FairFrank
Member
... krijg je de adapter.
Thnx.
Service-afspraak staat. Krijgen kost € 500,- volgens de website. We gaan het zien.
Met 120kW gratis Superchargen en voor 30 cent/kWh aan de FastNed, wie had dat 6 jaar geleden gedacht...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
... krijg je de adapter.
Ik ook! Ik heb een afspraak ingepland op 3 juni met als description retrofit CCS adapter. Volgens de website kon het na 1 juni :-D
Meer opties is meer vrijheid. Kan ik eindelijk die rit maar eens plannen naar Moskou :-D
... type 2 blijft toch ook werken?
Ik heb niet gehoord dat auto’s gebouwd na 1 mei niet meer aan type 2 kunnen ladentype 2 blijft toch ook werken?
Klopt! Als die adapter er hangt. Maar je auto moet ook een aanpassing hebben, dus je zal eerst langs het SeC moeten en dan krijg je de adapter.
Ik vermoed dat Fastned deze adapter niet gaat ophangen.
Net gebeld door SeC Arnhem dat m'n afspraak voor de CCS Combo ombouw door de mobile service verricht zal gaan worden. Ze hebben de onderdelen nog niet binnen maar vanaf 1 juni kan ik een telefoontje verwachten. Ook gevraagd of de huidige type 2 gewoon gebruikt kan blijven worden bij de SuCs en het antwoord was bevestigend. So far so good!
Net gebeld door SeC Arnhem dat m'n afspraak voor de CCS Combo ombouw door de mobile service verricht zal gaan worden. Ze hebben de onderdelen nog niet binnen maar vanaf 1 juni kan ik een telefoontje verwachten. Ook gevraagd of de huidige type 2 gewoon gebruikt kan blijven worden bij de SuCs en het antwoord was bevestigend. So far so good!
Thanks voor deze info! ik heb voor 2 juli de afspraak staan bij SeC Duiven maar ik kan dus een ranger verwachtenNet gebeld door SeC Arnhem dat m'n afspraak voor de CCS Combo ombouw door de mobile service verricht zal gaan worden. Ze hebben de onderdelen nog niet binnen maar vanaf 1 juni kan ik een telefoontje verwachten. Ook gevraagd of de huidige type 2 gewoon gebruikt kan blijven worden bij de SuCs en het antwoord was bevestigend. So far so good!
CCS/Combo Charge Map - EuropeTop! Ook gelijk een afspraak gepland. Iemand enig idee of je in Schotland al iets aan CCS hebt? Of beter toch nog een chademo zien te lenen?
Voor mij is het voordeel van de CCS adapter dat deze een hoger vermogen aan kan dan de ChaDeMo adapter die maar tot 50kW gaat. Uiteraard heb je daar alleen maar profijt van bij DC laadpalen die meer dan 50kW kunnen leveren, maar dat zullen er in de toekomst steeds meer worden verwacht ik.Idd noob alert. Opladen naar 100% is irrelevant, omdat de meeste Tesla's al vanaf 50% een graduele afbouw van het vermogen van de laadpaal kennen.
Opladen 10%-70% is veel relevanter.
Het probleem is dat er veel variatie is in vermogens die je kan krijgen bij CCS-palen. De meeste zijn 50kW, wat minder dan de helft is van een supercharger (momenteel max. 120kW). Sommigen zijn al 150kW, wat de Model X en S niet ondersteunen, en dan zijn er nog 350kW palen die nog geen enkele auto in productie aan kan.
*noob-alert*
hoeveel sneller zou het opladen dan eigenlijk gaan met CCS aanpassing? Volgens wat ik mag geloven gaat het momenteel (voor een 100D) via een supercharger in een dik uur naar 100% (als ik het goed heb) ... wat zou dat dan zijn op een CCS lader?
*noob-alert*
hoeveel sneller zou het opladen dan eigenlijk gaan met CCS aanpassing? Volgens wat ik mag geloven gaat het momenteel (voor een 100D) via een supercharger in een dik uur naar 100% (als ik het goed heb) ... wat zou dat dan zijn op een CCS lader?
Ik krijg toch echt geregeld 43-47 kW op de CHAdeMO met mijn S....Klopt. Ik heb ook een CHAdeMO adapter maar heb ook al gevraagd voor deze CCS adapter. CCS geeft sowieso 50kW, terwijl CHAdeMO op een goeie dag al blijft steken op 40kW. Het probleem stelt zich niet op de Model 3 .