Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Heeft niets te maken met cold weather package, de iconen springen aan als de auto vindt dat het nodig is. Binnen een paar weken zal je ze zeker ook zien als je auto 's nachts buiten geparkeerd staat :).

Dat is eigenlijk wel jammer en het is vrij random wanneer hij wel en niet aan springt.
Ik heb al gehad met 15C in en buiten de auto dat de voor- en achterruitverwarming aan gingen en bijv. vanochtend met 11C in de de auto weer niet.:confused:
 
Ik heb nu een loaner. Een rode P90D uit 2016 met bijna 75.000km op de klok.
Een P versie is idd wat sneller dan een gewone maar de vraag is of je het nodig hebt.

Er is overigens wel heel veel mis met deze auto. Heel veel kraakjes en rammeltjes, een AP1 die bijna nooit de lijnen op de weg weet te vinden en al helemaal niet in het donker. Hij weigert dan gewoon dienst. Één van de twee spiegels klapt maar in en de navigatie is traag.
Ook ratelt de voor aandrijving een stevig.
Vooral het vele kraken en rammelen en de mechanische mankementen baren mij wel zorgen voor de toekomst.
Ik heb een p85d uit 2015 met 85k die er binnenkort met spijt in mijn hart uitgaat.. zo als onze oosterburen zeggen “wie neu'!!
Alles kan kapot, zeker bij een loaner. Het hangt er sterk vanaf hoe je er mee omgaat.
Overigens werkt mijn AP 1 ook prima, moet nog zien of de nieuwe X dat ook zo goed doet.
 
Snif :( Ik heb de befaamde yellow bands. Tot zover mijn hoop dat mijn auto foutloos zou zijn :)
Heb ook het idee dat mijn achterruit verwarming niet werkt, maar dat moet ik nog eens goed testen.

En de "shudder" bij hard optrekken (eigenlijk vooral 't geluid, 't trilt niet echt).

Het Tesla feest is begonnen, toch al zeker 5 maanden oud :)
 
Snif :( Ik heb de befaamde yellow bands. Tot zover mijn hoop dat mijn auto foutloos zou zijn :)
Heb ook het idee dat mijn achterruit verwarming niet werkt, maar dat moet ik nog eens goed testen.

En de "shudder" bij hard optrekken (eigenlijk vooral 't geluid, 't trilt niet echt).

Het Tesla feest is begonnen, toch al zeker 5 maanden oud :)

Mijn S is voor het geluid bij de voorwielaandrijving terug geweest naar mijn SeC.
Voordat ik hem wegbracht deed hij het bij iedere keer dat ik snel optrek en nadat ze twee dagen gesleuteld hebben aan de auto kreeg ik een perfect stille auto terug. Alleen met de opmerking dat het geluid niet te reproduceren was.

Waarom zouden ze daar over liegen?:confused:
Het lijkt er een beetje op dat ze het van hogerhand niet meer mogen fixen en dat ze het nu stiekem toch doen bij het SeC.

Ik snap anders echt niet waarom ze de auto twee dagen gehouden hebben.
De andere klachten hebben ze naar eigen zeggen alleen de camera's en sensoren afgesteld en een stekkertje goed vastgezet.
Voor het stuk dashboard dat beschadigd was de vorige keer, en nu vanuit Fremont was gearriveerd, bleek beschadigd in de verpakking te zitten dus dat hebben ze ook niet kunnen vervangen.:(
 
Ik heb nu ook een loaner met AP1 maar jeetje autopilot heeft voor m'n gevoel veel minder de wegstructuur door. Vind dat hij wel heel optimistisch bochten neemt als er geen lijn markering aan de zijkant van de weg zit.

Veel dingetjes anders zoals de middenconsole, de stoelen, de achterbank, AP1, het leer lijkt erg glanzend i.p.v. dof. maar verder is de auto identiek aan de nieuwe modellen. De loaner heeft wel een handle die het niet doet aan de bijrijders kant waar ik achter kwam toen iemand wilde instappen :)

Ik vind dat de loaner wat lekkerder stuurt. Misschien komt dit door de bandendruk?

De loaner heeft 65K en volgens het VIN uit 2016 en moet zeggen dat het interieur wel in een slechte staat is. De stoelen zijn wel erg verzakt zeg maar t.o.v. voorgaande auto's die ik heb gehad met hogere kilometerstanden.
 
Snif :( Ik heb de befaamde yellow bands. Tot zover mijn hoop dat mijn auto foutloos zou zijn :)
Heb ook het idee dat mijn achterruit verwarming niet werkt, maar dat moet ik nog eens goed testen.

En de "shudder" bij hard optrekken (eigenlijk vooral 't geluid, 't trilt niet echt).

Het Tesla feest is begonnen, toch al zeker 5 maanden oud :)
Welkom bij de club. Ik ook. En ook ik betwijfel of de achterruitverwarming het doet. Moet eerst eens vriezen.
10.700 op de teller.
Wat ik wel merk is dat iedereen zo ongeveer dezelfde klachten krijgt. Het is alleen een kwestie van tijd!
 
Gents,

3 maanden terug, Model S door de wasstraat gereden. De volgende dag wilde mijn doorhandle (bestuurder) niet meer goed functioneren. De handle kwam wel naar buiten maar bleef hangen en deur wilde niet open van buitenkant.
Bij Tesla gemeld, wachten op onderdeel.
Na een week ging de handle het weer doen, maar toen dacht ik vervangen lijkt me alsnog verstandig.
In overleg met Tesla alsnog in totaal 18 dagen later onder garantie vervangen (ivm levertijd).

Gisteren, auto weer door de wasstraat gereden. Na een paar uur weer the same issue.

Ik vermoed dat er dus ergens water in de deur komt waardoor er kortsluiting onstaat oid.

Iemand suggesties om dit op te lossen voordat ik het bij Tesla meld?
 
  • Informative
Reactions: Daniel 74
<start rant>
zojuist telefonisch gemeld bij Tesla A'dam, te woord gestaan door een zeer slecht luisterende, met buitenlands accent sprekende medewerker.
vroeg zich af waarom ik mijn beurt had gedaan bij Tesla Den Haag en waarom ik het niet daar melde. Nou... misschien omdat er brand was geweest in Amsterdam? Blijkbaar is het ieder SC voor zich.
</end rant>

Mobile services gaat contact met me opnemen, hopelijk iemand die wel wil luisteren.
 
Kan je mij vertellen hoe ik dat doe? Of is dat beide knopjes op het stuur?
Beide knoppen op het stuur gelijktijdig ingedrukt houden tot je display uitgaat.

Ik was mijn auto in een wasbox en dan gaat gewoon de hogedrukspuit op de deuren, inclusief de hendels. Tot op heden nooit problemen.
Oud model hendel of nieuw model? Bij oude model hendel gaat het relais uiteindelijk kapot (in veel gevallen) buiten garantie kosten 400 euro (hendel vervangen)