Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.24.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Kijk eens even of ze na de update niet iets hebben veranderd in het altijd online of energiebesparing tabje.

ps ook even je onderschrift updaten met de SW versie ;-). Ik ben wel erg blij met de update en dan vooral de navigatie update. De nieuwe afslag die afgelopen jaar is gemaakt bij mijn werk wordt nu gewoon genomen.
 
Kijk eens even of ze na de update niet iets hebben veranderd in het altijd online of energiebesparing tabje.

ps ook even je onderschrift updaten met de SW versie ;-). Ik ben wel erg blij met de update en dan vooral de navigatie update. De nieuwe afslag die afgelopen jaar is gemaakt bij mijn werk wordt nu gewoon genomen.
Done. :) En ja mijn energie besparing stond uit. Ik heb nog niet weer gereden nadat de kaartdata ge-update was dus die veranderingen heb ik nog niet kunnen zien.
 
Zien jullie ook een hogere drain? Normaal verloor ik ongeveer 1% per dag maar nu ben ik 11 % kwijt in 4 dagen dat is 7% meer.
Nu heb ik heb wel 2 keer uit de garage gereden en een stuk later er weer in, maar dat kost toch geen 7%.

Ik had al een reset gedaan maar ik zal hem nu eens helemaal uitschakelen.
Ik merkte een paar keer dat er zomaar 3 a 4% vanaf ging. Om het daadwerkelijke gebruik te corrigeren?

Iemand die het gebruik registreert, die inzichten kan geven?
 
Ik merkte een paar keer dat er zomaar 3 a 4% vanaf ging. Om het daadwerkelijke gebruik te corrigeren?

Iemand die het gebruik registreert, die inzichten kan geven?

Lage accu temperatuur? (=blauw sneeuwvlokje op scherm naast range)
Zo ja dan kan range idd afnemen maar dat komt er ook weer (helemaal/deels?) bij als accutemp. toeneemt tijdens het rijden. (op verbruiksgrafiek kun je dat ook zien bij een lange/gelijkmatige rit)
 
Ik zal eens opletten de komende dagen. De komende dagen rij ik toch niet want ik moet even meewerken om Nederland minder afhankelijk van het Russisch gas te maken.
Een paar stukjes grond van 900m naar boven gebracht die ze nu in het lab kunnen gaan bekijken. En inderdaad waarschijnlijk minder phantom drain. Ik ben 4,8 % kwijt in ruim 7 dagen. Terwijl ik eerder op 1% per dag zat.
De X staat in de garage aan het stroom maar heeft volgens mijn kWh meter geen stroom uit het net getrokken.
 
  • Helpful
Reactions: jpvdheijn
Phantom drain lijkt bij mij nu inderdaad duidelijk onder de 1% per dag te zitten dus duidelijk beter.

Nu merk ik iets anders. Eerder zag ik altijd de superchargers op het scherm maar nu alleen als ik het icoontje rechte onder van de laders aanklik. Dan zie ik alle snelladers in het scherm maar dat vind ik weer verwarrend want het is niet zo duidelijk welke Suc's zijn en en welke niet.
Is dit ook een instelling of is dat een feature zodat je minder bij Tesla gaat laden?
 
Is inderdaad nu anders als je het icoon aanklikt. Door vervolgens te klikken op de 1, 2 of 3 bliksemschichten kun je filteren op de snelheid van de getoonde laders. Zo kun je de relevante snelladers/superchargers weer laten zien. Je kunt de superchargers niet meer los uitfilteren
 
De selectie van de 1,2 en 3 wist ik maar het scherm wordt zo onduidelijk als ik ergens de laatste Suc voor mijn werkplek zoek. Prijstechnisch gezien zijn de Suc's voor niet leaserijders nog steeds het interessants voordat ik bij de diesel generator aankom. ;)
 
Phantom drain lijkt bij mij nu inderdaad duidelijk onder de 1% per dag te zitten dus duidelijk beter.

Nu merk ik iets anders. Eerder zag ik altijd de superchargers op het scherm maar nu alleen als ik het icoontje rechte onder van de laders aanklik. Dan zie ik alle snelladers in het scherm maar dat vind ik weer verwarrend want het is niet zo duidelijk welke Suc's zijn en en welke niet.
Is dit ook een instelling of is dat een feature zodat je minder bij Tesla gaat laden?
Ik heb mijn auto zondag nacht geladen en deze ochtend voor het eerst weer de auto gepakt. SOC na laden was 75% en deze ochtend koud 70%. Erg acceptabel!
 
Even een vraag voor een vriend met een Model S op AP1. Hij heeft eind april versie 2021.24.28 gekregen en is nu TuneIn kwijt. Herkent iemand dit?
Ik heb dit ook gehad.
Via de app heb ik een Service aanvraag gedaan. Nou weet ik niet of ze iets hadden gedaan, maar ik moest op een gegeven moment (op afstand) de taal veranderen naar Engels en terug naar Nederlands.
Daarna was de app weer terug.

Ik zou dus eerst gewoon de taal aanpassen. Als dit niet werkt, een service afspraak inplannen (ik hoefde niet langs te komen).
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy