Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.16

This site may earn commission on affiliate links.
Zucht... wat is die update met het uitschakelen van het nemen van afritten SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER irritant.

Nu geef je richting aan AP gooit letterlijk de auto de afrit op. Zo verschrikkelijk onnatuurlijk! Waarom niet dezefde verplaatsing als een rijbaanwissel?

Helaas geen mogelijkheid om het uit te schakelen :-(
 
  • Informative
Reactions: Mars2020
Zucht... wat is die update met het uitschakelen van het nemen van afritten SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER irritant.

Nu geef je richting aan AP gooit letterlijk de auto de afrit op. Zo verschrikkelijk onnatuurlijk! Waarom niet dezefde verplaatsing als een rijbaanwissel?

Helaas geen mogelijkheid om het uit te schakelen :-(

VOOR de afrit je richtingaanwijzer aanzetten en het gaat als voorheen.
Idd niet halverwege de uitvoegstrook, dan gaat de lol er snel af met recente software versie.

Uitschakelen kan toch eenvoudig door het blauwe NOA symbool in te drukken?
 
Zucht... wat is die update met het uitschakelen van het nemen van afritten SUPER SUPER SUPER SUPER SUPER irritant.

Nu geef je richting aan AP gooit letterlijk de auto de afrit op. Zo verschrikkelijk onnatuurlijk! Waarom niet dezefde verplaatsing als een rijbaanwissel?

Helaas geen mogelijkheid om het uit te schakelen :-(
Inderdaad.

Er is gelukkig wel een werkbaar alternatief. Ik heb er mee geoefend. Je moet je richtingaanwijzer aanzetten voordat de afrit begint. Niet te vroeg. En zeker niet te laat. Het ideale moment is wanneer de streep van de afrit begint:

Schermafbeelding 2022-06-27 162952.png
 
VOOR de afrit je richtingaanwijzer aanzetten en het gaat als voorheen.
Idd niet halverwege de uitvoegstrook, dan gaat de lol er snel af met recente software versie.

Probleem voor mij is dat m'n brein nu gewend is dat NOA de afrit neemt als ik op AP rij. Echter, dat gebeurd niet en dus moet tip je dan de pinker aan en BAM AP gooit de auto de afrit op. Soort van dubbele bonus, de afrit niet en daar van schrikken en dan nog een keer door de worp :)

M'n brein moet er nog aan wennen dat het weer manueel moet.

Ik moet nog even kijken hoe het zit met het knipperlicht met de S want die hebben geen soft-touch pookjes.

Als ik zelf rij houd ik het knipperlicht vast maar druk hem niet door. Maar dat is erg onnatuurlijk als AP stuurt.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
had het vorige week ook weer.. (visualisaties doen t niet, AP niet, cruisecontrol niet etc) variant bug die er al jaaaaaren inzit, komt vooral voor als surveillance lang heeft aangestaan en auto heel lang niet geslapen heeft: usb's eruit, surveillance mode uit, auto in slaap laten vallen (ik weet niet hoelang, nachtje is in ieder geval genoeg, misschien werkt korter ook). daarna is het weer opgelost.

works every time.
Ik heb het probleem nog een keer gehad dus toch maar een ticket aangemaakt. Kreeg de volgende reactie:
Het uitvallen van de Autopilot/Cruise Control heeft te maken met de huidige firmware. Dit verwachten wij op te lossen bij de eerstvolgende update. Excuses voor het ongemak.
 
Beetje een vreemd probleem sinds 2022.16 op mijn Model X... Naar links lane change gaat goed, naar rechts lane change heel wat minder. De lenzen aan de rechterkant zien er proper uit, en heb ook al een camera recalibratie uitgevoerd... Vreemde boel...
 
Beetje een vreemd probleem sinds 2022.16 op mijn Model X... Naar links lane change gaat goed, naar rechts lane change heel wat minder. De lenzen aan de rechterkant zien er proper uit, en heb ook al een camera recalibratie uitgevoerd... Vreemde boel...
Gevolg van switch naar vision only? Autopark is er zeker ook niet op verbeterd, en zoals ik al ‘ns aanhaalde: Angst voor fietsers in tegenovergestelde rijrichting is ook een issue. Lijkt erop dat de auto ‘onzeker’ is met exact lokaliseren van waarnemingen. Vrachtwagens die op het scherm weer meer dansjes doen als je er naast staat aan verkeerslichten bijvoorbeeld.
 
Autopark is er zeker ook niet op verbeterd

Met mijn MY nog maar 1 keer autopark geprobeerd. Langsparkeren aan de linkerkant van de weg. Hij eindigde met het achterwiel 50 cm van de stoeprand, de voorkant 75cm, na een paar onverklaarbare manoeuvres. Heb nu al spijt dat ik geen foto genomen heb, maar ik stond er zo belachelijk dat ik zo niet wou uitstappen. En ik zit nog op 1022.11, als het met de update nog slechter is dan sta ik in het midden van de straat.
Mijn MS (AP1) deed dat op de zelfde plaats snel en feilloos.
Neen, FSD is er bijlange nog niet.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Met mijn MY nog maar 1 keer autopark geprobeerd. Langsparkeren aan de linkerkant van de weg. Hij eindigde met het achterwiel 50 cm van de stoeprand, de voorkant 75cm, na een paar onverklaarbare manoeuvres. Heb nu al spijt dat ik geen foto genomen heb, maar ik stond er zo belachelijk dat ik zo niet wou uitstappen. En ik zit nog op 1022.11, als het met de update nog slechter is dan sta ik in het midden van de straat.
Mijn MS (AP1) deed dat op de zelfde plaats snel en feilloos.
Neen, FSD is er bijlange nog niet.
Mijn S100D met HW3 parkeerrtt over het algemeen net zo triest. Nutteloze functie en vooral sinds vision only NOG minder vaak beschikbaar.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Het heeft met een vorige versie best behoorlijk gewerkt; maar met de huidige software is het überhaupt een wonder als de auto de parkeeractie voor stelt, om het vervolgens als een beginneling uit te voeren. Half op de weg en zo schuin als het maar kan.
 
Met mijn MY nog maar 1 keer autopark geprobeerd. Langsparkeren aan de linkerkant van de weg. Hij eindigde met het achterwiel 50 cm van de stoeprand, de voorkant 75cm, na een paar onverklaarbare manoeuvres. Heb nu al spijt dat ik geen foto genomen heb, maar ik stond er zo belachelijk dat ik zo niet wou uitstappen. En ik zit nog op 1022.11, als het met de update nog slechter is dan sta ik in het midden van de straat.
Mijn MS (AP1) deed dat op de zelfde plaats snel en feilloos.
Neen, FSD is er bijlange nog niet.
Vandaag zelfde plaats, vlot automatisch ingeparkeerd. Nog wat ver van de borduur, maar net buiten de brede greppel, dus theoretisch correct, al staat iedereen daar in de greppel en stak mijn MY er dus wat uit.
 
  • Informative
Reactions: OttoR