Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Zo 200km om te testen, maar ik vrees dat je gelijk hebt. Lane change stond inderdaad uit. Ik had een ander profiel geactiveerd ivm wat probeersels met stoelinstellingen.

Ik ga alvast de ogen uit mijn kop schamen!
Ik snap niet dat dergelijke vergissingen (zit de stekker er wel in...) niet opgemerkt worden door de remote diagnostics inspectie van Tesla. Zou toch een hoop nutteloze arbeid (plus energie en irritatie) kunnen voorkomen, zowel van service medewerker als eigenaar.
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Ik snap niet dat dergelijke vergissingen (zit de stekker er wel in...) niet opgemerkt worden door de remote diagnostics inspectie van Tesla. Zou toch een hoop nutteloze arbeid (plus energie en irritatie) kunnen voorkomen, zowel van service medewerker als eigenaar.

Ja, dat verbaasde mij ook wel iets. Ik vind de IC in deze ook niet heel logisch. waarom geen naastgelegen stroken tonen als lane change niet aan staat, maar wel auto's links en rechts laten zien (die dan dus rijden in 'niets').

Maargoed, het werkt 'weer':)
 
Ik heb de laatste dagen gemerkt dat het grote scherm, rondom, geel begint te verkleuren. Staat me iets van bij dat het hier eerder is gemeld. Voordat ik de customer support ga contacteren, wat is hier bij jullie (degenen die dit al hebben gemeld) de status van de reparatie? Gaat het langer dan 4 weken duren (ivm mijn vakantie)
Thanks! :)
 
Ik heb de laatste dagen gemerkt dat het grote scherm, rondom, geel begint te verkleuren. Staat me iets van bij dat het hier eerder is gemeld. Voordat ik de customer support ga contacteren, wat is hier bij jullie (degenen die dit al hebben gemeld) de status van de reparatie? Gaat het langer dan 4 weken duren (ivm mijn vakantie)
Thanks! :)
Ik heb een nieuwe MCU gekregen toen er een gele waas ontstond...
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Ik heb de laatste dagen gemerkt dat het grote scherm, rondom, geel begint te verkleuren. Staat me iets van bij dat het hier eerder is gemeld. Voordat ik de customer support ga contacteren, wat is hier bij jullie (degenen die dit al hebben gemeld) de status van de reparatie? Gaat het langer dan 4 weken duren (ivm mijn vakantie)
Thanks! :)

Gele lijnen rondom heb ik ook ontdekt vorige week.

Toevallig had ik afgelopen donderdag een afspraak staan voor 40k beurt + nieuwe linkspiegel (motortje issue) en nog paar dingetjes.
Ik heb het het scherm issue gemeld. Scherm moet besteld worden.
Dan weet je het wel :rolleyes:.

Spiegel issue had ik maart/april gemeld, half juni was ie er, afgelopen week opgelost in SeC Duiven.

Ik heb er in dit geval geen moeite mee overigens dat de levertijd van deze onderdelen lang duurt. Auto rijdt nog prima.
Scherm is alleen visueel dingetje.
Je weet dat alles keurig wordt opgelost.

Maar zeker met komst van Model3 is dit wel puntje van aandacht vermoed ik.

Ik heb overigens geen indicatie gekregen van levertijd en ook geen uitsluitsel of alleen scherm of scherm inclusief MCU vervangen gaat worden. Dit hangt af van wat SeC krijgt opgestuurd. Werd aangegeven.
Zeker is wel dat het geen MCU2 kan zijn in mijn geval. Maar de verbeteringen in MCU2 zijn toch beperkt.
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Ik wacht al 6 weken op de nieuwe touch screen, vanwege de gele ingebrande randen. 2 weken geleden nog contact gehad met Tesla en ze verwacht dat ie begin september binnen komt, maar hopelijk eerder. Maar volgens mij is het ware verhaal dat Tesla NL totaal geen inzicht heeft in levertijden van onderdelen die uit de USA moeten komen.
 
Ik heb ook de gele banden, aangegeven bij de servicebeurt in maart en zou besteld worden.... echter vorige week zelf nog maar eens contact gezocht, scherm was om onbegrijpelijke redenen nog niet besteld en men ging dat nu doen.
Dus ik wacht nog even verder, kunnen ze het misschien bij de volgende beurt vervangen.
 
Vandaag werden in het SeC pogingen 35 tot 40 (ruwe gok) ivm software-update (laatste versie is 2018.6.1) ondernomen. Zonder succes.

Morgen meer nieuws, maar ik dénk dat er iets niet klopt o_O

En met al dat gedoe ben 'k vergeten te polsen of het geblokkeerde lint in de Falcon Wing Door verwijderd werd. Enkele eerste pogingen deze ochtend in 't SeC waren alvast onsuccesvol...
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ik wacht al 6 weken op de nieuwe touch screen, vanwege de gele ingebrande randen. 2 weken geleden nog contact gehad met Tesla en ze verwacht dat ie begin september binnen komt, maar hopelijk eerder. Maar volgens mij is het ware verhaal dat Tesla NL totaal geen inzicht heeft in levertijden van onderdelen die uit de USA moeten komen.
Warempel vandaag gebeld door Tesla. Ik kan 5 september komen. Touch screen komt eind augustus binnen.

Ik denk dat de onderdelen nu op de boot staan en dat Tesla NL vanaf dat moment kan zeggen wanneer ze binnen zijn. Voor die tijd krijgen ze geen inzicht blijkbaar.

Persoonlijk vind ik dat onderdelen per vliegtuig zouden moeten komen. Uitgezonderd zware battery packs.
 
Erg veel details kreeg ik niet (heb ook niet aangedrongen), maar "ze hebben er hun werk mee gehad" om het lint in de Falcon Wing Door eruit te krijgen. Lesje geleerd dus, oppassen geblazen bij het sluiten, ik zal vanaf nu waarschijnlijk steeds even een mondelinge waarschuwing naar de achterbank sturen dat ze eens kijken bij het sluiten.

Versie 2018.26.2 6341863 staat er nu dus op, we zijn weer up-to-date na een half jaar zonder updates, oef (denk ik). Spotify-issues waren er voorlopig niet, TuneIn blijkt nu te werken zonder dat ik een account dien aan te maken. Autopilot is duidelijk zachter in het veranderen van rijvak. Even tonen dat je nog leeft door 't stuur even vast te houden is inderdaad - euhm - iets frequenter geworden. Navigatie lijkt ook heel wat vlotter (en scherper?) te zijn.

Leuk was ook dat er een handgeschreven kaartje in m'n wagen lag en dat ie schoongemaakt was. Standaardprocedure of niet.

Hopelijk ben 'k nu voor een tijdje van de tekortkomingen af, pfiew.

*Copy / paste naar topic ivm goede service, dank u Tesla Gent*
 
niet echt milieuvriendelijk ;-).

onderdelen horen m.i. eenvoudigweg in stock in Tilburg te liggen.

(En aanvoer per zeecontainer)
Vanzelfsprekend horen alle onderdelen in stock in Tilburg te liggen.
Mijn opmerking gaat over de onderdelen die niet in stock zijn en uit de USA moeten komen. Dat dat 8 weken moet duren is anno 2018 belachelijk. DHL en UPS kunnen dit binnen 48 uur naar het juiste SEC brengen.

De Duitse automerken hebben dit wel goed op orde. Onderdelen kunnen zelfs dezelfde dag nog worden bezorgd. Ik zie graag dat Tesla slaagt, en dan moet dit ook in orde zijn.

Als je doorslaat in “groen denken” en vliegen gaat verbieden, gaat Tesla het niet redden. Dat zou eeuwig zonde zijn.
 
de planeet ook niet ;-( tesla moet gewoon op bep moment heel wat onderdelen via boot/container naar Tilburg of andere distributie center brengen. die reis duurt heus geen 8 weken
Mee eens.
Maar blijkbaar lukt dat “gewoon even een container op de boot zetten” al lange tijd niet.

Vraag ondertussen even in Noorwegen wie opnieuw een Tesla zou kopen als volgende auto. De een na de ander haakt af. In het belang van Tesla en onze planeet: ik wil niet dat dit ook elders gaat gebeuren.
 
  • Like
Reactions: Phil_BE