Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
In Belgie krijg je standaard bij aflevering geen UMC meer maar een Mennekes lader die max 1x230v 13A laadt (op een gewoon stopcontact zeg maar). In tegenstelling tot de UMC heeft die geen last van het "neuterprobleem". Maar, je kan er niet mee laden op 3x400V 16A of 1x230V 32A zoals je met de UMC wel kan. Als je dagen na aflevering alsnog een UMC vraagt zegt Tesla dat men niet kan beloven dat dat nog mogelijk is want dat ze die niet meer standaard meegeven, maar dat ze het gaan bekijken.
Belangrijk dus dit voor aflevering te bespreken want die UMC is toch wel nuttiger dan die Mennekeslader die m.i. meer thuishoort in de koffer van een plug-in hybrid.
IMG-20170902-WA0005.jpg
 
  • Like
Reactions: is3 and Phil_BE
Al langere tijd heb ik last van windgeruis bij hogere snelheden van het panoramadak in mijn MS, ondanks dat men bij het SeC er al drie keer naar heeft gekeken en het dak compleet is vervangen blijft het windgeruis optreden. Ik vind dit erg storend en vraag me af of er meer mensen zijn die dit euvel hebben.

Een ander dingetje is dat sinds ik de auto terug heb van het laatste bezoek aan het SeC in Duiven ik telkens, als ik met Autopilot rijd de melding krijg "Autosteer restricted to 70 km/H", erg irritant. Is dit een bug of wat kan dit zijn? Het treedt alleen op op N wegen en niet op de snelweg ondanks dat er geen verkeersborden staan met deze limiet die de auto zou kunnen lezen. Na een paar kilometer is de melding verdwenen en kun je weer 80 of 100 km/h rijden op de AP.
 
Al langere tijd heb ik last van windgeruis bij hogere snelheden van het panoramadak in mijn MS, ondanks dat men bij het SeC er al drie keer naar heeft gekeken en het dak compleet is vervangen blijft het windgeruis optreden. Ik vind dit erg storend en vraag me af of er meer mensen zijn die dit euvel hebben.

Een ander dingetje is dat sinds ik de auto terug heb van het laatste bezoek aan het SeC in Duiven ik telkens, als ik met Autopilot rijd de melding krijg "Autosteer restricted to 70 km/H", erg irritant. Is dit een bug of wat kan dit zijn? Het treedt alleen op op N wegen en niet op de snelweg ondanks dat er geen verkeersborden staan met deze limiet die de auto zou kunnen lezen. Na een paar kilometer is de melding verdwenen en kun je weer 80 of 100 km/h rijden op de AP.
Weet je zeker dat je het dak hoort? Een niet goed sluitende trunk/frunk geeft een fluitende brom die slecht te traceren is.
Het laatste is een euvel dat door Tesla in de AP is ingebakken. We hebben het allemaal en is uiterst irritant.
 
Weet je zeker dat je het dak hoort? Een niet goed sluitende trunk/frunk geeft een fluitende brom die slecht te traceren is.
Het laatste is een euvel dat door Tesla in de AP is ingebakken. We hebben het allemaal en is uiterst irritant.

Oke bedankt voor je bericht Wim maar ik weet zeker dat het van de pano komt en niet van de trunk/frunk. Wat betreft het AP euvel zal ik dan maar mee moeten leren leven;)!
 
Na de vervanging van het instrumentenpaneel achter het stuur heb ik geen enkele keer meer een vastloper gehad. Gisteren 2 wat langere trips gemaakt waarbij ik normaliter altijd vastlopers had..... wat een genot zeg. Bljjft alleen nog erg wennen hoe helder het nieuwe scherm is. Lijkt steeds of mijn remlichten aanstaan.
Je kunt de helderheid van je display instellen hè!? :p
 
Wij hebben een X en rond 30 000 km kregen we last van trillingen bij het optrekken. Een paar duizend km later binnengedaan bij het service center en het bleken de 'kogellagers van de cardanas' of zoiets te zijn. Nu twintigduizend km verder hebben we er weer last van. Gaat dat echt elke twintigduizend km zo zijn en wat zouden de kosten daarvan zijn als we over onze garantie van 80 000 km zitten, heeft iemand daar een idee van?
 
Wij hebben een X en rond 30 000 km kregen we last van trillingen bij het optrekken. Een paar duizend km later binnengedaan bij het service center en het bleken de 'kogellagers van de cardanas' of zoiets te zijn. Nu twintigduizend km verder hebben we er weer last van. Gaat dat echt elke twintigduizend km zo zijn en wat zouden de kosten daarvan zijn als we over onze garantie van 80 000 km zitten, heeft iemand daar een idee van?
Tesla lost problemen altijd op, behalve met de navigatie.
Je hebt vier jaar garantie en reken er maar op dat als er een structureel probleem in een onderdeel is, Tesla dit zeker binnen die tijd oplost. Ze hebben veel problemen gehad met de drivetrains. Inmiddels zijn die problemen met de Q drivetrains opgelost.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Een ander dingetje is dat sinds ik de auto terug heb van het laatste bezoek aan het SeC in Duiven ik telkens, als ik met Autopilot rijd de melding krijg "Autosteer restricted to 70 km/H", erg irritant. Is dit een bug of wat kan dit zijn? Het treedt alleen op op N wegen en niet op de snelweg ondanks dat er geen verkeersborden staan met deze limiet die de auto zou kunnen lezen. Na een paar kilometer is de melding verdwenen en kun je weer 80 of 100 km/h rijden op de AP.
Dat is weer eens een nieuwe 'feature' van de meest recente software. Ik heb er last van specifiek als ik op de N11 rijd. Daar heb je na twee verkeerslichten een traject van een paar kilometer die een limiet kent van 70 km/u terwijl je daar 100 km/u mag.