Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben vorige week naar de Ardennen geweest met M3 LR + caravan. Gemiddelde verbruik tegen 90 was zo'n 270. Bij wind mee dropte dat naar 230.
Laden op de campings was bij de helft te doen, andere helft was er niet zo blij mee. Wel bekijks met zo'n combi.
 

Attachments

  • IMG_3636.jpeg
    IMG_3636.jpeg
    658 KB · Views: 113
ik zou zelf ook niet een dakkoffer ambiëren. Zelf van de zomer met bagagewagen naar zuid Frankrijk gereden en zat tussen de 215 a 230 qua verbruik. Hierbij telkens tussen de 110 en 120 gereden.
Ik vind zelf dat tesla wel met een aardig veilige marge rekent, met ABRP kun je wat gerichter je aankomst berekenen.
 
Laden op de campings was bij de helft te doen, andere helft was er niet zo blij mee. Wel bekijks met zo'n combi.
Zie ook dit draadje
 
  • Like
Reactions: MathieuW
Iemand enig idee waarom je geen trekhaak meer kunt bestellen?
Is wel jammer dat je deze combinatie niet meer kunt bestellen want ik zou in oktober een M3LR met trekhaak willen bestellen in aanvulling op de SR+ (zonder trekhaak). Alternatief is een ID4, maar dat heeft zeker niet mijn voorkeur.
 
In september zijn we van plan om naar Kroatië te gaan. We gaan naar een camping met tent dus zijn we op zoek naar een gesloten bagageaanhangwagen.
Ons oog is gevallen op de volgende:

Anssems GT 500 VT1
181 x 101 x 83, 500 kg


De volledige afmetingen zijn het volgt:
Totale lengte (cm)
259

Totale breedte (cm)
146

Totale hoogte (cm)
140

Zou iemand een inschatting kunnen doen naar het huidig verbruik? Ik schat dat de aanhangwagen in totaal max 350kg zal zijn.
We zijn van plan om zo min mogelijk stops te doen en dus langer te laden. Kwa max km/u schat ik om max 100 km/u te rijden.

Had op a better routeplanner een schatting gedaan van 210wh/km. Geen idee als dat haalbaar gaat zijn?
 

Attachments

  • GT-VT1-1-2.png
    GT-VT1-1-2.png
    240.1 KB · Views: 50
Snelheid bepaald heel veel, gewicht veel minder. Als je echt op of onder die 100 blijft dan is je inschatting zeker haalbaar, ik denk dat je er zelfs wat onder kan blijven. (Ik rij zelf met een Holtkamper erachter naar t zuiden).
Hou wel wat rekening met hoger verbruik als je lange trajecten omhoog gaat, krijg je natuurlijk weer terug als je ergens weer omlaag gaat.
 
In september zijn we van plan om naar Kroatië te gaan. We gaan naar een camping met tent dus zijn we op zoek naar een gesloten bagageaanhangwagen.
Ons oog is gevallen op de volgende:

Anssems GT 500 VT1
181 x 101 x 83, 500 kg


De volledige afmetingen zijn het volgt:
Totale lengte (cm)
259

Totale breedte (cm)
146

Totale hoogte (cm)
140

Zou iemand een inschatting kunnen doen naar het huidig verbruik? Ik schat dat de aanhangwagen in totaal max 350kg zal zijn.
We zijn van plan om zo min mogelijk stops te doen en dus langer te laden. Kwa max km/u schat ik om max 100 km/u te rijden.

Had op a better routeplanner een schatting gedaan van 210wh/km. Geen idee als dat haalbaar gaat zijn?
Ik zou gaan voor een lage brede wagen die niet of zo min mogelijk boven de auto uit komt.
 
Ik zou gaan voor een lage brede wagen die niet of zo min mogelijk boven de auto uit komt.
Alternatief dan is de volgende:

Anssems GT 750 HT
251 x 126 x 48, 750 kg

Totale lengte (cm)
353

Totale breedte (cm)
171

Totale hoogte (cm)
106

Deze is dan een stuk lager in hoogte maar wel breder en langer.
Denk dat vooral de hoogte het verschil in range gaat maken?
 
  • Like
Reactions: RoaldH