Je zegt het zelf: UNICE regeltjes. En wat FSD betreft, je ziet al jaren aankomen dat dat niet goed komt voor deze generatie wagens. Zelfs de beta versie in de US is enkel goed voor vergevingsgezinde pioniers die de foutjes negeren en als een opa willen rondrijden (al wordt dit laatste misschien nog het nieuwe normaal)
Serieus? Ik geef juist aan dat Tesla volkomen binnen de UNECE regels verbeteringen kan aanbrengen maar dit bewust niet doet en dan geeft je als antwoord "maar UNECE regeltjes..."
Ik geeft ook juist expliciet aan NIET city driving... dus juist de convenience features zoals auto park en smart summon en alles op de weg qua regels.
Daar reageer je niet op en dat vind ik dan jammer.
Ik heb weinig problemen met de ruitenwissers. Enkel 2-3 keer in de winter. Opgelost door het zout af te spoelen en/of andere ruitenwisservloeistof (beide tegelijk uitgevoerd).
Voor jou misschien.. Ik heb geen strepen e.d. maar hier gaat nog steeds de ruitenwisser op max bij een matige regenbui. Schakelt AP/TACC zich uit bij een redelijke bui. Doet NOA het niet meer als het matig regent. Gaat bij droog weer nog te vaak spontaan de ruitenwisser een keer aan.
"Auto high-beam, DAB+"Beide zijn opgelost toch?
DAB+ yes, AHB, nee. AHB werkt beter maar alles behalve goed. Onlangs nog getest tijdens 2 nachtritten van en naar Wintersport op donkere Franse tolwegen als ook de Ardennen.
"Sentry mode, UI changes" Zijn daar problemen mee? Sentry werkt,
Ja, Sentry mode functionaliteit is sinds kort beperkt zonder dat daar een reden voor is. Op je stick wordt niet meer het laatste uur opgenomen maar enkel de laatste 10 minuten. De detectie routines zijn minder scherp waardoor veel incidenten niet worden geregistreerd.
Open met een MCU2 even de Sentry Mode viewer... kolere wat een traag monster.
Persoonlijk vind ik de UI voor mijn MCU2 based Model S er echt niet op vooruit gegaan de laatste jaren. Ik ben er aangewend maar nu vind ik het nog steeds niet beter. Geeft mij de optie maar terug dat ik b.v. Spotify en de achteruitrij camera heb. Vooral het feit dat de UI maar trager blijft worden is een issue.
"etc"Uitdrukking, gebruikt om de zaak erger te doen lijken dan ze is, als er niets meer te melden is.
Serieus Phil, je kent mijn posts toch?
- Autopark beperkingen met haaks parkeren sinds Vision Only
- Een matige Spotify player implementatie ipv een fijne door Spotify zelf beheerde CarPlay of Android auto versie. Hetzelfde van toepassing op TuneIn, waar die laatste nog slechtere is dan de custom Spotify speler dan ik deze gewoon zelden gebruik en ALTIJD de app op m'n mobiel via Bluetooth gebruik
- Super slechte HVAC routines die koude lucht gaan blazen zonder reden. ELKE tesla die ik heb gereden heeft dit issue maar vooral de "oude" S/X.
- Snelheidslimieten
- Te laat heel oncomfortabel remmen bij stilstaande voertuigen in wegen met een lichte kromming.
- Reageren op stoplichten die totaal niet in de buurt staan
- Reageren op waarschuwingslichten
- Geen alternatieve routes bij een laadstop
Ik weet zeker dat ik als ik een uurtje ga nadenken er nog een hele zwik kan opsommen
"gewoon echt totaal slecht zijn"Hyperbolisch bedoeld veronderstel ik. Als je nog een 6/10 geeft dan is het niet totaal slecht vermoed ik
Autopark, smart summon krijgen echt een hele een dikke onvoldoende. Onlangs heb ik deze weer eens getest overdrag en 's avonds en het is om te huilen. Net als alle kaart data in b.v. Duitsland en Frankrijk. Echt een bagger qua snelheidslimieten en nutteloos om om te rijden. Je moet echt super goed op de borden letten buiten Nederland. Ook die data een dikke onvoldoende.
De kwaliteit is telkens "net genoeg". Dat is 1 van de mantra's van 'lean' (en dus van Tesla), je betaalt dan ook geen cent te veel. Ik betaal niet graag voor 'overkill'.
Sorry, maar ik heb totaal meer dan 10.000 EURO betaald voor AP + EAP + FSD. Mag ik verwachten dat zaken als AutoPark een feature die er sinds dag 1 in zit nu na bijna 5 maar enigszins bruikbaar zou mogen zijn?
Dat een 6je voldoende is voor Tesla wil niet zeggen dat het voor mij voldoende is.
Mooi jouw reactie, maar ik vroeg niet om wat jij denkt wat Theo bedoelt (no offense!) maar of Theo concrete problemen heeft. Hij haalt uitdrukkelijk aan dat hij in de after-sales zit.
Dat is dan ook waar ik op doel m.b.t. Theo z'n reactie. Wat is after sales? Het ligt maar het aan je probleem. Alle software issues worden "doorgestuurd" naar '/dev/null' lijkt het. Je hoort er nooit wat van en dat is ook after sales.
Daarom fysiek versus software. De SuC's zijn super goed in staat het fysieke gedeelte perfect af te handelen maar juist de software kant niet.Ik kan me daarom ook zeer goed voorstellen dat hij een Tesla niet zou aanraden. Zeker non-geeks zou ik absoleet geen EAP of FSD aanraden. Totaal waardeloze feature set. Had AP nog een optie geweest dan zou ik die ook afraden tenzij je echt een kilometer vreter bent. Wil je gewoon een super lekkere EV rijden en boeit Spotify, navigatie en driver assist functies je niet rij dan een Tesla... of elke andere EV eigenlijk want alle EV's rijden betere dan welke ICE.