ProfTournesol
Member
Ja, dan heb je een nieuw model hendel. Kans dat die op dezelfde manier kapot gaat is een stuk kleiner.Mijn auto is van maart 2018, ik denk nieuw model?
Ik heb er nu ook 1 nieuw model hendel in zitten, mijn S is uit 2015.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, dan heb je een nieuw model hendel. Kans dat die op dezelfde manier kapot gaat is een stuk kleiner.Mijn auto is van maart 2018, ik denk nieuw model?
Welkom bij de club. Ik ook. En ook ik betwijfel of de achterruitverwarming het doet. Moet eerst eens vriezen.
10.700 op de teller.
Wat ik wel merk is dat iedereen zo ongeveer dezelfde klachten krijgt. Het is alleen een kwestie van tijd!
View attachment 343578 View attachment 343579
Ik zie er tegenop om een afspraak bij Tesla te maken om dit op te lossen, waarschijnlijk mag ik met 2-3 maanden langskomen en staat mijn auto ruim een week in de garage en krijg ik een oude leenauto mee en vertellen ze mij bij het ophalen dat alles binnen de toleranties valt.
Tip: na iedere update het grote scherm resetten, maakt alles smoother/voorkomt bugs.
Geeft niet hoor, je bent nooit te oud om te leren
40 jaar softwareervaring en blijkt nu dat al die tijd had ik bugs eenvoudig had kunnen voorkomen...
Natuurlijk moet je hier gewoon een afspraak voor maken als je vindt dat het niet goed zit... maar wees nu even reëel... ik heb vrijdag gin Amsterdam een afspraak gemaakt gewoon voor over 3 weken. In Den Haag kan je nog sneller terecht. En dan, een "oude leenauto"..In de vijf jaar dat ik Tesla rij heb ik nog nooit een "oude" leenauto meegekregen. Daarnaast weet iedereen die hier wat langer rondhangt dat Tesla heel veel zaken onder coulance heeft opgelost.
Dus zeur niet zo.
Had hetzelfde euvel (MS maart 2018). Vrijdag is deurhandle compleet vervangen. We gaan zien of het daarmee opgelost is.Gisteren, auto weer door de wasstraat gereden. Na een paar uur weer the same issue.
Ik vermoed dat er dus ergens water in de deur komt waardoor er kortsluiting onstaat oid.
Iemand suggesties om dit op te lossen voordat ik het bij Tesla meld?
View attachment 343578 View attachment 343579
Vandaag de dakhemel even goed bekeken en vraag mij echt af waar je mee bezig bent als je meerdere plakkers met klittenband op elkaar stapelt om de boel vast te zetten. Een leuke huis, tuin en keuken oplossing, maar niet voor een auto van 130k.
Aan de voorzijde zit een behoorlijke kier, wat hier volgens mij niet moet zitten.
Ik zie er tegenop om een afspraak bij Tesla te maken om dit op te lossen, waarschijnlijk mag ik met 2-3 maanden langskomen en staat mijn auto ruim een week in de garage en krijg ik een oude leenauto mee en vertellen ze mij bij het ophalen dat alles binnen de toleranties valt.
Ze hebben dit trachten op te lossen met een stukje 3M Dual Lock. Dat had wel gekund maar dan hadden ze dat stuk niet moeten omvouwen maar los moeten knippen en de beide lijmlagen niet aan elkaar moeten laten kleven.
Dit is volkomen onacceptabel en valt in de categorie knoelwerk.
Als je wilt kun je het wel zelf oplossen. Ben je echt onhandig zou ik het niet doen, maar het is wel heel eenvoudig.
Neem nieuwe stukjes 3M Dual lock klittenband. Klik twee even grote stukjes van ongeveer 5 cm, het zijn feitelijk in elkaar hakende paddenstoeltjes, op elkaar.
De witte lijmlaag kan, wel even de schutlaag eraf halen, direct op glad plaatwerk gedrukt worden. Haal nu de schutlaag van het tweede stukje Dual lock eraf.
Als deze lijmlaag op tegenover liggend plaatwerk kan komen, kun je dit direct aandrukken. Komt de lijmlaag op stof of ander kunststof, doe dan enkele druppels secondenlijm op de witte lijmlaag. Daarna aandrukken en de boel zit muurvast.
Is er overigens wel weer vanaf te halen. De in elkaar grijpende paddenstoeltjes komen met een klik weer los.
Kennen wij elkaar? Ik heb inderdaad meer dan 3000 vlieguren waarvan 600 uur helikopter.Kijk, deze man heeft jarenlang helikopter gevlogen, heeft het kennelijk ook daar zo opgelost. En leeft nog steeds .
Dat zijn dus de tips waar je wat aan hebt!
Dat is jou ervaring, die van mij is geheel anders.
Ik ben natuurlijk een nieuwe Tesla rijder en moet mischien nog wennen aan de totaal andere klantenbenadering die Tesla richting zijn klanten heeft.
Na oplevering van mijn auto was er het een en andere mis met de auto waarvan ik dacht dat wordt net als ieder ander automerk wel snel opgelost, helaas was de ervaring geheel ander dan ik verwacht had. Na meerdere telefoontjes een afspraak, ik mocht over 9 weken komen, vlak voor deze afspraak word ik gebeld dat het erg druk is en zij de afspraak 3 weken willen verzetten. Kom je na 12 weken bij de SEC en maak je een rondje met een bijzonder vriendelijk monteur om te luisteren naar een onder andere een vreemd geluid in de voorwiel ophanging, deze geeft aan dat het geluid niet goed is en er naar zullen kijken. Na een uurtje wachten staat de leenauto klaar welke duidelijk wel een beurt mag hebben, het linker paneel van het partier hangt los de bestuurdersstoel is doorgezakt en de vloeren liggen vol zand. Geen andere auto beschikbaar dus neem deze mee.
Na 3 dagen bel ik met Tesla wat de status is en krijg het antwoord dat het nog wel een paar dagen kan duren, waarop ik vraag of ze een andere leenauto hebben daar de binnenkant van het portier steeds verder loskomt, dit kon aan net einde van de dag. Bij de SEC moet ik bij het ophalen van de nieuwe leenauto ontdekken dat er aan mijn auto nog niets gedaan is...
4 dagen later mag ik mijn auto ophalen en krijg te horen dat de meeste klachten binnen de toleranties van Tesla vallen ook het vreemde geluid aan de voorwielophanging van wat de monteur zei dat dit niet goed was. Toen ik daar een opmerking over maakte vroeg ik of deze monteur er even bij kon komen, die was opeens spoorloos, zij wisten niet eens zijn naam...
Ik hoop dat je nu begrijpt dat niet iedere service ervaring hetzelfde is en niet iedereen met een roze bril op loopt als het gaat om een auto van dik 130k.
De auto rijdt fantastisch, maar de service en kwaliteit van afwerking is ver onder de maat. En naar mijn mening komt de coulance voort uit het feit dat zij dondersgoed weten dat er het een en ander mankeerd aan de bouwkwaliteit van de auto.
Ps. Deze rubriek heet toch “janken over tekortkomingen” waarom mag ik dan niet zeuren?
Natuurlijk moet je hier gewoon een afspraak voor maken als je vindt dat het niet goed zit... maar wees nu even reëel... ik heb vrijdag gin Amsterdam een afspraak gemaakt gewoon voor over 3 weken. In Den Haag kan je nog sneller terecht. En dan, een "oude leenauto"..In de vijf jaar dat ik Tesla rij heb ik nog nooit een "oude" leenauto meegekregen. Daarnaast weet iedereen die hier wat langer rondhangt dat Tesla heel veel zaken onder coulance heeft opgelost.
Ik snap ook niet waarom een scherm gele banden moet krijgen. Ik werk komende januari 10 jaar, ook nu, met een Apple MacBook Pro 17".Ik kan mij toch wel verplaatsen in Wattman.. Ik ben dan ook relatief nieuw met een auto uit maart 2018, maar ik vind ook dat er toch wel moet verbeteren.
Nou heb ik er opzich niet zo veel moeite mee dat er wat punten zijn, maar waar ik wel problemen mee heb is dat er structureel niets opgelost lijkt te worden. Het gele banden probleem speelt al 2, zo niet 3 jaar. Tesla wisselt vrolijk alle schermen om, op het Engelstalige deel van 't forum hoor je mensen die inmiddels met hun 3e scherm rondrijden. Ik heb dit euvel,maar voel er niet zoveel voor om het scherm te laten vervangen als dat alleen een tijdelijke oplossing is. Ik wil gewoon een auto zonder problemen of 'kapot' scherm.
Ook het 'acceleration rattle' issue dat ik heb.. Dan schijnen ze wat te vervangen, en als je pech hebt is het een maand later weer terug.
Bij beide issues is het 'under investigation by engineering', maar kom op.. 3 jaar om een probleem met een lijmlaag bij een scherm op te lossen? En ondertussen hebben we 150.000 auto's geproduceerd waarvan je met een beetje pech elk half jaar het scherm kan vervangen. No wonder dat SeCs het druk hebben. Zeker met v9 schijn je de yellow bands een stuk beter te kunnen zien door de nieuwe UI, dus dat gaat nog een nieuwe shitload aan vervangingen opleveren.
Ook het repareren van dat dakraam met dubbelzijdig tape.. Dat kan toch geen structurele oplossing zijn?
Het lijkt wel alsof Tesla inderdaad wel probeert om haar klanten tevreden te houden (en dat is al lastig met de enorme wachttijden), maar er wordt naar mijn idee wat te weinig gewerkt aan het structureel oplossen van problemen. Onderdelen met een ontwerp-/fabricagefout vervangen met een onderdeel met dezelfde fout heeft toch geen zin?
Nou realiseer ik mij dat het makkelijk roeptoeteren is vanaf de zij-lijn, maar kom op.. 3 jaar voor een productiefout in een LCD-scherm?
Ik zou er zo 1 van je kopen Wim, als je weer winkels gaat openen ;-)Ik snap ook niet waarom een scherm gele banden moet krijgen. Ik werk komende januari 10 jaar, ook nu, met een Apple MacBook Pro 17".
Dat scherm is nog even mooi als 10 jaar geleden zonder ook maar één missende pixel. En in al die jaren geen enkele storing. Wel vier jaar geleden de te klein wordende 300 GB harde schijf vervangen door een 1 TB SSD. De accu is 9 jaar meegegaan, de MacBook Pro hangt vrijwel altijd aan de stroom, en heb ik zelf vervangen door een Chinese kloon accu van 27 euro.
De MacBook Pro staat 24 uur per dag aan en is mede door de SSD muisstil.
Iemand ervaring dezelfde situatie?
Nee want meestal laat Tesla je niet de auto zien voor ze hem afleveren, tenzij je hier op staat. Dus je aanbetaling en “krabbel” heb je dus eigenlijk blind gezet voor een CPO.Ja, de wereld bij Tesla is niet rooskleuriger dan bij andere autoboeren: Als je nog geen krabbel hebt gezet kan alles en daarna zijn ze een stuk minder bereidwillig. Het is zaak dat je alles zwart op wit hebt en heb dat ook altijd gedaan bij andere auto's. dan heb je iets om ze aan te houden, anders is het 'wellus nietus.
Als het zwart op wit staat kun je ook de koop ontbinden als ze zich niet houden aan de afspraak.
Nee want meestal laat Tesla je niet de auto zien voor ze hem afleveren, tenzij je hier op staat.