Duke-U
Member
24.5 komt ook hier binnen. Zullen bovengenoemde bugfixes zijn, ik had op .4 ook wat rare verschijnselen. De rode bewakingsoog dat op het scherm bleef na wegrijden bijvoorbeeld. “Het oog van Elon”
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hier ook de zelfde ervaring maar daarnaast mss ook mede daardoor ook meer afgebroken terug/invoeg acties met FSD. Met uitvoegen geen problemen mee gehad maar het lijkt alsof het bedachtzamer gaat, langzamer, en er moet meer ruimte zijn. Verkeer was wel drukker en heb met deze versie nog maar 300 km gereden.Ik heb sinds 2021.24.4 ineens een stuk meer last van nagging, terwijl ik het stuur vasthoud zoals ik het altijd doe. Als ik dan het stuur heen en weer beweeg gaat de nag ook niet in een keer weg. Ik moet het echt langdurig heen en weer bewegen voordat het weer verdwijnt. Iemand anders daar ook last van?
Al een reboot geprobeerd?Update: 25.5 fijner op AP, zekerder en geen Phantom Braking gehad oo rit van 220km vanuit stavoren naar Tilburg.
Nieuwe bug: entertainment/ theater is een leeg scherm…. YouTube is weg, en die andere progs ook….
Ik vermoed het. Ik heb gisteren 24.4 geïnstalleerd, maar nu een foutmelding dat ik een software-update nodig heb en een service-afspraak moet maken. Het was de eerste keer dat ik een verouderde versie ontvang.Kreeg vannacht ook 24.4 aangeboden maar zo te horen kan ik die beter skippen en wachten op 24.5?
Ik heb al meerder keren gehad dat een baanwissel spontaan wordt afgebroken als de auto al bijna een meter over de streep is. Zonder (zichtbare) reden keert de auto dan met een snelle beweging terug naar de baan waar die vandaan kwam. Heel vervelend niet alleen voor de medepassagiers, want die schrikken zich rot, maar de slingerbeweging is ook niet prettig voor het verkeer achter je. Zijn er meer die hier last van hebben?
Ik heb pas sinds augustus enhanced autopilot, maar het “onnodig” afbreken van de baanwissel terwijl je al voor een deel op de andere baan is denk ik wel de meest vervelende eigenschap. Er zijn wel meer dingen die nog niet goed werken, maar die leiden niet zo snel tot een gevaarlijke situatie.Zo vaak!
Situatie waar het ALITJD raak is:
3 baans snelweg, vrachtwagens op baan 3 (rechts), jij rijd op baan 1 (links) en wil ter hoogte van de vrachtwagens of net daarna naar de middelste rijbaan verplaatsen en er geen auto's aanwezig zijn op de middelste rijbaan.
100% dat dit een abort is.
Ik heb pas sinds augustus enhanced autopilot, maar het “onnodig” afbreken van de baanwissel terwijl je al voor een deel op de andere baan is denk ik wel de meest vervelende eigenschap. Er zijn wel meer dingen die nog niet goed werken, maar die leiden niet zo snel tot een gevaarlijke situatie.
Het ironische is dat de gevaarlijke situaties zich juist voordoen door de EU limieten.Mee eens, door dit soort stomme dingen is het niet gek dat "lane change without confirmation" met FSD nog niet is toegestaan in Europa.
Als ik deze situatie herken en er zit een auto achter me dan stop ik AP en doe zelf de verplaatsing en anders wacht ik tot ik ruim de trucks voorbij ben.
Het ironische is dat de gevaarlijke situaties zich juist voordoen door de EU limieten.
En zo is het. Als Tesla het UNECE initieren van de verplaatsing los zou koppelen van het knipperen van de richtingaanwijzer, zou dat een enorme verbetering zijn. Dan kun je het zoeken naar een gaatje aan AP overlaten. Dus richtingaanwijzer half is “ja ik wil gaan inhalen” En als AP een gaatje vindt mag die de knipperlichten aanzetten.Trouwens, UNECE zegt trouwens dat zodra de VERPLAATSING is geinitieerd ( het knipperlicht is geactiveerd) binnen een bepaalde tijd de auto naar de naastgelegen rijstrook moet zijn verplaatst. Je mag namelijk niet een verplaatsing dwingen door je knipperlicht aan te zetten en daardoor ander verkeer tot remmen manen.
Het zegt absoluut NIKS dat je niet lange change kunt activeren en Autopilot desnoods 15 minuten wacht tot het een gat vind en daarna de rijbaanverplaatsing start.
Ik ben dus sterk voor de UNECE regel maar Tesla is gewoon te lui om de rijbaanverplaasting te verbeteren om in Europa een UNECE compatibel lane change te implementeren. De EU heeft gewoon totaal geen focus zoals óók tijdens AI day is aangegeven.
Dit komt trouwens door ook weer een regel. Je knipperlicht stalk doet het ALTIJD ook als je MCU of AP hardware niet werkt. Je pinker zit dus electrisch gezien parallel aan AP hardware. Beide kunnen los van elkaar het knipperlicht activeren.
Om dit te kunnen doen zonder dat de pinker gaat knipperen moet je een rijbaanverplaatsing op een alternatieve wijze "starten" zodat de AP hardware dus wel desnoods minuten kan wachten met een melding als "waiting for gap to initiate lane change". Helaas kan dat dus niet via de pinker want dan gaat meteen je knipperlicht blinken.
Tesla zou een Navigate On Autopilot (NOA) lane change suggestie eenvoudig kunnen bevestigen via de autopilot of gear pookjes of desnoods via de knopjes op het stuur.
Dus richtingaanwijzer half is “ja ik wil gaan inhalen” En als AP een gaatje vindt mag die de knipperlichten aanzetten.