Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nooit de controle verloren, de wagen stuurde op een rechte baan zelf naar een ander rijvak.
Nu ben je effectief te ver aan het gaan met jr assumpties.
Gelukkig heb je het hele verhaal al gepost:
Vorige week voerde de wagen (bij manueel rijden) plots een uitwijkmanoeuvre uit naar het rijvak waar een auto van tegengestelde richting kwam. Ik heb op het nippertje een aanrijding kunnen vermijden.
Godzijdank
zaten m’n kinderen niet in de wagen.
Er was geen enkele aanleiding om uit te wijken... er was geen obstakel, wel begon het net lichtjes te regenen.
Ik ben enkele minuten aan de kant gaan staan met trillende benen.
Ik had medeleven met de inzittenden van de andere wagen... die mensen konden er ocharm niets aan doen...
 
  • Disagree
Reactions: bpsmits
Ik eis toch helemaal geen nieuwe S?
Nietigheid van het contract gezien Tesla niet kan leveren hetgeen we overeengekomen zijn.

Tevens ben ik toch niet blij met die 11k?
Ik heb dat geld nooit aanvaard, we gaan in beroep.
Ik rijd niet met mijn gezin in een wagen die niet veilig is.

Dat geval met het sturen: Tesla is op de hoogte gebracht nog geen 15 minuten erna, zodat ze de logs konden downloaden.
Nee ik heb niet altijd een GoPro bij de hand... jij wel mijnheer?

Heeft Tesla jou iets beloofd als moderator?
 
  • Like
Reactions: bpsmits
Dat bedoel ik net met die nulmeridiaan. Foto's van lambo's en claims van allerlei ander leuk spul doen me niks. We rijden hier allemaal Tesla, en de S en X rijders weten wat dat kost.
Kijk, dit is nu best flauw. Je haalt deze ene zin aan, waarbij je de rest van de context buiten beschouwing laat.

Feit is dat je een aantal stevige kwalificaties hebt gehanteerd, zonder dat daarvoor enige noodzaak is. Probeer het netjes te houden.
 
  • Like
Reactions: bpsmits
Ik ga even ingrijpen in deze verhitte discussie. Oftwel, we gaan ermee stoppen. Iedereen heeft zijn ei gelegd en het gaat nu van kwaad tot erger, met persoonlijke aanvallen en beschuldigingen. Nieuwe posts over deze specifieke casus worden verwijderd, klagen over andere tekortkomingen mag uiteraard.

Ik veronderstel dat ik een link mag posten naar het volledige verhaal de komende week? Inclusief foto’s, filmpjes, documenten, ter referentie voor huidige ontevreden klanten (of toekomstige)?
Tenzij Wooter een inzinking krijgt hé, ik wil hem niet tot last zijn... wil enkel informatief zijn voor mede-eigenaars.
 
Ik veronderstel dat ik een link mag posten naar het volledige verhaal de komende week? Inclusief foto’s, filmpjes, documenten, ter referentie voor huidige ontevreden klanten (of toekomstige)?
Tenzij Wooter een inzinking krijgt hé, ik wil hem niet tot last zijn... wil enkel informatief zijn voor mede-eigenaars.

Da’s goed, want ik wil niets censureren. Maar laten we het daar dan bij laten, anders krijgen we een herhaling van zetten.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Da’s goed, want ik wil niets censureren. Maar laten we het daar dan bij laten, anders krijgen we een herhaling van zetten.

Merci.
Zoals je in m’n eerste posts kan zien, ik zocht geen “problemen” maar kreeg meteen een vijandige reactie waar ik toch vrij rustig op gereageerd heb lijkt me.
Maar bon, ik snap je.
Ik laat de link hier de komende dagen verschijnen, om informatieve redenen.
 
Dat iemand zelf maar besluit om zijn tesla naar de garage te laten takelen is ongehoord. Ook al zou dat bij andere merken ook gebeuren.
Het is niet dat ik veel andere keuze had. Ik sta met pech in Gent, Tesla niet te bereiken en dan heeft mijn verzekeraar zelf een takelwagen gestuurd om mij te helpen. Dichtstbijzijnde Tesla garage op 10km de eerst volgende 150km verder. Denk niet dat de takeldienst ging zitten wachten tot ik ooit eens iemand aan de lijn kreeg. Die heeft mijn auto gewoon bij de dichtstbijzijnde dealer afgezet zoals bij ieder ander merk gedaan wordt. Ik verwachtte niet dat ze er direct aan begonnen of zo maar dat ik ze op zijn minst telefonisch kan bereiken om ze in te lichten dat mijn auto onderweg is en verdere afspraken te maken. Nu heb ik een taxi moeten nemen om in de garage zelf te horen hoe lang ik moest wachten op mijn auto. Als het ongehoord is om mijn auto naar de garage af te voeren die mijn auto afgeleverd heeft dan zou ik niet weten wat ik anders moet doen. Misschien naar een onbekende laten afvoeren om dan telefoon te krijgen dat hun krik vastzit in de batterij omdat ze nog nooit aan een Tesla gewerkt hebben?
 
Het is niet dat ik veel andere keuze had. Ik sta met pech in Gent, Tesla niet te bereiken en dan heeft mijn verzekeraar zelf een takelwagen gestuurd om mij te helpen. Dichtstbijzijnde Tesla garage op 10km de eerst volgende 150km verder. Denk niet dat de takeldienst ging zitten wachten tot ik ooit eens iemand aan de lijn kreeg. Die heeft mijn auto gewoon bij de dichtstbijzijnde dealer afgezet zoals bij ieder ander merk gedaan wordt. Ik verwachtte niet dat ze er direct aan begonnen of zo maar dat ik ze op zijn minst telefonisch kan bereiken om ze in te lichten dat mijn auto onderweg is en verdere afspraken te maken. Nu heb ik een taxi moeten nemen om in de garage zelf te horen hoe lang ik moest wachten op mijn auto. Als het ongehoord is om mijn auto naar de garage af te voeren die mijn auto afgeleverd heeft dan zou ik niet weten wat ik anders moet doen. Misschien naar een onbekende laten afvoeren om dan telefoon te krijgen dat hun krik vastzit in de batterij omdat ze nog nooit aan een Tesla gewerkt hebben?

Puur uit interesse, hoe heb je Tesla proberen te bereiken? Road side assistance of het SEC?
Road side zou 24/24 - 365/365 beschikbaar zijn en dit over heel Europa.

Roadside Assistance | Tesla Support
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Voor je BMW kan je bij wijze van spreke bij elke stad met +20000 inwoners terecht,

En daar zijn alle grote merken nu net van aan het terugkomen. Verplichte schaalvergroting bij de dealers is een eerste stap. Buzz woorden als ‘digital transformation’, ‘lean’, ‘agile’, ‘cost cut’, tonen de inefficiëntie van een uitgebreid dealernetwerk aan.
Probleem is dat die efficiëntie wel statistisch beter wordt (lees: in KPI’s van audit en consultingbedrijven), maar dat individuele issues uit de boot der standaardprocessen vallen. En iedereen heeft wel eens een individueel issue, dat niet in de 95% van de Gauss curve valt, die geoptimaliseerd is en dus quantité négligable is voor het management. Collateral damage.
 
Puur uit interesse, hoe heb je Tesla proberen te bereiken? Road side assistance of het SEC?
Road side zou 24/24 - 365/365 beschikbaar zijn en dit over heel Europa.

Roadside Assistance | Tesla Support
Je kunt het nummer inderdaad 24 uur per dag en 7 dagen in de week bellen. Dit betekent niet dat ook daadwerkelijk wordt opgenomen. Tijdens de afgelopen vakantie heb ik zelf moeten bellen op een zondag, overdag. Ik heb bijna een uur in de wacht gestaan. Gelukkig was ik op mijn bestemming, met pech langs de weg zou ik waarschijnlijk zijn ontploft.
 
En daar zijn alle grote merken nu net van aan het terugkomen. Verplichte schaalvergroting bij de dealers is een eerste stap. Buzz woorden als ‘digital transformation’, ‘lean’, ‘agile’, ‘cost cut’, tonen de inefficiëntie van een uitgebreid dealernetwerk aan.
Probleem is dat die efficiëntie wel statistisch beter wordt (lees: in KPI’s van audit en consultingbedrijven), maar dat individuele issues uit de boot der standaardprocessen vallen. En iedereen heeft wel eens een individueel issue, dat niet in de 95% van de Gauss curve valt, die geoptimaliseerd is en dus quantité négligable is voor het management. Collateral damage.
Inderdaad. Dealers worden opgekocht, vestigingen gesloten om efficiënter te worden, met als vrees dat nieuwe auto's minder onderhoud nodig hebben en dat dealernetwerk dus een nodeloos grote kostenpost wordt.

En zoals met alles calculeer je wat het kost om die 5% toch zo efficient mogelijk te verhelpen.
 
Je kunt het nummer inderdaad 24 uur per dag en 7 dagen in de week bellen. Dit betekent niet dat ook daadwerkelijk wordt opgenomen. Tijdens de afgelopen vakantie heb ik zelf moeten bellen op een zondag, overdag. Ik heb bijna een uur in de wacht gestaan. Gelukkig was ik op mijn bestemming, met pech langs de weg zou ik waarschijnlijk zijn ontploft.
Als je belt en optie 1 (pechverhelping) of optie 2 (hulp bij voertuigsystemen) kiest, kom je in een callcenter terecht. Pechverhelping heeft natuurlijk voorrang dus als je belt om te vragen waarom een bepaalde functie van je auto het niet deed, kan het wel zijn dat je lang in de wacht zit.

De paar keren dat ik naar pechverhelping heb gebeld, werd ik vaker in het Engels geholpen dan in het Nederlands. Is er misschien een setting in mijn account bij Tesla waardoor ik ook toegang krijg tot de engelstalige callcenter operators, en bijgevolg minder lang moet wachten?
 
Last edited:
Ik zal alvast waarschuwen voor iedereen die jankt over het automatisch ingrijpen.
Binnenkort zit het op alle nieuwe auto's verplicht en de systemen van alle andere merken werken nog veel slechter.

Nee, ze zijn niet perfect maar ik vrees dat we het ermee zullen moeten doen.

Als een (hulp/veiligheids-)systeem dankzij ingrijpen 9x tot hulp is en vervolgens een tiende keer een "verkeerde keuze" maakt waardoor er schade ontstaat dan kunnen we op onze klompen aanvoelen wat er gebeurd. Zelfs al zou deze tiende keer de schade nog veel groter zijn in het geval de auto niet had ingegrepen. De auto krijgt dan de schuld. Dat zijn menselijke reacties waar we allemaal last van hebben. Dat maakt de weg naar autonoom rijden bijzonder lastig. Ook in juridisch opzicht.

Ik ben bijzonder blij met alle hulpsystemen in de M3. (dat is in het begin af en toe wel even anders geweest -> gelukkig veel vooruitgang afgelopen jaar!) Anderzijds heb ik de meeste hulpsystemen uit staan in de profielen van m'n kinderen om te voorkomen dat er ellende van komt. M'n wederhelft heeft ook heel wat km met de M3 achter de rug maar gebruikt FSD nooit. (terwijl ze op een vakantierit van ruim 1.000 km wel vraagt of IK het wil inschakelen zodat ze rustig kan gaan slapen ;))
 
Automatisch ingrijpen zit al in veel auto's hoor.

Klopt ik heb recent alleen een discussie gehad met een VAG rijder die alles heeft laten wegschrijven omdat er niet mee te rijden viel in zijn optiek.

Ik vraag mij alleen af hoe je de klos zult zijn als je dit doet wanneer het wettelijk verplicht wordt en er ontstaat een zwaar ongeval en ze gaan je auto uitlezen en ze zien dat je de dan verplichtte rijhulpsystemen hebt laten uitschakelen.