Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.44.*

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb net weer 60km gereden en ik blijf bij mijn mening. Drama.
Ik heb getest:
Links door het zijraam kijken, geen probleem.
In het telefoonboek een naam opzoeken: probleem.
Naar je hand kijken zonder dat er een telefoon in zit: probleem.

Ik heb idd een probleem met het feit dat Tesla mij hier beperkt in mijn vrijheid van het gebruik van een product waarvoor ik 7800 eur betaald heb (full ap).

Erger. Op AP mag je niet meer aan je telefoon komen, maar als je zelf rijdt, geen probleem!…..
Op welke software versie zit je? Ik zit op 44.30.2 en het is mij nog niet gelukt om een melding te krijgen, ondanks verwoede pogingen om naar buiten te kijken, door Spotify te bladeren en opzij te kijken.
 
Wat mij overigens opvalt is dat met de update de auto geen rare “slinger” meer maakt als je van rijbaan wisselt ter hoogte van een uitvoegstrook.
Ook het nemen van afslagen gaat wat minder hoekig (het was met name hoekig als je langzamer dan 80km/h de afslag nam).
 
  • Like
Reactions: OttoR
Wat mij overigens opvalt is dat met de update de auto geen rare “slinger” meer maakt als je van rijbaan wisselt ter hoogte van een uitvoegstrook.
Ook het nemen van afslagen gaat wat minder hoekig (het was met name hoekig als je langzamer dan 80km/h de afslag nam).
Als dat zo is dan is dat daadwerkelijk een fijne verbetering. Nu nog niet op de rem als een wagen rechts van me in de buurt van de streep komt.
 
Om eens over iets anders te klagen van deze update.
2 foto’s op hetzelfde moment.
Ik zou niet te veel vertrouwen op de 3d view. De auto rechts naast mij wordt dus niet gezien. Die daarnaast wel.
IMG_1891.jpeg


IMG_1890.jpeg
 
btw, een bestuurder hoort niets te doen dan te besturen en daar horen agenda's contactpersonen, telefoons, SMS'n en mails niet bij.
Moeilijk?
Ik ben het met je eens dat je je niet af moet laten leiden in het verkeer. Maar Tesla kiest er wel voor dat je niet alles meer via fysieke knoppen kan bedienen zoals verlichting (mistlampen e.d.). Daar heb je echt het scherm voor nodig. Ik heb er zelf nog niet mee gereden dus kan er nog totaal niet mee oordelen, maar ik kan me wel bepaalde situaties bedenken waarbij je toch even naar het scherm moet kijken. Als de tijd voor de melding lang genoeg is om zulke zaken te selecteren is er natuurlijk niets aan de hand.
 
Weet iemand of naar het gezicht of naar de ogen gekeken wordt? Ik las 2 brildragers dat die nu geen meldingen krijgen, daarom dacht ik ogen. Maar als het straks nog strenger wordt (geen ogen zichtbaar = geen AP) dan vraag ik me af hoe ze het met zonnebrillen gaan doen.
 
Weet iemand of naar het gezicht of naar de ogen gekeken wordt? Ik las 2 brildragers dat die nu geen meldingen krijgen, daarom dacht ik ogen. Maar als het straks nog strenger wordt (geen ogen zichtbaar = geen AP) dan vraag ik me af hoe ze het met zonnebrillen gaan doen.
Ik ben brildragend en heb daarbij alleen nog in het donker gereden…… tot op heden geen enkele melding gekregen.
 
Ik ben het met je eens dat je je niet af moet laten leiden in het verkeer. Maar Tesla kiest er wel voor dat je niet alles meer via fysieke knoppen kan bedienen zoals verlichting (mistlampen e.d.). Daar heb je echt het scherm voor nodig. Ik heb er zelf nog niet mee gereden dus kan er nog totaal niet mee oordelen, maar ik kan me wel bepaalde situaties bedenken waarbij je toch even naar het scherm moet kijken. Als de tijd voor de melding lang genoeg is om zulke zaken te selecteren is er natuurlijk niets aan de hand.
Pas na 5 seconden krijg je voor het eerst een waarschuwing. Meer dan genoeg lijkt me.
 
Om eens over iets anders te klagen van deze update.
2 foto’s op hetzelfde moment.
Ik zou niet te veel vertrouwen op de 3d view. De auto rechts naast mij wordt dus niet gezien. Die daarnaast wel.
View attachment 1001844

View attachment 1001846

Misschien ben ik een beetje ouderwets maar ik vertrouw al die systemen sowieso niet. Het is leuk om te hebben maar daar blijft het bij.
Zij spiegels zijn bij mij heilig bij parkeren. Ik vind het fijn dat ze naar beneden gaan zodra de auto op R staat, kan je mooi de stoepranden zien.
 
  • Like
Reactions: Koifim
Misschien ben ik een beetje ouderwets maar ik vertrouw al die systemen sowieso niet. Het is leuk om te hebben maar daar blijft het bij.
Zij spiegels zijn bij mij heilig bij parkeren. Ik vind het fijn dat ze naar beneden gaan zodra de auto op R staat, kan je mooi de stoepranden zien.
Ik ken het gevoel. Ik heb de achtercera van mijn MS nooit willen vertrouwen.
De zijcamera’s helpen wel. Nu komt de 3d view erbij. Er is zo veel om te bekijken dat het het gevaarlijk wordt door net als het nodig is naar het verkeerde te kijken.
 
  • Like
Reactions: Menabe
Ik vind het geen enkel probleem om controles te hebben. Alleen niet met een camera.

Daar zijn echt wel andere manieren voor om te bedenken.

Overigens gaat die camera nooit een goede check zijn. Als ik een zonnebril draag (vandaag nog gedaan tijdens het rijden…), dan kan de camera helemaal niet zien waar ik naar kijk. Of wat te denken van als ik een petje op heb (al zullen er vast mensen zijn die het een goed idee vinden dat dat niet meer mag)?

Daarnaast: het mag wel zo zijn dat de camera op dit moment geen beelden naar Tesla stuurt, maar zo lang als de camera technisch gezien dit kan, is het dus niet veilig.

Als er dus al een camera verplicht wordt gesteld, dan moet er hardwarematig een blokkade zitten op het versturen van die beelden.
umm-wait.gif


Laten we het zo zeggen, het is ook niet veilig is om uit je bed te komen....
 
Op welke software versie zit je? Ik zit op 44.30.2 en het is mij nog niet gelukt om een melding te krijgen, ondanks verwoede pogingen om naar buiten te kijken, door Spotify te bladeren en opzij te kijken.
44.30.2 idd
Weet iemand of naar het gezicht of naar de ogen gekeken wordt? Ik las 2 brildragers dat die nu geen meldingen krijgen, daarom dacht ik ogen. Maar als het straks nog strenger wordt (geen ogen zichtbaar = geen AP) dan vraag ik me af hoe ze het met zonnebrillen gaan doen.
hier ook een bril