You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat heb ik ook gemerkt, volgens mij probeert Tesla op deze manier de weinige SuC's op die route te ontlasten.Ja laatst met 80% vanuit Nederland naar Frankrijk. Wilde-ie hem ook na half uur al aan de SuC hangen om naar 100% te gaan. Terwijl je in België nog best langs een of twee laders komt .
Wat moet je gemiddelde snelheid wel niet zijn om 400km in 3:30 uur (exclusief laadstops) af te kunnen leggen? Ik weet niet welke instellingen je gebruikt in ABRP maar dit lijkt me niet juist.Vandaag na 11 maand in het bezit van mijn MY RWD een eerste echt “lange” roadtrip gemaakt…. Wow… geen idee wat er vandaag is gebeurd, maar over een rit van 400km deed ik meer dan 5u, terwijl begroot was (via ABRP ) dat ik daar 3u30 over zou doen met een 15 à 20 min supercharging. (Ik had dus 4u/4u15 ingecalculeerd)
Het ging al fout vlak na vertrek; de vooropgestelde supercharger bleek al snel buiten bereik, dus navigeerde ik naar eentje dichterbij. Daar aangekomen moest ik in plaats van de beoogde 20’ dik 45’ opladen (naar opnieuw 100%) om op mijn bestemming te komen met nog 20% over. Onderweg slonk de range als sneeuw voor de zon. Tot op een punt dat ik met 1% zou aankomen op mijn bestemming. Toen er nog 5% stond besloot ik naar een supercharger dichtbij mijn bestemming te navigeren. Maar al snel kreeg ik meldingen dat ik best onder de 110 km/u bleef, wou ik mijn bestemming halen. Ik verlaagde mijn snelheid naar 90 km/u. Dit mocht niet baten: ik zou met 0% de supercharger halen. Niet dus…
Gestopt aan een Shell recharge, daar ongeveer 15’ aan gehangen om uiteindelijk mijn bestemming te halen met 50% overschot.
De weersomstandigheden waren hels, dus alle begrip dat de voorspelling er naast zat, maar het verschil tussen de schatting en realiteit is me toch iets te groot….
Je bedoelt te zeggen dat Berlijn-Poznan alleen een stretch is als je geen gebruik wil maken van alternatieven bedoel je? Eens. Ik sla Poznan van en naar Warschau altijd over want SuC ver van snelweg op hotel p-plaats met weinig stalls en risico op ICE-ing. Zo’n 20-30km voor (of na) Poznan is een dubbele 200kW Greenway charger met aantal net iets tragere alternatieven op 2 minuten van de snelweg bij comfortabel BP tankstation. Daar rij ik zomers met gemak met MYRWD naar toe vanaf SuC Berlijn Blankenfelde of uit richting Warschau vanaf de SuC bij Lodz. Ervaring met MY in de winter heb ik nog niet, maar met M3RWD zonder warmtepomp was het met echt koud weer 110km/u max rijden.
Op de doorreis was er heel veel regen. Ik had niet het gevoel dat er daarbij zo veel wind was, dat het zo’n grote invloed kon hebben op range.
114 km/u ;-). Op zich kan dat, maar dan zullen de sterren wel goed moeten staan. Als je exclusief autosnelweg doet en het niet druk is. In het verleden ook al van en naar Portugal gereden met een gelijkaardig gemiddelde. 's nachts door Frankrijk, lange stukken en zeer rustig. overdag door Spanje en Portugal. daar is het altijd wel een beetje rustig.Wat moet je gemiddelde snelheid wel niet zijn om 400km in 3:30 uur (exclusief laadstops) af te kunnen leggen? Ik weet niet welke instellingen je gebruikt in ABRP maar dit lijkt me niet juist.
Die sterren stonden dus niet goed, want er was heel veel regen. Het lijkt mij volkomen logisch dat het verbruik en de gemiddelde snelheid daardoor veel hoger respectievelijk lager uitvielen dan ABRP had voorspelt.114 km/u ;-). Op zich kan dat, maar dan zullen de sterren wel goed moeten staan. Als je exclusief autosnelweg doet en het niet druk is. In het verleden ook al van en naar Portugal gereden met een gelijkaardig gemiddelde. 's nachts door Frankrijk, lange stukken en zeer rustig. overdag door Spanje en Portugal. daar is het altijd wel een beetje rustig.
Niet alleen minder bewust, het effect is in een ICE ook minder omdat die onder hogere belasting efficienter is dan met minder belasting. Dat compenseert een deel van het nadeel dat je hebt van de extra weerstand.Die sterren stonden dus niet goed, want er was heel veel regen. Het lijkt mij volkomen logisch dat het verbruik en de gemiddelde snelheid daardoor veel hoger respectievelijk lager uitvielen dan ABRP had voorspelt.
Ik denk dat veel mensen niet beseffen hoeveel invloed dit heeft, bij een ICE is dat niet anders, maar ben je je er gewoon minder bewust van. Bij een EV zie je direct wat voor impact regen, wind, hoogteverschillen en snelheid hebben op je gebruik...
Bij een ICE ben je sowieso 60% kwijt aan inefficientie.Ik denk dat veel mensen niet beseffen hoeveel invloed dit heeft, bij een ICE is dat niet anders, maar ben je je er gewoon minder bewust van.
Yep.Vandaag de .9 naar binnen gehengeld, en heb nu de "single pull". Als ik het goed begrijp is dat ipv de 2 stappen "lane assist" en "auto-steer", dat nu de eerste stap wordt overgeslagen? Morgen lange rit, dus dan gaan we het zien.
Ok, Tesla is weer overvol van zelfvertrouwen. :/Yep.
Het nadeel dat ik ondervond is dat je niet meer kan “downgraden” van auto-steer naar tacc tijdens het rijden.
Is bedoeld voor landen waar de full AP actief is.Yep.
Het nadeel dat ik ondervond is dat je niet meer kan “downgraden” van auto-steer naar tacc tijdens het rijden.