Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Dat is waar, maar welke auto’s zijn wel uniek

Deze misschien. Tot hiertoe nog maar ééntje gezien in Spanje.

Screenshot 2024-03-30 at 13.00.57.png
 
Mijn vrouw wou dus absoluut een rode Tesla. Besteld toen rood nog echt rood was, geleverd als kersenrood. Reactie: "Zo een lelijk kleur". De blauwe bevalt haar dan veel beter.
Maar het zou wel leuk zijn mocht er toch net dat iets meer keuze qua kleuren zijn.
Meer kleuren betekent meer omsteltijd.
Meer omsteltijd is minder productie.
Minder productie is minder verkoop en hogere kostprijs per wagen en langere levertermijn.
Zolang alle productie uitverkocht is zal dat moeilijk zijn om intern verkocht te krijgen.
 
Meer kleuren betekent meer omsteltijd.
Meer omsteltijd is minder productie.
Minder productie is minder verkoop en hogere kostprijs per wagen en langere levertermijn.
Zolang alle productie uitverkocht is zal dat moeilijk zijn om intern verkocht te krijgen.
Ja da's dan het voordeel van de weinige kleuren: ze worden (over het algemeen) wel snel uitgeleverd (behalve mijn rode MYP dan waar ik meer dan een jaar heb moeten op wachten).

En ik blijf het een super auto vinden.

Het zou gewoon leuk zijn als...
 
Mijn vrouw wou dus absoluut een rode Tesla. Besteld toen rood nog echt rood was, geleverd als kersenrood. Reactie: "Zo een lelijk kleur". De blauwe bevalt haar dan veel beter.
Maar het zou wel leuk zijn mocht er toch net dat iets meer keuze qua kleuren zijn.
Ik kan haar geen ongelijk geven. Ik heb ook nog het echte rood, die bevalt me goed. De Cherry Red vind ik echt te donker.
 
Last edited:
600km wltp is best een grote stap met de awd lr. Ook de acceleratie zit tussen beide versies in, 5.9s is ook netjes! Interessante uitvoering! Gaat de laadsnelheid ook omhoog bij de LR rwd versie met een grotere batterij, of gewoon langer wachten? 😆
Scheelt maart 35km. Je moet hem even vergelijken met de 19 inch wielen.
 

Attachments

  • IMG_0171.jpeg
    IMG_0171.jpeg
    156.5 KB · Views: 8
  • Like
Reactions: S...
Aanname van mijn kant, de rwd lr mag dagelijks tot 100% geladen worden net als de gewone rwd. Dan wordt het iets van 130km verschil tov het 80% laadadvies van de awd lr. Eens dat het op lange ritten weinig scheelt, maar day to day is het toch flink meer range per lading voor minder geld 😃
 
Aanname van mijn kant, de rwd lr mag dagelijks tot 100% geladen worden net als de gewone rwd. Dan wordt het iets van 130km verschil tov het 80% laadadvies van de awd lr. Eens dat het op lange ritten weinig scheelt, maar day to day is het toch flink meer range per lading voor minder geld 😃
Ik verwacht niet dat een LR RWD dagelijks tot 100% geladen mag worden.
(energiedichtheid SR-accu is anders, past niet in de de auto bij een LR capaciteit)
 
  • Like
Reactions: Sregor and Phil V