SparkyM3LR4WD
Elbert
Ik zou het heel graag willen, maar stel me altijd de vraag of ik dan nog wel een Model X zou kunnen betalen
Dus moderator TMC verdiend beter?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou het heel graag willen, maar stel me altijd de vraag of ik dan nog wel een Model X zou kunnen betalen
Very good advice. Thank you. We will be doing that. Tesla is trying to make it right by giving us a loaner for the next couple of weeks while they order parts and get the Y fixed, but it is still very scary thinking how many other Y's are out there having this issue without the owners' knowing about it.
Wat een negatieve insteek! Is dit echt nodig?
Tesla doet er bijzonder veel aan om alle puntjes netjes op te lossen. Natuurlijk kom je TE veel puntjes tegen voor een nieuwe auto.
Koop dan een BMW of iets dergelijks, daarvan zijn er al miljoenen van gemaakt!
Als early adopter hoor je tegen dit soort zaken te kunnen (ter info, volgens de monteur van Tesla A' dam had mijn auto tot nu toe de meeste issues. Allemaal netjes opgelost). Klasse!
Ik ben tevreden en wordt hier versleten als fanboi .Ik geloof er niet in dat de tevreden mensen zich niet laten horen.
Is dat verschil van 300kg gerekend inclusief of exclusief de bumper?Deze auto moet Elon Musk bashen, dat lukt aardig
Review van de Polestar 2 in NRC afgelopen zaterdag. De journalist haalt daarbij ook flink uit naar Tesla Model 3. Die is 'kwalitatief inferieur' en 'omdat het een Volvo en geen Tesla is, vallen er onderweg geen bumpers af.'
Gelukkig kan er ook wat aardigs af: voor het geld van een Polestar 2 biedt Tesla een AWD 'met 300 kilo minder massa, meer bagageruimte, meer ruimte achterin, en een afhankelijk van weer en rijstijl 100 kilometer grotere actieradius bij een lager verbruik.'
Dus: meer bereik, maar zonder bumper!
Lees toch met interesse de vele reacties uit 2013. Als early adopter verwachtte men dat het acceptabel was dat er allerlei kleine mankementen of afleverprobleempjes waren.
Fast forward naar 2020.
Is het niveau van bouwkwaliteit verbeterd?
Is de aflevering van de auto nu beter dan toen?
(...)
De S uit 2013 was een rijdende beta-versie, met de plechtige belofte dat met problemen coulant zou worden omgegaan. En dat gebeurde ook, met als hoogtepunt de gratis verlenging van de garantietermijn op batterij en drive-train van 160.000 km naar 8 jaar onbeperkt.
Daarnaast werden allerlei beloften gedaan, bijvoorbeeld dat binnen afzienbare tijd een netwerk van gratis superchargers zou worden gerealiseerd. Ook die belofte is ruimschoots ingelost, aangevuld met een DeC-netwerk.
Er was destijds wat optimisme nodig om een auto te kopen van een Amerikaans bedrijf dat door bijna iedereen als soon-to-be-bankrupt werd gezien en beloften deed die door ‘experts’ als volstrekt onhaalbaar werden gezien.
Dat optimisme was er ook bij de mensen die in de servicecentra en achter de balie werkten. Het resultaat was een uitstekende service, werkelijk ongekend.
Inmiddels is de service anoniemer en zeker niet coulant. Zoals ook veel eigenaren niet meer de avonturiers en optimisten zijn van weleer. De grootste misser tot nu toe vind ik het totale gebrek aan communicatie over het aanpassen van de laadsnheid van de S uit 2013. ...
Zeer herkenbaar (met een MS P85 2013).
Inmiddels buiten garantie ook een nieuwe lader, laadpoort, MCU1, batterijverwarming, 2x 12V-accu, luchtveringcompressor, 2x 2 onderste draagarmen voor, 2x stabilisatorstangen voor en een deurgrendelreparatie verder.
Kan gebeuren. Knaagt wel aan die ‘heeft nauwelijks onderhoud nodig’-belofte.
Zeer herkenbaar (met een MS P85 2013).
Inmiddels buiten garantie ook een nieuwe lader, laadpoort, MCU1, batterijverwarming, 2x 12V-accu, luchtveringcompressor, 2x 2 onderste draagarmen voor, 2x stabilisatorstangen voor en een deurgrendelreparatie verder.
Kan gebeuren. Knaagt wel aan die ‘heeft nauwelijks onderhoud nodig’-belofte.
Zeer herkenbaar (met een MS P85 2013).
Inmiddels buiten garantie ook een nieuwe lader, laadpoort, MCU1, batterijverwarming, 2x 12V-accu, luchtveringcompressor, 2x 2 onderste draagarmen voor, 2x stabilisatorstangen voor en een deurgrendelreparatie verder.
Kan gebeuren. Knaagt wel aan die ‘heeft nauwelijks onderhoud nodig’-belofte.
Zeer herkenbaar (met een MS P85 2013).
Inmiddels buiten garantie ook een nieuwe lader, laadpoort, MCU1, batterijverwarming, 2x 12V-accu, luchtveringcompressor, 2x 2 onderste draagarmen voor, 2x stabilisatorstangen voor en een deurgrendelreparatie verder.
Kan gebeuren. Knaagt wel aan die ‘heeft nauwelijks onderhoud nodig’-belofte.
Niks van dat alles, slechts een deurgrendelreparatie die ik beter door een derde partij had laten doen, plus een preventieve eMMC vervanging bij Loek. Maar ik zit na bijna 7 jaar dan ook pas aan 140.000km. 1 onderhoudsbeurt bij 80.000km, idd nauwlijks onderhoud dus
Als 2/3e het nog wel doet, zou ik wel oppassen dat er bij de derde geen draad half los hangt, dit kan brand veroorzaken. Persoonlijk vind ik het vreemd dat Tesla iets dergelijks dan niet aan jou meld (tenzij zij al weten dat dit niet het geval is), maar oke.Dat is ook wel zo’n beetje mijn buiten-garantie-lijstje na 450.000 km. Alleen heb ik geen luchtvering en heb ik mijn deels defecte AC slave-unit lekker laten zitten (want die doet het nog wel 2/3e, dus waarschijnlijk alleen 1 kapotte zekering).
Aanvullend: vastgeroeste spiegels, ook laten zitten (volgens Tesla een ‘gebruikersfout’, ik had ze dagelijks handmatig moeten inklappen). En dan nog: defecte SIM-kaart, ruitenwissermotor en vervanging van ingescheurd aluminium subframe drive-unit (duur dingetje).