Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Vraag me af waar voor jullie de grens ligt m.b.t. de pogingen van de fabrikant om ons door ingebouwde strafmechanismes "op te voeden". Wat als na een volgende update de radio automatisch uitgeschakeld wordt voor de rest van de rit als je de geldende snelheidslimiet met meer dan 5 procent overschrijdt?
Voor mij is het alvast duidelijk: de enige waar ik een "straf" van aanvaard is van een rechter die de wet toepast. Natuurlijk heb ik geen probleem met veiligheidsmechanismes die, bijvoorbeeld, AP uitschakelen boven een bepaalde snelheid, maar als je nadien weer trager rijdt moet dat gewoon weer werken. Wat nu gebeurt heeft niets met veiligheid te maken. Ik las zelfs dat iemand zich even op de vluchtstrook parkeerde om de AP te kunnen heractiveren. Levensgevaarlijk. Kan niet de bedoeling zijn.
 
  • Like
Reactions: SMU
Ivm de slechte navigatie en de focus op de software van AP2. Ik mag toch verwachten dat net de focus op AP2 ook de focus moet leggen op navigatie? Wat gaan die zelfrijdende wagens doen als ze met de huidige navigatie ergens naar toe moeten maar pakweg een veerboot moeten nemen, of ergens naartoe moeten waar de weg nog niet van op de kaart staat, of een straat is van rijrichting veranderd (ziet de Tesla dat?). Dus vraag ik mij af, die testwagens die al volledig autonoom kunnen rijden, met welke kaarten doen zij dat? Tesla gaf aan dat voor zulke autonomie een kaartdetail niveau nodig is tot op de rijstrook, maar wie is deze momenteel aan het ontwikkelen?
 
Vraag me af waar voor jullie de grens ligt m.b.t. de pogingen van de fabrikant om ons door ingebouwde strafmechanismes "op te voeden". Wat als na een volgende update de radio automatisch uitgeschakeld wordt voor de rest van de rit als je de geldende snelheidslimiet met meer dan 5 procent overschrijdt?
Voor mij is het alvast duidelijk: de enige waar ik een "straf" van aanvaard is van een rechter die de wet toepast. Natuurlijk heb ik geen probleem met veiligheidsmechanismes die, bijvoorbeeld, AP uitschakelen boven een bepaalde snelheid, maar als je nadien weer trager rijdt moet dat gewoon weer werken. Wat nu gebeurt heeft niets met veiligheid te maken. Ik las zelfs dat iemand zich even op de vluchtstrook parkeerde om de AP te kunnen heractiveren. Levensgevaarlijk. Kan niet de bedoeling zijn.
Helemaal mee eens. Ik deed dat overigens op de Péage en op een moment dat de weg achter mij helemaal leeg was. Ik ben niet gek. :)
 
Ik heb pas een maand mijn nieuwe Tesla (erg blij mee tot nu toe) maar kan het niet laten hier even te reageren... ik heb 3 jaar een zogenaamd degelijke Duitser, nl. een BMW i3 gehad en dat was veruit mijn slechtste auto ooit! De techniek lijkt goed, prima afwerking, goed concept, slechte range trouwens, maar zelfs mijn Renault Laguna van lang geleden was nog betrouwbaarder! Nog nooit zo veel stil gestaan, slechts 2 jaar garantie en daarna ruzie maken over de kosten van reparaties en slechte service, vooral van de importeur. Alles ging kapot, sloten, schokbrekers, laadsysteem, klepjes, vergrendeling, airco, verwarming etc. maar ongetwijfeld zijn er hier leden die juist goede ervaringen hebben met BMW. Wat ik wil zeggen is dat de degelijke Duitsers elektrisch nog heel veel te leren hebben en dat ze dus nauwelijks verder ontwikkelingen in elektrisch rijden is omdat ze de techniek en betrouwbaarheid nog niet onder controle hebben en trouwens welke auto heeft wel een perfecte navigatie?

Ik vind dit eigenlijk het minst leuke draadje op dit forum waarbij het af en toe net de indruk wekt dat er weinig of niets deugd aan onze Tesla's. Ik weet, ik chargeer. Vraag me wel eens af wat moet die aspirant koper nu wel niet denken als hij zich hier aan het inlezen is? Ik vind bovengenoemde quote wel het geheel even in een beter perspectief zetten.

Ik heb de laatste paar decennia's ook BMW gereden maar heb me daar nooit zo echt een klant gevoeld als dat ik dat nu bij Tesla ervaar. Het was vaak arrogantie ten top, of je blij moest zijn dat je geholpen werd met dan de discussies van dien. Ik moet toegeven dat ik met de BMW nooit echt "pech" gehad heb, en dat heb ik met de Tesla gelukkig ook nog niet gehad het afgelopen anderhalf jaar. Ik kan goed leven met de perikelen van de navigatie want zo vaak gaat hij, bij mij althans, niet de fout in. TuneIn en Spotify spelen ook gewoon op 3G, en er "bevriezen" nog geen schermen. Maar wie weet, ga ik dat nog wel ervaren in de tijd. Voor zover ik me kan herinneren heb ik alleen een knoepende stuurinrichting gehad, en een deurhandel die niet naar binden wilde. Beide "klachten" zijn netjes opgelost. Gewoon vriendelijk en oprecht. Misschien heb ik nog wel meer kleine "probleempjes" gehad maar die ben ik dan al snel vergeten door de "pret" als je weer in de auto rijdt. Dus ik ben tevreden en voel me een gezegende klant met een Tesla. Ik vind dat we meer het eindoordeel moeten laten tellen hier en niet teveel moeten "jammeren". Ik volg dan ook van de wijsheid; "het glas is niet half leeg, maar half vol". Goed weekeinde alvast en geniet ze van het mooie lenteweer. ;)
 
Ik vind dit eigenlijk het minst leuke draadje op dit forum waarbij het af en toe net de indruk wekt dat er weinig of niets deugd aan onze Tesla's. Ik weet, ik chargeer. Vraag me wel eens af wat moet die aspirant koper nu wel niet denken als hij zich hier aan het inlezen is? Ik vind bovengenoemde quote wel het geheel even in een beter perspectief zetten.

Ik heb me dit ook al zitten afvragen: iemand die in Tesla geïnteresseerd is, en die leest dit draadje mee...Zijn goesting zal algauw bekoeld zijn. Ik rij nu 8 maand met 22.000km op de teller: ik heb nog niet moeten janken. ( Touchons du bois :cool:)
 
  • Like
Reactions: Firebird
Nou moe, daar gaat je vrijdagavond! Met pech geblokkeerd omdat de slimme software je waarschuwt dat er probleem is met je bandenspanning. Je begeeft je naar een pomp om het probleem te verhelpen en bij derde band die je op spanning brengt, breekt het luchtventiel ter hoogte van de schroefdraad middendoor. Mijn beoogde 3,1 bar loopt leeg tot 0.
 
Nou moe, daar gaat je vrijdagavond! Met pech geblokkeerd omdat de slimme software je waarschuwt dat er probleem is met je bandenspanning. Je begeeft je naar een pomp om het probleem te verhelpen en bij derde band die je op spanning brengt, breekt het luchtventiel ter hoogte van de schroefdraad middendoor. Mijn beoogde 3,1 bar loopt leeg tot 0.

Patrick,
Ik vindt het super dat uw gezondheid het momenteel toelaat u terug op de baan te begeven ...
 
Nou moe, daar gaat je vrijdagavond! Met pech geblokkeerd omdat de slimme software je waarschuwt dat er probleem is met je bandenspanning. Je begeeft je naar een pomp om het probleem te verhelpen en bij derde band die je op spanning brengt, breekt het luchtventiel ter hoogte van de schroefdraad middendoor. Mijn beoogde 3,1 bar loopt leeg tot 0.
Als de nood hoog is en Tesla t niet direct op kan lossen kun je er tijdelijk bij elke bandenboer voor een paar euro een standaard ventiel laten zetten.
 
  • Like
Reactions: PeDuvelt
Ik heb me dit ook al zitten afvragen: iemand die in Tesla geïnteresseerd is, en die leest dit draadje mee...Zijn goesting zal algauw bekoeld zijn. Ik rij nu 8 maand met 22.000km op de teller: ik heb nog niet moeten janken. ( Touchons du bois :cool:)

Meeste draadjes zijn idd uiterst positief per definitie. Het gaat er niet om of er 1 blije of teleurgestelde rijder is maar om de distributie... die weet alleen Tesla tenzij mensen ook eens kunnen klagen. Ik heb op 12 maanden 41.000km kunnen rijden met mijn eigen MS en 25.000km "mogen" rijden met loaners en drie keer gestrand met een dooie MuS. Voor mij is dat genoeg wat betekent een andere en betere MS of geen MS. Het blijft een werktuig (in mijn geval) en moet betrouwbaar zijn. Dit forum dient om mensen te informeren en niet alle ervaringen zijn positief, gelukkig probeert Tesla ook in deze gevallen zijn verantwoordelijkheid te nemen en er het beste van te maken.

K, helaas teleurgesteld maar hoopvol.