verder uitwerken.

IMG_5976.jpg
IMG_5977.jpg
IMG_5974.jpg
IMG_5975.jpg
 
Last edited:
Ik vind de achteruitrijverlichting ook bagger. (en dan heb ik al extra verlichting achterin)
vorige week in het donker tegen een container aan gereden, gelukkig zonder schade, maar toen was de maat vol.
Met een beetje hobby werk heb ik het volgende bedacht.
Ik had eerst een versie met andere verlichting, maar die scheen te veel in de camera, waardoor je nog niks zag. Maar deze oplossing is echt een verademing met het achteruitrijden in het donker.
Misschien een volgend Tesland product?
Eerst maar eens verder uitwerken.

View attachment 470397 View attachment 470396 View attachment 470394 View attachment 470395

Mooie oplossing maar is het niet mogelijk in US stijl het mistlicht links te vervangen voor een achteruitrij licht en zoals je hebt gedaan de onderste reflectoren omzetten maar mistlampen?
 
Mooie oplossing maar is het niet mogelijk in US stijl het mistlicht links te vervangen voor een achteruitrij licht en zoals je hebt gedaan de onderste reflectoren omzetten maar mistlampen?
Nee, de achterlichten zijn gesealde units.
En het mistachterlicht is een verplicht item in Nederland. Je komt anders de APK niet door.
 
Ik vind de achteruitrijverlichting ook bagger. (en dan heb ik al extra verlichting achterin)
vorige week in het donker tegen een container aan gereden, gelukkig zonder schade, maar toen was de maat vol.
Met een beetje hobby werk heb ik het volgende bedacht.
Ik had eerst een versie met andere verlichting, maar die scheen te veel in de camera, waardoor je nog niks zag. Maar deze oplossing is echt een verademing met het achteruitrijden in het donker.
Misschien een volgend Tesland product?
Eerst maar eens verder uitwerken.

View attachment 470397 View attachment 470396 View attachment 470394 View attachment 470395
Ja dit zou erg fijn zijn op de MS, keep us posted!
 
Afgelopen week verbleef ik in een grensstad tussen Nederland en Duitsland. De hele week lang kon de auto geen connectie vinden. Dus geen DAP of Spotify edm. Met mijn gsm geen problemen maar de auto kon hier niet mee overweg.
Spotify: resetten met ingedrukt rempedaal forceert om provider te zoeken. DAB gaat niet over internet maar komt vanaf een zender. Is geografisch begrensd. Belgische zenders zal je Duitsland niet vinden. Als internet probleem opgelost is kan je perfect de Belgische zenders beluisteren via internetradio.
 
  • Informative
Reactions: Hayden and shthpnz
Ik wil mijn TPMS reset knop terug die Tesla van mij heeft gestolen bij één van de laatste software updates!

De modellen met de eerste typen sensoren zijn niet zelf lerend. Wielconfiguratie veranderen helpt niet om de sensoren aan te leren. Dat betekent dat je tegenwoordig twee keer per jaar naar een service center moet om de sensoren in te laten leren na wisselen zomer en winterbanden. Tegen betaling en het kost me ook ruim twee uur per keer. Terwijl ik gewoon een reset knop had in de auto die precies deed wat hij moest doen :-(

Ik zie in het databestand dat er in NL nog 1936 Model S voertuigen op de weg zijn met een datum eerste toelating van voor oktober 2014 (toen kwam het nieuwe type sensoren). Die zullen allemaal dit probleem hebben, ik snap niet dat er hier in NL nog nauwelijks over geklaagd wordt.
 
Sinds een weekje doet mijn bestuurderskant dagrijlichtverlichting het niet meer. Het is het witte licht aan de bovenkant van de lamp. De gewone koplampen doen het nog wel.

Nu kom ik er net achter dat het knipperlicht in dezelfde lichtunit nu ook niet werkt. Als de auto geparkeerd is met lampen uit brand het knipperlicht in de unit contant heel lage sterkte oranje. Alsof hij een heel beetje aan staat...

Heb al een keer gereset, maar dat maakt voor de verlichting volgens mij niet uit. (knipperen / aan-uit ook niet tijdens de reset).

Iemand een idee?
 
Ik wil mijn TPMS reset knop terug die Tesla van mij heeft gestolen bij één van de laatste software updates!

De modellen met de eerste typen sensoren zijn niet zelf lerend. Wielconfiguratie veranderen helpt niet om de sensoren aan te leren. Dat betekent dat je tegenwoordig twee keer per jaar naar een service center moet om de sensoren in te laten leren na wisselen zomer en winterbanden. Tegen betaling en het kost me ook ruim twee uur per keer. Terwijl ik gewoon een reset knop had in de auto die precies deed wat hij moest doen :-(

Ik zie in het databestand dat er in NL nog 1936 Model S voertuigen op de weg zijn met een datum eerste toelating van voor oktober 2014 (toen kwam het nieuwe type sensoren). Die zullen allemaal dit probleem hebben, ik snap niet dat er hier in NL nog nauwelijks over geklaagd wordt.
belachelijk, de service die jij nu ervaart vrees ik bijzonder. Ik rij 20k per kaar en was van plan minstens 7 jaar deze auto te rijden dus na 4 jaar buiten de garantie en bij 7 jaar 140k op de klok. Wat zal de degradatie zijn, hoe snel kan ik dan nog maar laden, welke software features komen te vervallen? Met dit soort verhalen huiverig om langer dan 4 jaar te rijden.
 
  • Like
Reactions: one-ten