Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model Y RWD of LR?

This site may earn commission on affiliate links.
Moet de live verkeersinformatie nog steeds worden gekocht als abonnement bij Tesla of is dat weer in de prijs inbegrepen?
De navigatie zal standaard al rekening houden met files en de route daarop afstemmen.

Als je de file's/vertragingen ook op de kaart wilt weergeven (denk aan "oranje of rode lijnen") dan moet er idd afgerond 10,-- per maand afgetikt worden.
 
  • Like
Reactions: horta
Moet de live verkeersinformatie nog steeds worden gekocht als abonnement bij Tesla of is dat weer in de prijs inbegrepen?
1694777873445.png

daarnaast krijg je ook nog ander lekkers :)

ik vindt het streamen bv heel makkelijk, zo blijf je in het buitenland via Tunein naar je favoriete zenders luisteren.
Internet is onderweg, op road trip, leuk om POI te spotten op de kaart en extra info te krijgen. en heb je ook geen last van roaming in het buitenland.
en voor de kids een filmpje of serie meepikken als je staat te laden.
 
  • Like
Reactions: horta
dan heb ik liever meer vrij besteedbaar geld of pensioebijdrage.
Neen, want dan betaal je daar belastingen op en moet je zelf nog een auto financieren met wat daar van over blijft.
Typisch Belgische constructie.
1000€ waarvan netto 550 over blijft of een leasing van 1000€ waarop je enkel 200€ voordeel alle aard betaalt, dat mede op basis van de ‘uitstoot’ bepaald wordt en dus laag is voor een EV.
Onderhoudskosten, verzekering en vaak ook brandstof of elektriciteit inbegrepen. Altijd recente wagen (contracten van 3-4-5 jaar)
Cijfers enkel ter illustratie van de grootte-orde (geen zin om de correcte cijfers op te zoeken).
Voor de werkgever is dit een onkost, voor 1000€ loon betaald hij nog eens 800-900€ sociale lasten er boven op.
 
  • Like
Reactions: SandeepT
dan heb ik liever meer vrij besteedbaar geld of pensioebijdrage.
Je krijgt €500 in je handen, of je krijgt een auto (die de werkgever €1000 per maand kost). Na elke 3 tot 4 jaar krijg je een nieuwe auto.

Met die €500 per maand moet je al 8 jaar sparen om dezelfde auto te kopen, en dan zit er nog niet de benzine of elektriciteit bij.
 
  • Like
Reactions: Phil V