Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het interieur van mijn Tesla Model X uit 2017 met 30.000km op de teller valt bij iedere hobbel nog net niet uit elkaar. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met deze klachten? Iedere stoel kraakt en iedere B stijl rammelt. Wat een slechte bouwkwaliteit zeg.
 
Het valt me op dat je werkelijk op elke post die ik doe je best doet om alle minpunten die ik noem van een Tesla goed te praten. De Tesla heeft hele goede punten, maar ook gewoon een aantal zaken die je niet verwacht bij een auto die rond de 100K kost.

Maar als ik jou redenatie volg van zelf doen:
  • Dan schakel je toch gewoon zelf als je geen automaat hebt...
  • Dan krab je toch gewoon zelf je ruiten als je auto ze niet kan ontdooien...
  • Dan zwengel je toch zelf je ramen naar beneden als het niet electrisch kan...
Kortom... Dit topic heet janken over tekortkomingen, dus lijkt me de plek om dit soort tekortkomingen te melden. Een 15-jaar oude Audi heeft deze feature al en dit is softwarematig zeer eenvoudig te realiseren. Het is gewoon irritant in mijn ogen...

Het gaat niet om goedpraten... Ik vind het gewoon een voorbeeld van first world problems (en van een ander niveau dan je andere voorbeelden), maar iedereen mag daar anders over denken -;) Ben me er niet eens van bewust overigens dat ik meerdere keren op een post van jou reageer... het anonieme "busboy" zegt me ook niets.. dus niets persoonlijks -;)

Los daar van - viel mij vanochtend weer op.. als ik de autodeur open doe hoor ik de muziek zachter dan toen ik uit de auto stapte, pas als ik ga zitten komt de muziek op het niveau van hoe ik de auto achterliet. Of er zit simpelweg wat tijd tussen, maar het geeft mij lig de tijd om desnoods de muziek wat zachter te zetten. Misschien is dat alleen bij de S zo... in dat geval zie ik het "probleem" dus niet zo..
 
Last edited:
Het interieur van mijn Tesla Model X uit 2017 met 30.000km op de teller valt bij iedere hobbel nog net niet uit elkaar. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met deze klachten? Iedere stoel kraakt en iedere B stijl rammelt. Wat een slechte bouwkwaliteit zeg.
Aan mijn Model X uit maart 2017, met 50.000km op de teller rammelt niks.
(Behalve AP2, die rammelt aan alle kanten).
 
Dan zet je het toch gewoon zachter voordat je uitstapt??
(Het is bij aankomst, stoplichten etc vaak net zo aso om muziek zo hard te hebben staan -;)

Ik zet de muziek ook zachter “lees” normaal. Maar als mijn oudste (2,5) de achterdeur opendoet om erin te klimmen en ik de andere deur opendoe om mijn jongste (enkele maanden) erin doe, loop ik vervolgens terug om de gordel van de oudste om te doen. Dan staan er een redelijke tijd twee deuren open met muziek.

Dan kijken de andere ouders, de hun fiets of auto naast mijn auto zetten zonder muziek, wel even om.

Ik heb me er al vele keren mateloos aan geërgerd dat de muziek aangaat zodra ik mijn kinderen achterin zet.
 
Ik zet de muziek ook zachter “lees” normaal. Maar als mijn oudste (2,5) de achterdeur opendoet om erin te klimmen en ik de andere deur opendoe om mijn jongste (enkele maanden) erin doe, loop ik vervolgens terug om de gordel van de oudste om te doen. Dan staan er een redelijke tijd twee deuren open met muziek.

Dan kijken de andere ouders, de hun fiets of auto naast mijn auto zetten zonder muziek, wel even om.

Ik heb me er al vele keren mateloos aan geërgerd dat de muziek aangaat zodra ik mijn kinderen achterin zet.
Misschien een andere muziekzender kiezen :rolleyes:
iets anders dan kabouter plop of K3, meer iets in de richting van hardrock ofzo. mijn nichtje was gek van Iron Maiden toen ze 2 was. (nu nog steeds trouwens, is nu 16. Blij dat ik heb mee kunnen dragen aan een goede muzikale opvoeding) :cool:
 
Nou dan ga ik ook maar ff janken

Draagarmen kraken en stuiteren. voor 19 okt een afspraak 4 weken geleden al ingeplanned.

Auto piept ontzettend van 100-40 km (daarna krijg je het standaard terugwin geluidje)
Kom ik er net achter dat ik ook mooie gele randen heb op mijn scherm :( Morgen maar gelijk emailen vrees ik.

Verder rijd dat ding super lekker :) en ben ik er ondanks deze jankdingen wel erg blij mee
 
  • Disagree
Reactions: Arthur80
Het interieur van mijn Tesla Model X uit 2017 met 30.000km op de teller valt bij iedere hobbel nog net niet uit elkaar. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met deze klachten? Iedere stoel kraakt en iedere B stijl rammelt. Wat een slechte bouwkwaliteit zeg.

Ik zeg niet dat jij hetzelfde hebt, maar ik heb mij _weken lang_ mateloos geirriteerd aan een trilling/kraakje/piepje (hoe je het wil omschrijven). Ik kon het niet vinden. Dashboard kastje leeg gehaald, center console leeg gehaald, etc, etc.

Uiteindelijk bleek het mijn Autopilot Buddy te zijn die in de bekerhouders van de armleuning zaten en heen en weer hobbelden. eE ik heb aan de toptether haken van de achterbank 2 carabijnhaken zitten (waar ik hondenbench aan vast maak) die een soort piepgeluid geven als ze heen en weer wiebelen.

Waar wil ik heen? Ik irriteerde mij ook mateloos aan geluidjes, bleken uiteindelijk beide mijn eigen schuld te zijn.

Maar waarom breng je 'm niet naar een SeC? Tesla vervangt complete stoelen bij een los naadje, dus als 't allemaal kraakt zullen ze er ook niet moeilijk over doen.
 
View attachment 339711
Voor batterij heating moet je dit symbool in de App zien. Waarschijnlijk is het nog niet koud genoeg om dit symbool te zien. Zonder dit symbool wordt gewoon de Cabine heating aangezet. Anders proberen de Tesla s’nachts te laden en zo te programmeren dat ie net klaar is voordat je weg gaat.
Ik zag dit symbool nog nooit terwijl het toch al gevroren heeft...
 
A07BA693-AD2A-40BA-BA77-646036FA48A0.jpeg
Was ergens vorige week, dus ook niet koud genoeg.
Ik zag dit symbool nog nooit terwijl het toch al gevroren heeft...
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Ik heb nu een loaner. Een rode P90D uit 2016 met bijna 75.000km op de klok.
Een P versie is idd wat sneller dan een gewone maar de vraag is of je het nodig hebt.

Er is overigens wel heel veel mis met deze auto. Heel veel kraakjes en rammeltjes, een AP1 die bijna nooit de lijnen op de weg weet te vinden en al helemaal niet in het donker. Hij weigert dan gewoon dienst. Één van de twee spiegels klapt maar in en de navigatie is traag.
Ook ratelt de voor aandrijving een stevig.
Vooral het vele kraken en rammelen en de mechanische mankementen baren mij wel zorgen voor de toekomst.
 
Ik moet maar weer een afspraak met het SEC maken daar mijn dakhemel bij het voorraam (opendak) loszit en als je eronder kijkt zijn heel creatief meerder plakkers met klittenband op elkaar hebben gestapeld. Moet toch niet de bedoeling zijn dat je een probleem bij montage oplost door 4 plakkers op elkaar te stapelen... De dakhemel zit strak rondom het opendak, maar aan de voorzijde zit er in het midden een kier van dik 5 cm.

Ook kwam ik er vanmorgen achter dat de achterruitverwarming niet werkt, spiegels verwarmen wel.

De auto rijdt top maar de afwerking is echt ver beneden niveau!
 
Ik moet maar weer een afspraak met het SEC maken daar mijn dakhemel bij het voorraam (opendak) loszit en als je eronder kijkt zijn heel creatief meerder plakkers met klittenband op elkaar hebben gestapeld. Moet toch niet de bedoeling zijn dat je een probleem bij montage oplost door 4 plakkers op elkaar te stapelen... De dakhemel zit strak rondom het opendak, maar aan de voorzijde zit er in het midden een kier van dik 5 cm.

Ook kwam ik er vanmorgen achter dat de achterruitverwarming niet werkt, spiegels verwarmen wel.

De auto rijdt top maar de afwerking is echt ver beneden niveau!
Het enig toegestane reparatiemateriaal in zo'n geval is duct tape, dat weet iedereen.
 
  • Like
Reactions: grommelsch