Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2021.44.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga niet opperen dat ik de oplossing ken, maar ik ken wel 3 niveau's van resets die je zelf kan uitvoeren:
  1. De knoppen op het stuur ingeduwd houden (die kent iedereen)
  2. Velgenmaat of taal van de MCU veranderen (zorgt dat de hele MCU vanaf nul moet starten)
  3. De 12V batterij loskoppelen en terug aankoppelen (zorgt dat alle systemen stroom verliezen, en dus vanaf 0 terug opgestart moeten worden)
3. heb ik al 2 keren toegepast doen de eMMC chip bij mij problemen gaf en het MCU scherm zwart bleef.
Ik heb er ooit eens één extra gehad via de telefonische support.
Dat is jouw optie 1 maar dan ook het rempedaal ingedrukt houden. Door zo ook twee keer achter elkaar te rebooten zou de tweede keer een diepere reboot moeten zijn volgens de telefonische support.
 
  • Like
Reactions: shthpnz and Duke-U
Ik ga niet opperen dat ik de oplossing ken, maar ik ken wel 3 niveau's van resets die je zelf kan uitvoeren:
  1. De knoppen op het stuur ingeduwd houden (die kent iedereen)
  2. Velgenmaat of taal van de MCU veranderen (zorgt dat de hele MCU vanaf nul moet starten)
  3. De 12V batterij loskoppelen en terug aankoppelen (zorgt dat alle systemen stroom verliezen, en dus vanaf 0 terug opgestart moeten worden)
3. heb ik al 2 keren toegepast doen de eMMC chip bij mij problemen gaf en het MCU scherm zwart bleef.
1 en 2 (wisselen zomer-/winterbanden) had hierop geen effect. 3 zal waarschijnlijk wel voldoende zijn maar ik ga geen handeling uitvoeren bij een wagen die nog garantie heeft. Zeker niet gezien de reputatie die Tesla heeft opgebouwd om herstellingen niet onder garantie meer te aanvaarden wanneer je zelf iets wijzigt/uitvoert.
 
  • Like
Reactions: wooter
Had ik gisteren ook en het bleek condens te zijn. Zeker in deze tijd van het jaar kun je daar last van hebben.
Ik gebruik nu sinds kort voor een langere rit rain-X anti fog voor spiegels, zijstijlen en camera's van mn M3. Had het nog staan voor op het visor van mn helm en het lijkt of er sinds ik het gebruik geen melding komt dat de rijstrook wisseling die niet wordt ondersteund omdat een van de camera's geblokkeerd is (ws door druppels). Ook bij wegrijden is de camera op de zijstijl dan zo schoon.
 
Het klopt dat het na een tijdje wegtrok, wel nog één keer voor 30sec terug gehad. Truc is waarschijnlijk voorverwarmen?
Ik gebruik nu sinds kort voor een langere rit rain-X anti fog voor spiegels, zijstijlen en camera's van mn M3. Had het nog staan voor op het visor van mn helm en het lijkt of er sinds ik het gebruik geen melding komt dat de rijstrook wisseling die niet wordt ondersteund omdat een van de camera's geblokkeerd is (ws door druppels). Ook bij wegrijden is de camera op de zijstijl dan zo schoon.
Voorverwarmen heb ik nog niet geprobeerd. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat het aanzetten van de achteruit/spiegelverwarming ook werkt maar ik weet niet of dit echt werkt.
Vanochtend ook niet voorverwarmd maar met de hand even het vocht van de zijstijlen gehaald en geen problemen gehad. De genoemde anti-fog ga ik binnenkort eens proberen.
 
Probleem nu is meer condens in de b stijl camera. Ook vaak bij de voorruit maar dat is idd te verhelpen door het verwarmingselement in te schakelen.

De B-stijl kent maar 1 manier.. ramen open en hopen dat het dan niet regent.....

Ja, of de föhn pakken maar die heb ik niet in de auto liggen.
 

Attachments

  • PXL_20220110_091432395.MP.jpg
    PXL_20220110_091432395.MP.jpg
    387 KB · Views: 49
  • PXL_20220110_091201679.jpg
    PXL_20220110_091201679.jpg
    230 KB · Views: 39
  • PXL_20211225_130027049.MP.jpg
    PXL_20211225_130027049.MP.jpg
    308 KB · Views: 53
  • Like
Reactions: Mars2020
Probleem nu is meer condens in de b stijl camera. Ook vaak bij de voorruit maar dat is idd te verhelpen door het verwarmingselement in te schakelen.

De B-stijl kent maar 1 manier.. ramen open en hopen dat het dan niet regent.....

Ja, of de föhn pakken maar die heb ik niet in de auto liggen.
Voor de camera's in de voorruit, moet je dan de voorruitverwarming vol aanzetten of de achterruitverwarming? Ik zie namelijk wel lijntjes bij die camera zitten wat op verwarming lijkt.


Waar ik achter kwam met automatische stoelverwarming; als je de blower van de voorruit maximaal zet gaat de stoelverwarming ook op standje bloedheet :)

Waarschijnlijk omdat de stoelverwarming aan de gewenste temperatuur gekoppeld zit. Maar handig is het niet.
 
Voor de camera's in de voorruit, moet je dan de voorruitverwarming vol aanzetten of de achterruitverwarming? Ik zie namelijk wel lijntjes bij die camera zitten wat op verwarming lijkt.

De achteruit/spiegelverwarming, deze activeert dan ook het element in de vooruit bij de cameras.

De andere optie is ontwaseming en dat is enkel HVAC. Uiteraard is het wel handig beide in te schakelen zodat de warme licht in de behuizing met hoge luchtvochtigheid weggeblazen wordt.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Woek and ScoopT
Net de volgende bug bij Tesla gemeld:


Hi Tesla Rotterdam,

Please pass this to the team responsible for sign detection.

For a very long time the following sign (not allowed to turn) is almost always being detected as
"speed limit 40"

1641903937988.png



For example at the following location:


Second, such a sign at the LEFT can never indicate a speed limit when going straight so that is another issue. Although not a detection bug, it's an incorrect interpretation of the rules. Meaning, if that would have been a speed limit the sign should be at the RIGHT in the Netherlands.

Third, a speed limit that is applied BEFORE a crossing is invalidated AFTER the crossing. Currently the speed limit is applied for the next segment while that is invalid.


Fourth, Speed limit 40 does not exist in the Netherlands. All valid Dutch speed limit are 5, 10, 15, 30, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 120, 130 and these signs can be found at Overzicht van verkeersborden in Nederland | www.verkeersbordenoverzicht.nl
 
Ik denk dat hier geen standaard oplossing voor is. Hangt af van je smaak en gewoontes :) Zo gebruik ik de achteruitrijcamera nooit buiten het achteruitrijden om. Ik heb dan weer Spotify en radio als voorkeuzes ingesteld.

Meest recente kan je niet vastzetten <grin>
 
Wat een hoop emotie hier omtrent de laatste update(s). Waar ik opmerkte dat de AP raar deed vallen mensen over het nieuwe ontwerp.
Moet zeggen, dat had ik ook. Na ruim 2 jaar gewend te zijn is het gewoon even zoeken naar waar de instellingen zitten.
Zijn alle functionaliteiten even handig gepositioneerd? Neen. Zijn de icoontjes een verbetering? Ieke vinne wel 😊. Voelen ze priegelig, zeker.
Bottom line: over smaak valt niet altijd te twisten en wat voor de een intuïtief werkt is voor de ander onhandig. Die mening mag iedereen hebben en is persoonlijk.

Denk dat Tesla zijn best doet te verbeteren, maar hopelijk zijn de iteraties die volgen n.a.v. de feedback kort.
Ik zou het persoonlijk erg fijn vinden als de navigatie tekst en aanwijzingen boven de rijdende auto getoond worden en dat de kaart verder in kan zoomen. Scheelt een hoop witruimte, pinchen en irritatie.

Maar ja als al dat nieuwe je niet bevalt is de oplossing louter simpel en met 4 stappen is het geregeld.
1. Pak de eerste de beste losliggende klinker van de straat.
2. Stap in.
3. Maak de beweging alsof je iets van de achterbank probeert te pakken met de klinker in de hand.
4. Versnel de hand naar voren richting de touchscreen.

Als je een duidelijk dof geluid hoort, gevolgd door een ster die ontstaat en scheuren op de tablet...mission accomplished.
Het scherm met de lelijke UI is uitgeschakeld. Succes!
 
Vanochtend om 8.45 uur gereden met volle zon in de voorruitcamera. In het verleden viel dan al snel de AP uit met veel gepiep en alerts. Nu bleef de AP zowaar werken. Wel kwam er incidenteel een waarschuwing dat de nauwkeurigheid van de AP minder was door het invallende zonlicht, maar het systeem bleef actief, afgezien van wat kleine slingerbewegingen.
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was dat de camera's het bleven doen. Ik weet niet of het met V11 te maken heeft, maar ik had nog niet eerder deze positieve ervaring.
 
Vraagje.
Welke icoontjes hebben jullie nu vastgezet op de onderste balk en waarom?
Ik heb nu telefoon, camera, radio en energie vastgezet en de browser bij meest recente. Zie foto. Of is er een meer praktische indeling?

View attachment 754565
Ik heb telefoon, radio, spotify en energie vastgezet. Waarom… de rest gebruik ik eigenlijk bijna nooit.
 
130, en een deel van de rit dacht hii dat ik maar 100 mocht. Toen telde hii af vanaf het moment dat we het eens waren over de maximale snelheid.
Had je een waarschuwing dat je onder de x km moest blijven om je bestemming te halen? Ik heb al vermoed dat hij er lang van uit gaat dat je dat effectief doet. Pas na een tijdje heeft hij door dat je dat niet doet en dropt de verwachte aankomst-SoC.