Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.6.*

This site may earn commission on affiliate links.
Zeker... maar nog steeds niet goed en naar mijn mening niet goed genoeg.

Net als de auto wipers het meestal goed doen maar zeer vaak gaan bij mij zomaar de wipers op en neer op een droge ruit met als het mee zit ook een fijn laagje zand. Om die reden heb ik de auto wipers dus standaard uit staan en gelukkig is dat super makkelijk bij een S2018 maar met een 3/Y of plaid S/X heb je pech.
Dat valt toch wel mee, je drukt op de linker hendel op de knop om de ruitenwisser te gebruiken. In het display verschijnt direct links onder de mogelijkheid om de ruitenwisser uit te zetten. (Ja, 1 handeling meer dan met de S/X).
 
Dat valt toch wel mee, je drukt op de linker hendel op de knop om de ruitenwisser te gebruiken. In het display verschijnt direct links onder de mogelijkheid om de ruitenwisser uit te zetten. (Ja, 1 handeling meer dan met de S/X).

Tsja, ik denk niet dat die handeling die jij beschrijft een automatisme zal worden omdat het 2 handen en je ogen nodig heeft.
Als ik zie dat het stopt met regenen gaat automatisch m'n hand naar de ruitenwisser stalk en zet hem op 0 en anders wel bij het uitstappen.
 
Heb je de auto na de update verplaatst of stond die al zo geparkeerd vóór de update? In het laatste geval kunnen de camera's die bovenin de voorruit zitten die spullen op de grond wellicht niet zien. Heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je eerst een stuk naar achteren rijdt en daarna weer vooruit?

In mijn geval geeft hij STOP aan als ik op de oprit bijna een meter van de garagedeur verwijderd ben. Het omgekeerde dus. Maar de oprit loopt vanaf een dijk steil naar beneden (is eerder een afrit dus ;)), dat zou de oorzaak kunnen zijn. Verder nog niet uitgeprobeerd.
Al drie keer de garage ingereden, consequent hetzelfde probleem. Gekke is dat hij de objecten ziet vanaf een afstand, maar vanaf 80cm kan ik door blijven rollen, en blijft de afstand op 75-85cm hangen.
Straks zal ik hem eens resetten, en nog eens proberen.
 
Dit ligt er maar net aan hoe je het obstakel bent gaan benaderen. Ter informatie: het is pas de eerste officiële software die gereleased is voor park vision. Dus als ik u was, zou ik nog even geduld hebben voor toekomstige verbeteringen.

Ontwikkelen ze een keer wat, is het ook niet goed. Wordt er iets aangekondigd en vervolgens niet of heel laat geïntroduceerd, is het ook niet goed. Geduld is een schone zaak. U heeft tenslotte willens en wetens een auto gekocht zonder parkeersensoren.
Ik heb geduld zat, wacht al een flink aantal jaren op FSD, en blijf maar tesla’s kopen 🤪
Op basis van structure-from-Motion zou dit geen probleem moeten zijn, en vanaf een afstand detecteert hij de boel goed, maar als ik dan dichtbij rol, onthoudt hij het niet.
 
Mwa, ik begrijp je punt maar moet wel bekennen dat automatisch groot licht & de automatische ruitenwisser ondertussen verbazend goed werken (bij mij).
Wat mij betreft dus iets te kort door de bocht om te beweren dat Tesla alles maar half af maakt en op z'n beloop laat.
(ik moet wel toegeven dat bepaalde FSD functies wel wat meer aandacht mogen krijgen idd)
auto high beam vind ik( misschien na vision update niet) onbetrouwbaar werken, heb deze functie uitgeet omdat er regelmatig autos door mij werden verblind, zowel snelweg als b weg, maar na update nog niet kunnen testen
 
Zeker... maar nog steeds niet goed en naar mijn mening niet goed genoeg.

Net als de auto wipers het meestal goed doen maar zeer vaak gaan bij mij zomaar de wipers op en neer op een droge ruit met als het mee zit ook een fijn laagje zand. Om die reden heb ik de auto wipers dus standaard uit staan en gelukkig is dat super makkelijk bij een S2018 maar met een 3/Y of plaid S/X heb je pech.
ik ben het me je eens @ramonneke , die automatische wissers als je op AP werktgewoon niet goed genoeg. Afgelopen woensdag naar huis uit Hilversum in de avond gewoon droog weer en zodra je AP aan zet gaan ze wissen op een droge ruit en dit kan je op mijn model Y echt niet uitzetten als je AP aan hebt. Effe de ruit poetsen als je op de snelweg rijdt doe je ook niet. Ik vind het waardeloos en snap gewoon de auto wiper functie niet. Laat het aan de bestuurder over, er staat toch overal beschreven dat de bestuurder op AP de verantwoordelijke blijft, dan mag die zelf ook wel de keuze maken om zn ruitewissers aan of uit te zetten.
 
Ik parkeer altijd achteruit in, maar wil dan eigenlijk kunnen zien of ik met mijn voorbumper langs de auto voor me ga schaven...
Met de S was het wel overzichtelijk, maar in de Y zie je niets van de voorkant. Het went misschien wel, maar nu na een paar weken durf ik nog niet veel.
De nieuwe parkeerhulp schreeuwt 1 meter voor een blinde muur al STOP, maar laat me bij een enorme bloembak gewoon doorrijden, bij 10cm afstand tot mijn bumper geeft hij dan aan dat ik nog 80 cm over heb.
Zolang het nog niet werkt zou ik de functie liever uit kunnen zetten, maar behalve het geluid uitzetten lijkt die mogelijkheid er helaas niet te zijn.
 
ik ben het me je eens @ramonneke , die automatische wissers als je op AP werktgewoon niet goed genoeg. Afgelopen woensdag naar huis uit Hilversum in de avond gewoon droog weer en zodra je AP aan zet gaan ze wissen op een droge ruit en dit kan je op mijn model Y echt niet uitzetten als je AP aan hebt. Effe de ruit poetsen als je op de snelweg rijdt doe je ook niet. Ik vind het waardeloos en snap gewoon de auto wiper functie niet. Laat het aan de bestuurder over, er staat toch overal beschreven dat de bestuurder op AP de verantwoordelijke blijft, dan mag die zelf ook wel de keuze maken om zn ruitewissers aan of uit te zetten.
Ja, en het gekke is dat *als* het dan wel regent, de wipers erg laconiek laat af en toe heen en weer gaan als AP aanstaat. Zò laat dat ik zelf maar op de linker stalk druk om nog wat te zien.
 
sinds gisteren de update met de vision parking geïnstalleerd Ik merk echter dat het niet fijn werkt,
Ging fileparkeren ik had het laatste plek waarbij er na de stoeprand veel ruimte was. Gaat de auto luid piepen waarschijnlijk omdat ik met achterzijde over de stoeprand zodat ik met de achterbanden tegen de stoeprand kon stilstaan.
 
Na vandaag met vision te hebben gereden. Auto thuis op oprit geparkeerd te hebben bleek er ineens een vrachtwagen op de oprit
2023-03-31-18-44-05-473.jpg