Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het is een optie in het menu. En je zit bij de koplampen bovenin 3 brede leds zitten. Bij degene zonder is het vlak.

Krijg net bericht dat ze van mij nu geplaatst zijn :) Auto komt misschien volgende week terug. Straks is ie een maand weg.

Bij mij worden de mistlampen gebruikt als bochtenverlichting. Betekend dit automatisch dat ik niet de juiste koplampen heb?
 
Mijn updates failen omdat er een module defect is in de rechter FWD. Zit nog op sw-versie .40
De linker FWD gaat wel open maar niet meer dicht, alleen via override op t centrale scherm.
Trillende voortrein
Kofferklep gaat soms maar half open
Rammelende zonnekleppen
2x lekkage gehad bij openen linker FWD.

9-10/1 afspraak bij t SeC.
 
Onderweg naar de wintersport kreeg ik afgelopen vrijdag tijdens het remmen rond de 140 km/u op mijn dashboard van de X de melding ' auto heeft onderhoud nodig' en de melding gaar ook niet weg. We zitten in de Franse alpen en wil eind van de week ook wel weer er mee nasr huis komen.
Twijfel om Tesla te bellen.
Wie heeft hier ervaring mee.
Vanmorgen kreeg ik wel de melding van de update 50.2 maar na de installatie bleef de melding gewoon.
 

Attachments

  • IMG_7612.JPG
    IMG_7612.JPG
    179.8 KB · Views: 69
Onderweg naar de wintersport kreeg ik afgelopen vrijdag tijdens het remmen rond de 140 km/u op mijn dashboard van de X de melding ' auto heeft onderhoud nodig' en de melding gaar ook niet weg. We zitten in de Franse alpen en wil eind van de week ook wel weer er mee nasr huis komen.
Twijfel om Tesla te bellen.
Wie heeft hier ervaring mee.
Vanmorgen kreeg ik wel de melding van de update 50.2 maar na de installatie bleef de melding gewoon.[/QUOT
Ik had afgelopen week iets vergelijkbaar. Reed na werk weg en kreeg de TACC en AP niet meer geactiveerd. Mogelijk voert de auto om de zoveel tijd een calibratie uit. Echter toen ik, om eens rustig te kijken, stopte op een parkeerplaats kreeg ik de melding "Auto heeft onderhoud nodig; stuurbekrachtiging verminderd". Melding verdween gelukkig weer na een Park en "start" van de auto. Ook deed daarna de TACC en AP het weer.
Hopelijk krijg je geen problemen op te teugreis.

PS: omdat je probleem mogelijk gerelateerd is aan remmen, misschien eens regenerative braking naar "low" zetten en daarna weer terug. Misschien is dan ook de foutmelding weg (software glitch).
 

Attachments

  • IMG_2650.jpg
    IMG_2650.jpg
    377.4 KB · Views: 40
1000 euro is vast en zeker voor een hele nieuwe unit.
Wat onderdelen erin die mogelijk kapot gaan zoals microswitches zijn al verkrijgbaar voor 3€.
Een metalen onderdeel dat kennelijk vaak stuk gaat wordt door iemand geleverd voor 65 euro.

Het vervolg van de video met mogelijke defecten en hoe deze te repareren:

Dat zit wel heel slecht in elkaar. Een microswitch moet je niet aan het bewegende deel bevestigen maar aan het niet bewegende deel anders krijg je dit dus. Ook zie je als hij de andere microswitch los haalt dat hij ingesleten is op de bevestiging, die zit dus gewoon tegen z'n uiterste uitslag aan. Er waren in het begin toch ook een hoop problemen tijdens ontwikkeling met de deurgrepen? Diegene die voor dat deel van de auto verantwoordelijk was heeft blijkbaar wel wat steekjes laten vallen. Apart ook dat hier geen reparatie/modificatie setje voor word aangeboden vanuit tesla terwijl dit duidelijk een ontwerpfout is... Altijd leuk om te zien dat andere dit oppakken en zelf onderdelen gaan produceren omdat iets niet los te koop is.
 
Dat zit wel heel slecht in elkaar. Een microswitch moet je niet aan het bewegende deel bevestigen maar aan het niet bewegende deel anders krijg je dit dus. Ook zie je als hij de andere microswitch los haalt dat hij ingesleten is op de bevestiging, die zit dus gewoon tegen z'n uiterste uitslag aan. Er waren in het begin toch ook een hoop problemen tijdens ontwikkeling met de deurgrepen? Diegene die voor dat deel van de auto verantwoordelijk was heeft blijkbaar wel wat steekjes laten vallen. Apart ook dat hier geen reparatie/modificatie setje voor word aangeboden vanuit tesla terwijl dit duidelijk een ontwerpfout is... Altijd leuk om te zien dat andere dit oppakken en zelf onderdelen gaan produceren omdat iets niet los te koop is.
Er komt ooit een moment dat de files voor de lokale 3D printer om de hoek opgevraagd kunnen worden bij de autofabrikant... (en dit is grappig bedoeld maar het zal ooit wel zo worden ben ik bang)
 
Mijn eerste issue na 47k km; koffer ontsluit wel maar gaat niet meer automatisch open. Iemand die dit al eens heeft meegemaakt?
Ondertussen afspraak gemaakt met SeC Gent.

Nog niet voorgehad, maar ik meende die fout al eens te zien passeren... . Was toen software probleempje.
Herinstellen van de maximum openingshoogte bood toen soelaas... .

Probeer eens de trunk te openen, eventueel manueel helemaal open te zetten en dan 3-tal seconden de knop blijven in te drukken om te sluiten. Je dient een bevestigingsbiep te krijgen.
Sluit eens met de knop en probeer eens opnieuw te openen...?
 
Ik hoefde Tesla niet eens te bellen mbt de melding in het display die ook niet meer weggaat.
Vandaag mail van sec amsterdam dat ze van de engineering afdeling bericht hadden gehad dat ze een controle aan mijn auto moesten uitvoeren.
Het zou gaan om een mogelijk probleem bij superchargen (afgelopen vrijdag 7 keer gedaan) maar het zou nu nog werken.
Als het ernstig was zouden ze me voor zaterdag contacten als we weer terug uit de franse alpen gaan.
Klinkt allemaal vaag.
Laat superchargen dan nou net wel fijn zijn ....
We gaan het zien bij de eerste stop in Lyon.
 
  • Informative
Reactions: cambreVer!
Nog niet voorgehad, maar ik meende die fout al eens te zien passeren... . Was toen software probleempje.
Herinstellen van de maximum openingshoogte bood toen soelaas... .

Probeer eens de trunk te openen, eventueel manueel helemaal open te zetten en dan 3-tal seconden de knop blijven in te drukken om te sluiten. Je dient een bevestigingsbiep te krijgen.
Sluit eens met de knop en probeer eens opnieuw te openen...?
heb ik al een paar keer geprobeerd. Maar zal wel aan de aandrijving van de pomp liggen. Woensdag heb ik afspraak.
 
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Tijdens het wassen van mijn S viel mij een roestvlek op in het midden van de onderste chroom sierstrip achteraan. Gisteren was ik thuis en aangezien ik in een vorig leven nog garage gehouden heb demonteerde ik de achterbumper. Bleek de middelste moer en moerclips te zijn die de oorzaak waren. Via internet kwam ik dezelfde roestvlek tegen op het Deense forum. Mijn wagen is van mei 2015. Iemand iets gelijkaardig meegemaakt?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    374.5 KB · Views: 38