Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Heb twee maanden geleden een keyfob besteld en ze weten niet waar de keyfob is of hoe lang het nog duurt. Heeft iemand anders hier een betere ervaring mee?
Toen afgelopen zomer op vakantie mijn keyfob kapot ging (en mijn vouw de reserve thuis had laten liggen) kon ik een dag later bij het dichtstbijzijnde SeC een nieuwe ophalen. Het inleren duurde een uurtje, maar dat was het dan ook wel.
 
  • Like
Reactions: Rqcg
Mijn luchtvering rechtsvoor maakt steeds meer geluid, eerst was het enkel op high nu ook op standard als ik over een drempel rij.

Het geluid op high klikt als een kloenk, alsof 2 lege blikken elkaar raken maar nu op standard hoor ik een metalig wrijvend geluid, denk dat de cilinders elkaar raken op standard.

Er zijn zat amerikanen met hetzelfde probleem en zij zeggen dat er een vervangend onderdeel is die dit kan verhelpen.

Tesla Amsterdam weet van niks en de monteur die mijn auto ging inspecteren nam het geluid waar maar heeft er nooit van gehoord en weet niet hoe hij mij kan helpen.
 
Toen afgelopen zomer op vakantie mijn keyfob kapot ging (en mijn vouw de reserve thuis had laten liggen) kon ik een dag later bij het dichtstbijzijnde SeC een nieuwe ophalen. Het inleren duurde een uurtje, maar dat was het dan ook wel.
Dank! Het zou gaan om een nieuwe sleutel, zoals hier al op het forum is vermeld. Misschien maakt dat het verschil. Hoe dan ook, €160 betalen voor een sleutel die na 2 maanden nog in bestelling is, is heel treurig.
 
Ik weet niet op dit het juiste draadje is maar ik had deze ochtend een bijzonder nare ervaring met het aandampen van alle ramen in mijn X.

De auto stond deze nacht bij ons in de garage in de woning en had dus niet echt ijskoud. We vertrokken voor een lange trip naar de Ardennen. Het was op dat moment 3 graden buitentemperatuur. We rijden een 5 tal minuten tot aan de oprit van de snelweg. Bij het oprijden van de snelweg beginnne plots alle ramen aan te dampen. Ik (de bestuurder) zag plots geen steek meer. Direct hebben we de ventilatie op maximum gezet maar dat bood geen soelaas.

Het enige dat hielp was met een doek langs binnen de ramen vrijmaken van damp. Die damp was zo hardnekkig dat zelfs als je hem weg deed met die doek je het aandampen nauwelijks kon vertragen. Gelukkig kon ik direct veilig terug de snelweg af. Op het scherm kreeg ik oa de melding "defogging deels onmogelijk door settings". Na ongeveer 10 minuten stilstaan en allerhande pogingen is de damp langzaam weggegaan.

Iemand dit al meegemaakt? Wat deed ik verkeerd?
 
ik heb het enkel met recirculatie. vandaag ook met range mode gereden en had eigenlijk niet echt meer range. ik dacht wellicht te recirculeren zodat de heater minder hard hoeft te werken maar binnen een minuut begon het al te beslaan.

vanochtend reed ik weg van huis met kennelijk een super koude batterij. Mn verbruik was met 100km/h 300+, regeneratie werkte totaal niet. Ik reed langs SuC Dordrecht dus ik dacht even bijladen want mn verbruik was zo hoog dat ik niet terug kon komen. Was de enige en het laden ging de eerste 10 minuten minder dan 20kwh en daarna liep het langzaam op tot zeker over de 30 :) en dat was wel erg vervelend want ik hoopte op een splash en dash.
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
Ik weet niet op dit het juiste draadje is maar ik had deze ochtend een bijzonder nare ervaring met het aandampen van alle ramen in mijn X.

De auto stond deze nacht bij ons in de garage in de woning en had dus niet echt ijskoud. We vertrokken voor een lange trip naar de Ardennen. Het was op dat moment 3 graden buitentemperatuur. We rijden een 5 tal minuten tot aan de oprit van de snelweg. Bij het oprijden van de snelweg beginnne plots alle ramen aan te dampen. Ik (de bestuurder) zag plots geen steek meer. Direct hebben we de ventilatie op maximum gezet maar dat bood geen soelaas.

Het enige dat hielp was met een doek langs binnen de ramen vrijmaken van damp. Die damp was zo hardnekkig dat zelfs als je hem weg deed met die doek je het aandampen nauwelijks kon vertragen. Gelukkig kon ik direct veilig terug de snelweg af. Op het scherm kreeg ik oa de melding "defogging deels onmogelijk door settings". Na ongeveer 10 minuten stilstaan en allerhande pogingen is de damp langzaam weggegaan.

Iemand dit al meegemaakt? Wat deed ik verkeerd?
Wat kan is het volgende. Auto was warm en had daarvoor airco gebruikt. Water/vocht nog op verdamper. Tijdens rit wordt het 3 graden en airco gaat op uit ivm lage buitentemperatuur en bevriezingsgevaar terwijl warme lucht voert langs vochtige lucht gevoerd wordt. Remedie: ventilatie op hoog, raam/dak open en airco handmatig op uit zetten.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Wat kan is het volgende. Auto was warm en had daarvoor airco gebruikt. Water/vocht nog op verdamper. Tijdens rit wordt het 3 graden en airco gaat op uit ivm lage buitentemperatuur en bevriezingsgevaar terwijl warme lucht voert langs vochtige lucht gevoerd wordt. Remedie: ventilatie op hoog, raam/dak open en airco handmatig op uit zetten.
Wat er wel of niet gebeurd is, feit is dat als 'range mode on' op uit staat, dit niet gebeurt.
 
ik heb het enkel met recirculatie. vandaag ook met range mode gereden en had eigenlijk niet echt meer range. ik dacht wellicht te recirculeren zodat de heater minder hard hoeft te werken maar binnen een minuut begon het al te beslaan.

vanochtend reed ik weg van huis met kennelijk een super koude batterij. Mn verbruik was met 100km/h 300+, regeneratie werkte totaal niet. Ik reed langs SuC Dordrecht dus ik dacht even bijladen want mn verbruik was zo hoog dat ik niet terug kon komen. Was de enige en het laden ging de eerste 10 minuten minder dan 20kwh en daarna liep het langzaam op tot zeker over de 30 :) en dat was wel erg vervelend want ik hoopte op een splash en dash.

Tip voor volgende keer: als regeneratie weinig doet, dan gaat laden ook langzaam. Even paar keer flink optrekken helpt wel een beetje. Overigens zul je merken dat het hoge energiegebruik uiteindelijk reuze meevalt als je een lange rit maakt. Dan wordt initiele hoge gebruik verdeelt over meer km's en dan kom je dicht bij je normale waarden uit.
 
Overigens zul je merken dat het hoge energiegebruik uiteindelijk reuze meevalt als je een lange rit maakt. Dan wordt initiële hoge gebruik verdeeld over meer km's en dan kom je dicht bij je normale waarden uit.

De vervolg rit vanaf SuC Dordrecht had ik een verbruik van gemiddeld 274Wh/km met een gemiddelde snelheid van 90km/h. Dat vind ik toch wat aan de hoge kant. Buiten gemiddeld 4.4 graden.

Als ik straks op wintersport ga met nog lagere temperaturen zou het verbruik dus nog hoger zijn.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB