Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de laatste tijd last van een gerammel/gekraak in mijn MS. Vooral op betonnen banen is het een heel storend en irritant geluid dat makkelijk boven de muziek uitkomt.
Na (lang) zoeken blijkt dit uit het gordelmechanisme rechts op de achterbank te komen. Iemand al last gehad hiermee ? Eventuele quick fixes ? Wagen is net uit garantie (84.800 km)...
 
Ik heb in een donkere straat een video opname gemaakt als ik achteruit rijd. Je ziet helemaal niets. Morgen komt een monteur langs. Ik zal hem eens de video laten zien.

** Update**
Het achteruittij lampje is er niet voor bedoeld dat je iets kun zien. Het dient alleen als waarschuwing voor achteropkomend verkeer!!
Aldus de Tesla monteur. Waarvan akte.
Ik had klaarblijkelijk geluk gehad dat bij m'n tesla uit 2013 de lichtopbrengst veel hoger was
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Vandaag een nieuw dieptepunt je: tijdens het rijden viel complete 17 inch uit, dus ook navigatie en radio.

Even van de weg gegaan en de scrollwielreset gedaan. Daarna werkte alles weer. Niet fijn als dat op onoverzichtelijk stuk snelweg gebeurt...

Assistence kon niets zien, maar zouden voor Amsterdam een melding maken...

Ben benieuwd....
 
Vandaag een nieuw dieptepunt je: tijdens het rijden viel complete 17 inch uit, dus ook navigatie en radio.

Even van de weg gegaan en de scrollwielreset gedaan. Daarna werkte alles weer. Niet fijn als dat op onoverzichtelijk stuk snelweg gebeurt...

Assistence kon niets zien, maar zouden voor Amsterdam een melding maken...

Ben benieuwd....

Daar hoef je toch niet voor te stoppen? resetten doe ik bijna altijd al rijdend. Alle elementarie functies blijven immers werken... (Tenzij op totaal onbekend terrein en een afslag binnen 2 km.)
 
** Update**
Het achteruittij lampje is er niet voor bedoeld dat je iets kun zien. Het dient alleen als waarschuwing voor achteropkomend verkeer!!
Aldus de Tesla monteur. Waarvan akte.
Ik had klaarblijkelijk geluk gehad dat bij m'n tesla uit 2013 de lichtopbrengst veel hoger was
Blijkbaar mag je met een Model S niet achteruitrijden (alleen voor woningen met eigen oprijlaan). Voor werkpaarden als de X geldt dit in ieder geval niet. Inschakelen van de achteruitversnelling levert ook in het stikkedonker voldoende licht om via spiegels en camera te kunnen zien wat er achter gebeurt.
Alleen jammer dat het camerabeeld tegenwoordig weer vaak zwart wordt. Een paar softwareupdates geleden gebeurde dat minder.
 
Vandaag een nieuw dieptepunt je: tijdens het rijden viel complete 17 inch uit, dus ook navigatie en radio.

Even van de weg gegaan en de scrollwielreset gedaan. Daarna werkte alles weer. Niet fijn als dat op onoverzichtelijk stuk snelweg gebeurt...

Assistence kon niets zien, maar zouden voor Amsterdam een melding maken...

Ben benieuwd....

Ook al 3 keer gehad. 1 keer midden in Milaan. Vind dan maar eens een plek om rustig te resetten.
Even gebeld met Tesla, maar daar kom je ook niet veel verder mee. Waarschijnlijk een bug in de software. Maar, werd mij verzekerd, ze gaan het bekijken en proberen het te verhelpen. Misschien heeft het geholpen, de laatste 2 weken gaat het goed. Alleen mis ik tijdens het rijden steeds vaker de internetverbinding. Onlangs in Amsterdam, toch niet de plaats met het minste bereik, drie balkjes met een streep erdoor. Herkend iemand dat probleem?
 
Blijkbaar mag je met een Model S niet achteruitrijden (alleen voor woningen met eigen oprijlaan). Voor werkpaarden als de X geldt dit in ieder geval niet. Inschakelen van de achteruitversnelling levert ook in het stikkedonker voldoende licht om via spiegels en camera te kunnen zien wat er achter gebeurt.
Alleen jammer dat het camerabeeld tegenwoordig weer vaak zwart wordt. Een paar softwareupdates geleden gebeurde dat minder.
Vervangen door een fellere led?
 
AH sorry verkeerde post gequote :)
Ging hier om:
** Update**
Het achteruittij lampje is er niet voor bedoeld dat je iets kun zien. Het dient alleen als waarschuwing voor achteropkomend verkeer!!
Aldus de Tesla monteur. Waarvan akte.
Ik had klaarblijkelijk geluk gehad dat bij m'n tesla uit 2013 de lichtopbrengst veel hoger was

Eerlijk gezegd denk ik dat de desbetreffende medewerker onzin spuit.... Ik heb wel degelijk 'redelijk' licht en dat is ook nodig anders ziet de camera niets...
Dus of er er zit een verkeerd lampje in of de aftelling is verkeerd.
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Eerlijk gezegd denk ik dat de desbetreffende medewerker onzin spuit.... Ik heb wel degelijk 'redelijk' licht en dat is ook nodig anders ziet de camera niets...
Dus of er er zit een verkeerd lampje in of de aftelling is verkeerd.

Ook op US websites is hier melding van gemaakt. Daar dezelfde feedback.
Ik ben er ook wat aan gaan twijfelen, omdat bij m'n 2013 S de remlichten ook een veel beter zicht gaven
 
Helaas heeft mijn auto de zogenaamde "rattle noise". Een klapperend geluid ergens in het onderstel als je bijvoorbeeld over een klinkerweg rijdt onder de 30 km/u . Om het wat te maskeren zet ik de radio maar wat harder.

Rattle noise coming from front Air Suspension (2017-18)

Gisteren contact gehad met het SeC. Ze gaven aan dat het een bekend probleem is (bj 2017-2018) en gewerkt wordt aan een permanente fix. Als deze beschikbaar komt zal een terugroepactie gaan plaatsvinden. Probleem is echter al ruim een half jaar bekend. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren.
 
Rechtsvoor deurhendel stuk (komt niet meer naar buiten). Kan pas op 2 januari gerepareerd worden (hopelijk is de stabilisatorstang die in juli besteld is er dan ook) maar de S moet uiterlijk 13 december voor APK. Op advies van SeC Amsterdam nu een tie-wrap om de hendel gedaan, kan de keurmeester hem daaraan naar buiten trekken o_Oo_Oo_O
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Rechtsvoor deurhendel stuk (komt niet meer naar buiten). Kan pas op 2 januari gerepareerd worden (hopelijk is de stabilisatorstang die in juli besteld is er dan ook) maar de S moet uiterlijk 13 december voor APK. Op advies van SeC Amsterdam nu een tie-wrap om de hendel gedaan, kan de keurmeester hem daaraan naar buiten trekken o_Oo_Oo_O
Werkt MacGyver tegenwoordig bij de SeC Amsterdam? (Er zal nog wel een stuk ductape en een bic pen ergens als quick fix zijn gebruikt)
 
  • Funny
Reactions: Ipe
Dadelijk weer mijn auto ophalen bij het SeC.
- Interieur delen vervangen, de waren eerder beschadigd tijdens het vervangen van de MCU. :(
- De aandrijfassen voor zijn vervangen. Bleken de oorzaak te zijn van een rammelende aandrijving.
- Slecht werkende AP zou nu het gevolg zijn van 42.3 software dus nieuwste software geïnstalleerd.
- Problemen met Spotify zouden het gevolg zijn van de 42.3 software dus de nieuwste software geïnstalleerd.

Een hoop andere klachten herkennen ze niet. Word weer vervolgt.
 
Dadelijk weer mijn auto ophalen bij het SeC.
- Interieur delen vervangen, de waren eerder beschadigd tijdens het vervangen van de MCU. :(
- De aandrijfassen voor zijn vervangen. Bleken de oorzaak te zijn van een rammelende aandrijving.
- Slecht werkende AP zou nu het gevolg zijn van 42.3 software dus nieuwste software geïnstalleerd.
- Problemen met Spotify zouden het gevolg zijn van de 42.3 software dus de nieuwste software geïnstalleerd.

Een hoop andere klachten herkennen ze niet. Word weer vervolgt.

Hoop doet leven, Rob. Succes!