Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Het is het jank onderwerp dus hier nog één.
Wat ik echt niet begrijp is dat ze van Tesla de bluetooth aanlaten in de auto terwijl de auto al vele uren afgesloten voor de deur staat.

De verbinding met de wifi is dramatisch slecht maar zelfs vele uren na aankomst maakt mijn telefoon ineens weer verbinding met de BT van de auto en dat is vooral vervelend als je dan iemand belt of gebeld wordt. Het geluid komt dat immers uit de speakers in de auto ipv mijn telefoon.

Het gekke is dat ik heb meegemaakt dat ik de auto niet kon bereiken met de app omdat deze niet wakker wilde worden maar dat ik wel verbinding had met de BT....

Dit zal ook effect hebben op het onnodig leegtrekken van de accu waar ik hier wel klachten over zie.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om deze uit zetten zoals dat vroeger ook bij mijn ICE was. Contact uit en de BT was ook uit.

Blijven rare dingen, die Tesla's. Bij mij gaat BT (waarschijnlijk) wel degelijk uit. Als ik naast de auto sta en wordt gebeld, gaat hij gewoon via de telefoon over. Deurgrepen komen naar buiten, zo dichtbij dus.
 
Het is het jank onderwerp dus hier nog één.
Wat ik echt niet begrijp is dat ze van Tesla de bluetooth aanlaten in de auto terwijl de auto al vele uren afgesloten voor de deur staat.

Haha. Ja. Ik stond laatst met die Bluetooth te klooien bij een niet ontkoppelende Allego paal. Dan sta je naast die paal te bellen met het 24/7 servicenummer, hoor je ineens in de auto een stem. Snel instappen. Wat is het laadpaalnummer?” Weer uitstappen enz.
 
Tekortkomingen aan mijn Tesla, niet echt , ik ben sinds eind 2017 de trotse eigenaar van een nieuwe rode S.
Erg leuk zijn de open reacties van met name jonge kinderen, zoals vandaag sprak een jochie van een jaar of 10 mij aan “meneer, wat heeft u toch een mooie auto”!

Er is toch 1ding aan de auto die irritant is en ik vraag mij af of er meerdere mensen zijn die de klacht herkennen.
Wanneer je stapvoets rijdt en de rem intrapt om te stoppen, kraken de remmen nogal. Dit herken ik van geen enkele andere auto.

Het is zelfs zo erg dat mensen omkijken bij het verkeerslicht.
Bij Tesla zijn de remvoeringen al vervangen, maar dat heeft niets geholpen.

Iemand tips?

Alvast dank.
 
Tekortkomingen aan mijn Tesla, niet echt , ik ben sinds eind 2017 de trotse eigenaar van een nieuwe rode S.
Erg leuk zijn de open reacties van met name jonge kinderen, zoals vandaag sprak een jochie van een jaar of 10 mij aan “meneer, wat heeft u toch een mooie auto”!

Er is toch 1ding aan de auto die irritant is en ik vraag mij af of er meerdere mensen zijn die de klacht herkennen.
Wanneer je stapvoets rijdt en de rem intrapt om te stoppen, kraken de remmen nogal. Dit herken ik van geen enkele andere auto.

Het is zelfs zo erg dat mensen omkijken bij het verkeerslicht.
Bij Tesla zijn de remvoeringen al vervangen, maar dat heeft niets geholpen.

Iemand tips?

Alvast dank.

Dit is een bekend 'euvel' van elektrische auto's. Ik had het eerder ook op mijn Fisker Karma. Omdat het afremmen vooral gebeurt op de accu, worden de remschijven veel minder intenstief gebruikt. Remschijven corroderen snel, maar bij gewone auto's slijt dat corrosielaagje er voortdurend af door de vele remacties. Bij een elektrische auto is dat niet geval. Het corrosielaagje zorgt voor het piepende geluid. Je zult merken dat als je een paar keer flink in de ankers gaat, het al minder is. Overigens zijn grote remschijven (voor zware auto's die hard kunnen, zoals Tesla's) er extra gevoelig voor.

Ik las dat Audi voor zijn E-Tron wat heeft bedacht dat dit piepen zou moeten verminderen. Het zal er wel op neerkomen dat er iets tegen de remschijven aan zit dat het corrosielaagje wegslijt.

Maar voor ons hoort het er voorlopig bij. Maar 'elk nadeel heb z'n voordeel': de kans is klein dat je ooit je remschijven en -blokken zult hoeven te laten vervangen. Ze slijten nauwelijks.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Tekortkomingen aan mijn Tesla, niet echt , ik ben sinds eind 2017 de trotse eigenaar van een nieuwe rode S.
Erg leuk zijn de open reacties van met name jonge kinderen, zoals vandaag sprak een jochie van een jaar of 10 mij aan “meneer, wat heeft u toch een mooie auto”!

Er is toch 1ding aan de auto die irritant is en ik vraag mij af of er meerdere mensen zijn die de klacht herkennen.
Wanneer je stapvoets rijdt en de rem intrapt om te stoppen, kraken de remmen nogal. Dit herken ik van geen enkele andere auto.

Het is zelfs zo erg dat mensen omkijken bij het verkeerslicht.
Bij Tesla zijn de remvoeringen al vervangen, maar dat heeft niets geholpen.

Iemand tips?

Alvast dank.
Tekortkomingen aan mijn Tesla, niet echt , ik ben sinds eind 2017 de trotse eigenaar van een nieuwe rode S.
Erg leuk zijn de open reacties van met name jonge kinderen, zoals vandaag sprak een jochie van een jaar of 10 mij aan “meneer, wat heeft u toch een mooie auto”!

Er is toch 1ding aan de auto die irritant is en ik vraag mij af of er meerdere mensen zijn die de klacht herkennen.
Wanneer je stapvoets rijdt en de rem intrapt om te stoppen, kraken de remmen nogal. Dit herken ik van geen enkele andere auto.

Het is zelfs zo erg dat mensen omkijken bij het verkeerslicht.
Bij Tesla zijn de remvoeringen al vervangen, maar dat heeft niets geholpen.

Iemand tips?

Alvast dank.

Nog even terugkomen op bovenstaande, de klacht met de krakende remmen is begonnen na de wisseling van de winterbanden op de originele 19” velgen naar de 21” zomerbanden met de donkergrijze velgen. Direct na verwisseling is het begonnen.
Gisteren zijn de winterbanden er weer onderkomen en tot mijn verbazing waren de kraakgeluiden weg!

Heeft iemand hier een verklaring voor?
 
Nog even terugkomen op bovenstaande, de klacht met de krakende remmen is begonnen na de wisseling van de winterbanden op de originele 19” velgen naar de 21” zomerbanden met de donkergrijze velgen. Direct na verwisseling is het begonnen.
Gisteren zijn de winterbanden er weer onderkomen en tot mijn verbazing waren de kraakgeluiden weg!

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Ik heb exact hetzelfde! Weet ook niet waarvan het komt, ben benieuwd naar de uitleg.
 
Hang al 3 kwartier aan de lijn om een onderhoudsbeurt te plannen. Na 10 minuten eindelijk iemand aan de lijn, werd de verbinding verbroken. Of ze je terugbellen dan, haha, dat is teveel moeite blijkbaar. Dus maar weer gebeld. 15 minuten later klonk de beltoon maar na 6 keer weer terug in de rij. Toen na 20 minuten maar weer opnieuw gebeld. Sta weer te wachten. What a joke!!

Je moet dan Optie 1 kiezen, dan nemen ze gelijk op: Verkoop
Die zitten naast die andere.
Optie 3 is standaard 20 a 30 min wachten, de buit is al binnen.

Ik voorspel dat Tesla geen 5 jaar meer blijft bestaan. Audi, Mercedes komen er eindelijk aan.
Daar krijg je echt service en kwaliteit. Hopelijk ruilen ze mijn X daar in tegen die tijd.....

Mijn X met veel mankementen van 4 maanden oud is nog niet aangepakt door Tesla.
In Februari mag ik hem zelf komen brengen want ophalen doen ze niet volgens hun protocol.
(Is mij wel beloofd vorige keer toen ik hem ook al bracht)

Kortom: de service bij Kia is al stukken beter dan bij Tesla.

De machtspositie van Tesla in de EV-markt is (gelukkig) bijna voorbij.

Zoveel spijt dat ik toch niet voor de I-Pace ben gegaan... En ja daar is de kwaliteit, service en contact is veeeeel beter!

Mensen die twijfelen over een Tesla of andere EV, zint eer je begint en pak een ander merk.
 
Gisteren in de storm gestrand met mijn 4 weken oude X. Met een afgebroken ruitenwisser!!. Netjes opgehaald maar kreeg een Toyota AYGO mee.

Dit vind ik wel goede service van Tesla, je krijgt een auto mee waar je veel verder mee kan komen zonder aangeslagen ramen, harder dan 110 rijden op de snelweg en er kraakt of piept niks bij die Aygo!

Ik kreeg een nieuwe BMW 5 serie mee, niet slim van Tesla want dan merk je wat je nu te kort kom met een Tesla maar helaas heb je dat gevoel al bij een Aygo.
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN and woes
Je moet dan Optie 1 kiezen, dan nemen ze gelijk op: Verkoop
Die zitten naast die andere.
Optie 3 is standaard 20 a 30 min wachten, de buit is al binnen.

Ik voorspel dat Tesla geen 5 jaar meer blijft bestaan. Audi, Mercedes komen er eindelijk aan.
Daar krijg je echt service en kwaliteit. Hopelijk ruilen ze mijn X daar in tegen die tijd.....

Mijn X met veel mankementen van 4 maanden oud is nog niet aangepakt door Tesla.
In Februari mag ik hem zelf komen brengen want ophalen doen ze niet volgens hun protocol.
(Is mij wel beloofd vorige keer toen ik hem ook al bracht)

Kortom: de service bij Kia is al stukken beter dan bij Tesla.

De machtspositie van Tesla in de EV-markt is (gelukkig) bijna voorbij.

Zoveel spijt dat ik toch niet voor de I-Pace ben gegaan... En ja daar is de kwaliteit, service en contact is veeeeel beter!

Mensen die twijfelen over een Tesla of andere EV, zint eer je begint en pak een ander merk.
Bedankt voor de tip. Ik vrees dat ik daar te netjes voor ben.
Ik heb gelukkig een MS zonder mankementen en het is niet eens mijn auto (maar van Leaseplan). Maar ik kan me je frustraties goed voorstellen.
 
  • Like
Reactions: svbladel
Ik dacht dat ze dat inmiddels wel doen. Maar zo nee, het zou toch van de gekke zijn dat ik als Tesla rijder een factuur ontvang van 740 euro voor een grote onderhoudsbeurt, ik aanvullend nog naar mijn lokale garage moet om een APK controle te laten uitvoeren.

740 euro voor een beurtje. Toch best apart...

Zitten er nieuwe banden en remblokken bij?

EV zou toch goedkoop in onderhoud moeten zijn?
 
  • Like
Reactions: Superendo
Bedankt voor de tip. Ik vrees dat ik daar te netjes voor ben.
Ik heb gelukkig een MS zonder mankementen en het is niet eens mijn auto (maar van Leaseplan). Maar ik kan me je frustraties goed voorstellen.

Ik ben netjes, begripvol etc geweest, maar na maanden lang genegeerd te worden moet je aso en bijdehand blijkbaar worden.
Heel jammer eigenlijk. Maar uiteindelijk moet je jezelf er aan overgeven want dan ook krijg je weinig service. Ze hebben gewoon het lak aan je. (dezelfde kwaliteit lak als mij X)

ps: Hier leest Tesla ook gewoon mee. Mijn Eigen onderwerpen staan niet meer in mijn profielpagina. Ook apart.

Ps: is er iemand die weet hoe ik mijn Beta versie kan vervangen door Versie 9.0 op mijn X? (engelstalig)
Ik krijg geen updates oid via mijn beeldscherm of app.
 
  • Like
Reactions: Exiteer