Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
En ik weet niet of hij al voorbij was gekomen maar hier de auto van de designer van Tesla, Franz von Holzhausen.
Redelijk gemodificeerd zo te zien. Velgen, verlaagd, chrome delte, rode wrap, getinte ramen.
Blijkbaar vond hij zijn eigen design toch wat saai achteraf....

Denk niet dat die 'm saai vond, maar hij weet als designer dat je voor het productie model compromis moet sluiten met uitvoerders en boekhouders. Als het je eigen auto is kan je precies die dingen er aan wijzigen waarmee je denkt de wagen af te maken zonder die compromis. (Sorry ik behoor tot de generatie waarbij compromis het enkel en meervoud was en krijg het woord compromissen niet mijn strot uit omdat het voor mij gevoel gewoon taalkundig niet klopt; en die is er ook weer uit vlak voor de kerst ;):D)
 
We vinden rood op de verschillende foto’s erg mooi maar willen het eerst in het echt zien. Ook of het de extra kosten tov blauw waard is.
Wij hebben de rode in Duiven gezien. Het is hetzelfde rood als de S nu heeft. Natuurlijk wel anders dan het Signature Red van de S, dat is meer kersenrood.
Multi-Coat Red vinden wij een prachtige kleur, die onder verschillende belichtingen een andere tint geeft. Beslist geen uni kleur.
Mijn vrouw vind het zelfs mooier dan het Parelmoer Rood dat ze op haar FIAT 500 heeft.

Maar wat mij betreft kiezen we ook blauw.
 
  • Helpful
Reactions: Gamechanger
De 10.000 per week gaan ze uiteindelijk wel halen denk ik. Zeker als de SR-versie uitkomt en ze lease gaan aanbieden. Maar er is al gehint dat er daarvan waarschijnlijk 7.000 in Fremont worden geproduceerd en 3.000 in GF3 in Shanghai. En GF4 in Europa zouden er ook wel eens 3.000 per week kunnen worden. Dat maakt in Fremont ruimte vrij voor bijvoorbeeld Model Y, Semi of Pickup.

Aan de Bloomberg-cijfers hecht ik weinig waarde meer. Die schommelen veel te veel, en toen ze bij Q3 verkeerd bleken te zitten werd de eigen schattingen vliegensvlug aangepast.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Was dit weekend wat verrast dat de Model 3's her en der weer verdwenen zijn. Kwam bij Tesla Groningen, maar daar was de auto alweer weg. Ik zou naar Duiven moeten als ik 'm zou willen zien. Komen pas midden januari weer terug.

Misschien verkocht? Elon schreef deze week op Twitter dat alle auto's te koop zijn, ook de testauto's en showroomauto's. Zou een stunt zijn als iemand zo'n Nederlandse Model 3 op de kop zou tikken onder het mom van 'Elon heeft het beloofd'. :D
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Gaan ze daar geen oude ford fabrieken voor gebruiken?

De Lordstown-fabriek van GM in Ohio die volgend jaar dicht gaat? Elon sloot het niet uit, maar ik verwacht het niet, want die fabriek komt met veel 'bagage' (vakbonden). Tenzij hij natuurlijk een heel goede deal eruit kan slepen, zoals verlenging van de EV-subsidie voor Tesla. Trump is makkelijk te bespelen als er duizenden banen van 'gewone' Amerikanen in Ohio op het spel staan. Die 'swing state' is voor hem cruciaal bij de verkiezingen in 2020.
 
Misschien verkocht? Elon schreef deze week op Twitter dat alle auto's te koop zijn, ook de testauto's en showroomauto's. Zou een stunt zijn als iemand zo'n Nederlandse Model 3 op de kop zou tikken onder het mom van 'Elon heeft het beloofd'. :D
Dat gaat over de Amerikaanse auto's. Om zoveel mogelijk mensen te laten profiteren van de belastingaftrek / zoveel mogelijk auto's te verkopen.
De demo auto's die in de showrooms in Europa staan hebben een VS uitvoering. Voor die ooit verkocht kunnen worden in Europa moeten ze eerst handmatig aangepast worden.
 
De Lordstown-fabriek van GM in Ohio die volgend jaar dicht gaat? Elon sloot het niet uit, maar ik verwacht het niet, want die fabriek komt met veel 'bagage' (vakbonden). Tenzij hij natuurlijk een heel goede deal eruit kan slepen, zoals verlenging van de EV-subsidie voor Tesla. Trump is makkelijk te bespelen als er duizenden banen van 'gewone' Amerikanen in Ohio op het spel staan. Die 'swing state' is voor hem cruciaal bij de verkiezingen in 2020.
Aardige analyse, ook over het opportunisme van Trump. Maar ik denk niet dat de Tax Benefit gecontinueerd wordt. Trump is daarvoor een te grote tegenstander van elektrisch rijden.
 
Ik krijg ook in de Tesla app de melding: Aanmelden mislukt - Er zijn geen producten gekoppeld aan uw Tesla-account. Een week of 2 terug kon ik wel inloggen en zag ik een soort schatkistje rechtsboven, maar als ik daarop klikte kreeg ik andere foutmelding, ik kon trouwens wel de filmpjes in de app bekijken toen, nu niet meer.
 
Last edited by a moderator:
Ik krijg ook in de Tesla app de melding: Aanmelden mislukt - Er zijn geen producten gekoppeld aan uw Tesla-account. Een week of 2 terug kon ik wel inloggen en zag ik een soort schatkistje rechtsboven, maar als ik daarop klikte kreeg ik andere foutmelding, ik kon trouwens wel de filmpjes in de app bekijken toen, nu niet meer.
Toch jammer dat een dergelijk fout niet snel verholpen wordt.
 
Ik weet niet of het door mijn post van hier nu net komt of dat het puur toeval is maar ik kreeg letterlijk net een belletje vanuit Tesla Amsterdam en werd verteld dat het een bekend probleem is en dat het gauw verholpen wordt. Het is een standaard antwoord maar toch wel fijn dat ik persoonlijk erover teruggebeld werd.
 
Ik krijg ook in de Tesla app de melding: Aanmelden mislukt - Er zijn geen producten gekoppeld aan uw Tesla-account. Een week of 2 terug kon ik wel inloggen en zag ik een soort schatkistje rechtsboven, maar als ik daarop klikte kreeg ik andere foutmelding, ik kon trouwens wel de filmpjes in de app bekijken toen, nu niet meer.
Had precies hetzelfde. Is dus breder vraagstuk