Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Eens, woorden doen er toe. Als OP spreekt over een vluchthaven met doorgetrokken streep, en een foto van zo'n situatie bij voegt, terwijl je op Google kunt zien dat die N65 helemaal belijnd is met onderbroken strepen aan de rechterkant, ook tussen rijbaan en vluchthaven, roept dat dus vragen op.

Ik wil nog niet zover gaan dat het bewust misleidend was, maar waarom een foto bijvoegen die de daadwerkelijke situatie niet nauwkeurig weergeeft? It's all in the details kun je ook zeggen...
Kom. We laten de roast ff zitten en weer doorrrrrrrrrrrr !
 
Gisteren road trip. Nieuwe software maakt dat sms-berichten leesbaar op het scherm komen - nu WhatsApp nog :) - en dat het LTE-symbool weer op het hoofdscherm staat maar alleen als er geen verbinding is. Met verbinding, LTE of E, alleen zichtbaar in het subscherm.
Meest vervelende blijft het niet direct kunnen zien van het verbruik etc. De rest begint wel te wennen.
 
Daarom heb ik toch mijn excuses aangeboden?
maar we kunnen nog even doorbrijen over de goedbedoelde actie van onze moderator om te deëscaleren 🤗
Job, sorry als dat niet goed overkwam maar dit ging niet om jouw post. Dit ter toelichting aan @balblas en ook algemeen omdat er meer waren die over misleiding waren begonnen. Maar laten we er een punt achter zetten, mijn boodschap was hopelijk duidelijk.
 
25.2 Gisteravond paar maal heen en weer Naarden - Amsterdam :)

- kaart zoemt nog steeds niet in als je de stad inrijdt
- files worden aangegeven terwijl weg leeg is.
- op een gegeven moment een melding dat touchscreen niet meer werkt ??? Gezien ik daar al eerder problemen mee gehad had, niet blij. Maar even een reset en alles werkte weer. Gezien Tesla het zelf 'zag' zal het wel een uitzondering zijn;
- twee keer dat rechtercamera geblokkeerd zou zijn (wel regen, maar dat zou toch niet mogen?). Was na paar minuten weer weg
- albumart op bestuurdersscherm ontbrak in ca 50% van de gevallen terwijl deze op het grote scherm wel zichtbaar was

Ik dacht altijd dat de rijbanen ed die op het kleine scherm weergegeven worden, via vision komen. Helaas, veel fouten gezien, aantal banen maar ook totaal verkeerde pijlen.... Dat wordt nog wat met FSD als dat niet overgaat naar Vision.

Verder, ook nog nooit eerder gehad, toen ik de verwarming vast aan wilde zetten vanuit huis, kon ik geen verbinding krijgen. Niet via Wifi en niet via GSM netwerk.

Rij op navigatie door Wibautstraat, wil de auto mij een omleiding laten doen (rechts, links, links) waarna je weer op de Wibautstraat uitkomt. Dat heb ik daar nu al meerdere keren gehad deze maand en er is geen enkele wegwerkzaamheid te zien. Paar maanden geleden nooit last van gehad.

Ruitenwissers (automaat) mogen van mij iets sneller, maar minder slecht dan voorheen.

Achteruitrijcamera nog steeds 's avonds veel te donker.

NoA schakelde telkens over naar EAP door de regen.

Eén keer dat bij het naar rechtsgaan de auto opeens weer terug in de baan ging, zonder dat ik daar reden voor zag.

Wij wachten vol spanning de volgende updates af. Als ik het goed inschat komt in het eerste half jaar de single stack. Ik bereid mij voor op een tijdelijke verslechtering, maar hoop daarna flink wat stappen in de goede richting te zien. Gezien de aangekondigde prijsverhoging van 20% voor FSD heeft Tesla er vertrouwen in!
 
25.2 Gisteravond paar maal heen en weer Naarden - Amsterdam :)

- files worden aangegeven terwijl weg leeg is.
Het valt mij al heel lang op dat er oranje en rode wegvlakken worden weergegeven terwijl er (bijna) geen verkeer is op die weggedeeltes.
Hetzelfde wat je ziet in google maps. Ik denk als er enkele autos daar wat minder snel hebben gereden dat het lang duurt voordat dit weer geupdate wordt.
 
Eens, woorden doen er toe. Als OP spreekt over een vluchthaven met doorgetrokken streep, en een foto van zo'n situatie bij voegt, terwijl je op Google kunt zien dat die N65 helemaal belijnd is met onderbroken strepen aan de rechterkant, ook tussen rijbaan en vluchthaven, roept dat dus vragen op.

Ik wil nog niet zover gaan dat het bewust misleidend was, maar waarom een foto bijvoegen die de daadwerkelijke situatie niet nauwkeurig weergeeft? It's all in the details kun je ook zeggen...

Precies, klagen dat er iets mis ging zonder de juisten feiten weer te geven gaat nooit een goede oplossing geven.

Je ziet dan mensen die doorvragen en die worden dan afgefakkeld op een woordkeuze terwijl de starter mis informatie verstrekt.
Natuurlijk kan dat onbenulligheid zijn maar wellicht is die beschuldiging nog erger dan stellen dat het misleidend was.
 
Naast wat er al is aangegeven, zoals de stoelverwarming, ontwaseming, en algehele lay-out, heb ik nog de volgende issues met de update

* mijn radio doet het vaker niet dan wel. ik krijg 0 geluid
* laatst afgespeelde van spotify klopt niet meer
* zoeken naar muziek en op 'terug' klikken doet mij vaak weer in een ander scherm belanden. echt wtf
* het makkelijk switchen tussen je laatst gespeelde spotify nummers en favoriete radiozenders mis ik ook.

Al met al zijn er meer kliks nodig, en dat tijdens het rijden. Dit is een update van het niveau microsoft.

overigens vind ik het ook raar dat de 'blind spot warning' a la Kia/Hyundai kennelijk niet werkt op een 2018 model S, en de lichtshow ook niet. Niet dat dat laatste mij iets kan schelen, maar ik snap oprecht niet waarom dit niet kan.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Enzo63
25.2 Gisteravond paar maal heen en weer Naarden - Amsterdam :)

- kaart zoemt nog steeds niet in als je de stad inrijdt
- files worden aangegeven terwijl weg leeg is.
- op een gegeven moment een melding dat touchscreen niet meer werkt ??? Gezien ik daar al eerder problemen mee gehad had, niet blij. Maar even een reset en alles werkte weer. Gezien Tesla het zelf 'zag' zal het wel een uitzondering zijn;
- twee keer dat rechtercamera geblokkeerd zou zijn (wel regen, maar dat zou toch niet mogen?). Was na paar minuten weer weg
- albumart op bestuurdersscherm ontbrak in ca 50% van de gevallen terwijl deze op het grote scherm wel zichtbaar was

Ik dacht altijd dat de rijbanen ed die op het kleine scherm weergegeven worden, via vision komen. Helaas, veel fouten gezien, aantal banen maar ook totaal verkeerde pijlen.... Dat wordt nog wat met FSD als dat niet overgaat naar Vision.

Verder, ook nog nooit eerder gehad, toen ik de verwarming vast aan wilde zetten vanuit huis, kon ik geen verbinding krijgen. Niet via Wifi en niet via GSM netwerk.

Rij op navigatie door Wibautstraat, wil de auto mij een omleiding laten doen (rechts, links, links) waarna je weer op de Wibautstraat uitkomt. Dat heb ik daar nu al meerdere keren gehad deze maand en er is geen enkele wegwerkzaamheid te zien. Paar maanden geleden nooit last van gehad.

Ruitenwissers (automaat) mogen van mij iets sneller, maar minder slecht dan voorheen.

Achteruitrijcamera nog steeds 's avonds veel te donker.

NoA schakelde telkens over naar EAP door de regen.

Eén keer dat bij het naar rechtsgaan de auto opeens weer terug in de baan ging, zonder dat ik daar reden voor zag.

Wij wachten vol spanning de volgende updates af. Als ik het goed inschat komt in het eerste half jaar de single stack. Ik bereid mij voor op een tijdelijke verslechtering, maar hoop daarna flink wat stappen in de goede richting te zien. Gezien de aangekondigde prijsverhoging van 20% voor FSD heeft Tesla er vertrouwen in!
Gps scherm zoemt hier ook niet meer in wanneer je in de stad bent.
Camera's die blokkeren heb ik ook.
De streepjes die files aangeven waar er geen zijn heb ik altijd al gehad.
Voor de rest is de respons van het scherm traag en komt een fractie achter op de realiteit.
Reset helpt niet.
Wachten op een update zeker.
Gelukkig hebben we een lichtshow en nieuwe spelletjes 🙄
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Heb een aardige rit gemaakt op 44.30 bijna volledig NoA en een paar vreemde zaken van de vorige release lijken nu opgelost.
Op NoA nam de M3 nu wel alle voorgestelde afritten. Had op de A7 tussen Groningen en Drachten bij een soort overgang van het asfalt op de snelweg (ingestelde snelheid 105) dat NoA opeens stopte en er een dan dus soort rem actie plaatsvond. Later op datzelfde stuk ter hoogte van het benzine station tussen Drachten en Heerenveen werd de snelheid even aangepast naar 100 exact om daarna weer terug te gaan naar mij ingestelde snelheid 105 (ook de ingestelde waarde wijzigde op het scherm van 105 naar 100 en weer terug).
Onnodig voorgesteld wisselen van rijstroken is nog steeds irritant maar nu opvallender omdat de camera ook wordt geactiveerd. Heb eenmaal op deze route gehad dat NoA voorstelde naar rechts te wisselen naar een invoegstrook op de snelweg waarop ik al reed.
Wissers reageerden goed, in opspattend water van vrachtwagens maar ook bij lichte en zware regen. Als ik dan toch zou moeten klagen was het eigenlijk alleen dat de wissers wel snel naar de hoogste snelheid schakelden wat niet altijd nodig was.

Hier ook de ervaring dat de verkeersdrukte minder accuraat wordt weergegeven.

Gebruikte de browser eigenlijk nauwelijks maar was iig al bij 44.25.2 sloom en bij 44.30 ook nog steeds. Als de browser eenmaal is opgestart valt de snelheid van het wisselen van pagina's uit de favorieten folder wel weer mee.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: job-lek and Hbrink
Mijn auto maakt regelmatig geen automatische verbinding met Wifi meer (als je thuis komt). Een reset van de auto lost dat direct op, maar vrij vervelend.

ik heb hetzelfde probleem gehad -soms de WiFi wel kunnen inschakelen en soms niet- en heb uiteindelijk een serviceverzoek ingepland. Bij het SEC bleek dat de modem van mijn wagen na een crash in een loop bleef zitten.

Dat was in ieder geval de uitleg die ik gekregen heb. Geen idee waarom de WiFi dan soms wel werkte. Ik ben geen techneut, dus ik heb niet doorgevraagd. Het enige wat nodig was om de modem uit die loop te krijgen was een full reset. Deze kunnen wij niet uitvoeren, maar moet door het SEC uitgevoerd worden.

Bij het ingeven van het serviceverzoek noteer je best een tijdstip waarop het niet lukte om de wifi te activeren. Het SEC kan 7 dagen teruggaan om de betreffende log terug te vinden. En ik had eveneens een filmpje gemaakt van het probleem.
 
Het enige wat nodig was om de modem uit die loop te krijgen was een full reset. Deze kunnen wij niet uitvoeren, maar moet door het SEC uitgevoerd worden.
Ik ga niet opperen dat ik de oplossing ken, maar ik ken wel 3 niveau's van resets die je zelf kan uitvoeren:
  1. De knoppen op het stuur ingeduwd houden (die kent iedereen)
  2. Velgenmaat of taal van de MCU veranderen (zorgt dat de hele MCU vanaf nul moet starten)
  3. De 12V batterij loskoppelen en terug aankoppelen (zorgt dat alle systemen stroom verliezen, en dus vanaf 0 terug opgestart moeten worden)
3. heb ik al 2 keren toegepast doen de eMMC chip bij mij problemen gaf en het MCU scherm zwart bleef.
 
  • Like
Reactions: Peters25
25.2 Gisteravond paar maal heen en weer Naarden - Amsterdam :)

Rij op navigatie door Wibautstraat, wil de auto mij een omleiding laten doen (rechts, links, links) waarna je weer op de Wibautstraat uitkomt. Dat heb ik daar nu al meerdere keren gehad deze maand en er is geen enkele wegwerkzaamheid te zien. Paar maanden geleden nooit last van gehad.

Ja, die vreemde glitch in de Wibautstraat heb ik sinds zomer 2021 ook een aantal keer gehad. De eerste keer was ik onderweg naar de Spoedeisende Hulp van het OLVG en ben ik er ook nog in gereden. Heel vreemd. Benieuwd wie dit kan verklaren.

NB Voor FSD Beta wordt actief gezocht naar mogelijkheden om deze glitches in lokale navigatie data zelf te corrigeren. Zie dit draadje uit de VS:

 
Last edited:
  • Like
Reactions: OttoR