Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.6.*

This site may earn commission on affiliate links.
Advocaten (en rechters wellicht ook) zullen het als een schuldbekentenis van Tesla zien dat je nu, bij levering expliciet moet aanvaarden, dat je wagen geen USS sensoren heeft. Ze anticiperen daarbij immers op het feit dat je wagen niet ok is.
Hopelijk snel een goeie oplossing.
Zonder aanvullend hardware lijkt me geen oplossing mogelijk. En ik heb (denk ook vele anderen) geen zin om aftermarket USS te laten inbouwen. Gaten boren in de bumpers etc. Noway....! En nog los van de evt. kosten. Gaat hem niet worden.....
 
Tesla zal daar steeds verder in gaan. Gewoon omdat wij steeds Tesla’s blijven kopen. Ik zit nu in mijn 5de jaar Tesla. Het eerste jaar adviseerde ik iedereen de Tesla te kopen. Daar ben ik snel mee gestopt vanwege alle irritaties. Die gun ik niemand. Zelf ben ik echter wel verslaafd vrees ik.
Haha..bij mij na 4 jaar Tesla had het onlangs niet veel gescheeld of ik was in een BMW iX3 EV gestapt. Mijn (puber) kinderen en mijn vrouw hielden me tegen. Die willen Tesla 😢
 
  • Like
Reactions: Phil V
Tesla zal daar steeds verder in gaan. Gewoon omdat wij steeds Tesla’s blijven kopen. Ik zit nu in mijn 5de jaar Tesla. Het eerste jaar adviseerde ik iedereen de Tesla te kopen. Daar ben ik snel mee gestopt vanwege alle irritaties. Die gun ik niemand. Zelf ben ik echter wel verslaafd vrees ik.
Ik begrijp dat je verslaafd bent aan het voertuig Tesla zelf, voor ons is dit de eerste Tesla en qua voertuig zelf is het idd een genot om te rijden buiten parkeerhulp om en ook hun laadnetwerk en de app is top. Maar met een achtergrond van 12,5j sales in voertuigen van een premium merk en nu momenteel 10j bij een Europese organisatie in universele aftermarket onderdelen kan ik je wel zeggen dat ik qua communicatie en service de slechtste ervaring ooit al hebt meegemaakt bij Tesla. Dit netwerk is totaal nul empatisch en geeft volgens mij geen ene moer om hun klanten. De mensen die er werken komen precies van een andere planeet lijkt me …

Ik kan niet zeggen of de volgende ooit weer een Tesla zal worden, de andere al jaren bestaande merken worden intussen ook beter in het bouwen van EV’s.

Jammer dat ik dit gevoel al moet hebben na amper 4maanden bezit van een Tesla 😏
 
Ik begrijp dat je verslaafd bent aan het voertuig Tesla zelf, voor ons is dit de eerste Tesla en qua voertuig zelf is het idd een genot om te rijden buiten parkeerhulp om en ook hun laadnetwerk en de app is top. Maar met een achtergrond van 12,5j sales in voertuigen van een premium merk en nu momenteel 10j bij een Europese organisatie in universele aftermarket onderdelen kan ik je wel zeggen dat ik qua communicatie en service de slechtste ervaring ooit al hebt meegemaakt bij Tesla. Dit netwerk is totaal nul empatisch en geeft volgens mij geen ene moer om hun klanten. De mensen die er werken komen precies van een andere planeet lijkt me …

Ik kan niet zeggen of de volgende ooit weer een Tesla zal worden, de andere al jaren bestaande merken worden intussen ook beter in het bouwen van EV’s.

Jammer dat ik dit gevoel al moet hebben na amper 4maanden bezit van een Tesla 😏
Hallo Theo, ik ben oprecht benieuwd door welke persoonlijke ervaringen je dit gevoel hebt gekregen.
Mijn ervaringen met after sales zijn prima, maar wel totaal anders dan bij de traditionele merken. Communicatie via de app en het verhelpen van storingen is in mijn geval prima gegaan. Bellen gaat gewoon niet, maar dat is een m.i. een ander manier van communiceren. Zakelijker, minder persoonlijk, maar voor mij prima.
 
Ik begrijp dat je verslaafd bent aan het voertuig Tesla zelf, voor ons is dit de eerste Tesla en qua voertuig zelf is het idd een genot om te rijden buiten parkeerhulp om en ook hun laadnetwerk en de app is top. Maar met een achtergrond van 12,5j sales in voertuigen van een premium merk en nu momenteel 10j bij een Europese organisatie in universele aftermarket onderdelen kan ik je wel zeggen dat ik qua communicatie en service de slechtste ervaring ooit al hebt meegemaakt bij Tesla. Dit netwerk is totaal nul empatisch en geeft volgens mij geen ene moer om hun klanten. De mensen die er werken komen precies van een andere planeet lijkt me …

Ik kan niet zeggen of de volgende ooit weer een Tesla zal worden, de andere al jaren bestaande merken worden intussen ook beter in het bouwen van EV’s.

Jammer dat ik dit gevoel al moet hebben na amper 4maanden bezit van een Tesla 😏
Als je met zoveel ervaring in automotive sales zo een slecht gevoel hebt bij Tesla, lijdt je ofwel aan het Stockholm Syndrome, of hebben ze bij Tesla je eerstgeborene afgepakt ofzo 😂
 
  • Funny
Reactions: SpaceWagon
Hallo Theo, ik ben oprecht benieuwd door welke persoonlijke ervaringen je dit gevoel hebt gekregen.
Mijn ervaringen met after sales zijn prima, maar wel totaal anders dan bij de traditionele merken. Communicatie via de app en het verhelpen van storingen is in mijn geval prima gegaan. Bellen gaat gewoon niet, maar dat is een m.i. een ander manier van communiceren. Zakelijker, minder persoonlijk, maar voor mij prima.

Het gaat denk ik niet om de aftersales. Ik ben bijvoorbeeld super enthousiast over Sec Rotterdam en Mobile Service. Personeel is vriendelijk en behulpzaam en eerlijk (in mijn ervaring). Maar deze mensen kunnen maar een beperkt aantal zaken regelen.

De auto en de software op de auto heeft beperkingen die gewoon niet verholpen kunnen worden.

Ga jij je Tesla niet afnemen als deze opeens geleverd werd zonder USS? Natuurlijk niet, je hoopt dat het wel goedkomt maar dat is de Tesla Trap (TM).
Hetzelfde met AP/EAP/FSD/NOA en UNECE regeltjes. De nags, autopark, smart summon, ruitenwisser NN, auto high-beam, sentry mode, DAB+, UI changes, etc. allemaal zaken die gewoon echt totaal slecht zijn en gewoon nooit echt de focus krijgen en kwaliteit te leveren op elke deelgebied. De kwaliteit is telkens "net genoeg". Niet een 10 of een 8 maar een 6je... Net genoeg om te voldoen en eerlijk gezegd ben ik daar wel klaar mee. Mijn auto rijdt prima maar de kwaliteit van de software in die bijna 5 jaar.....
 
Goh goh, ja ik heb nog geen FSD Beta hier in Europa, maar ik rij de kilometers aan elkaar op autopilot en kan me niet voorstellen dat ik die afstanden nog zou kunnen doen zonder zo een rijhulpsystemen... Ik geef Tesla nog vrolijk een 8-9 qua NPS, en dat omwille van autopilot, software updates, auto high beam, sentry mode en service. Oh, en dat dat ding blijft rijden zonder dat er grote dure dingen aan kapot gaan.
 
Mjah, ik vind dat de hoeveelheid functionaliteit die is toegevoegd de afgelopen jaren juist ongekend.

Vroegâh mocht ik elke twee jaar een paar honderd ekkies aftikken om überhaupt mijn navigatiesysteem up to date te houden.

En eens met @wooter dat Tesla er bar weinig aan kan doen dat de regeltjes hier FSDbeta tegenhouden.

Desondanks is de Tesla software en UI een serieuze klap beter dan wat BMW, Mercedes of VAG te bieden hebben, naar mijn mening. En ja, ik heb recente ervaringen met die systemen.
 
  • Like
Reactions: wooter
En eens met @wooter dat Tesla er bar weinig aan kan doen dat de regeltjes hier FSDbeta tegenhouden.

Dat is dus onwaar. FSD wordt tegengehouden... lekker F****** belangrijk. Mij boeit heel city driving weinig maar op de snelweg zou valt veel te verbeteren als ook de "parking gimmicks". Tesla heeft zeer veel ruimte om binnen de UNECE regels vele verbeteringen aan te brengen. De verkeersborddetectie, aanvangsnelheden voor bochten en voor lagere snelheidslimieten, matrixborden, rijbaanwisselingen, autopark, smart summon. Al deze kunnen veel, wat zeg ik, heel veel beter geïmplementeerd worden.

Wat dacht je van stop & go verkeer. Dat gedrag is er echt slechter op geworden. Deze "feature" is zo slecht dat ik tegenwoordig stop & go verkeer niet meer op AP rij omdat ik helemaal knetter gek wordt van de mini sprints omdat AP enkel naar de auto voor kijkt en niet de auto's daarvoor en het algemene verkeersbeeld om zich heen.

Zoveel kaartfouten, zoveel snelheidsfouten, verkeerslichtdetectie die matig werkt. Allemaal los van de UNECE regels en die echt wel verbetered zouden kunnen worden mits Tesla het belangrijk zou vinden maar dat doet het niet en zal het niet doen omdat de auto's toch wel als warme broodjes verkopen en dat is ook gewoon een conclusie die we na jaren kunnen trekken.

Ik gebruik ook AP veel maar neemt niet weg dat er al JAREN de meest stupide fouten in zitten die al jaren bij Tesla aangemeld zijn maar niet opgelost.

Dat is de service ervaring vanaf de software hoek en dat is gewoon een dikke onvoldoende!
 
Dat is dus onwaar. FSD wordt tegengehouden... lekker F****** belangrijk

Zeker belangrijk want Tesla concentreert zijn resources daarop.

Dat is lullig voor ons in Europa maar ik heb daar wel begrip voor.

Mij boeit heel city driving weinig maar op de snelweg zou valt veel te verbeteren

Beta werkt ook op de snelweg sinds V11 single stack.

Ik zal wel diep in de door jou genoemde Tesla Trap zitten maar als ik zie wat de ontwikkelingen zijn heb ik weinig moeite met onderdeel zijn van een ‘proces’. Ik heb ook nooit het idee gehad een ‘af’ produkt te kopen en voor mij is dat juist een van de charmes eerlijk gezegd.

Laten we wel wezen, ik gaf Tesla in 2018 toen ik de auto kocht maar 25% kans om überhaupt te overleven 😂
 
Last edited:

Hetzelfde met AP/EAP/FSD/NOA en UNECE regeltjes. De nags, autopark, smart summon, ruitenwisser NN, auto high-beam, sentry mode, DAB+, UI changes, etc. allemaal zaken die gewoon echt totaal slecht zijn en gewoon nooit echt de focus krijgen en kwaliteit te leveren op elke deelgebied.
"AP/EAP/FSD/NOA en UNECE regeltjes. De nags, autopark, smart summon, autopark,"
Je zegt het zelf: UNICE regeltjes. En wat FSD betreft, je ziet al jaren aankomen dat dat niet goed komt voor deze generatie wagens. Zelfs de beta versie in de US is enkel goed voor vergevingsgezinde pioniers die de foutjes negeren en als een opa willen rondrijden (al wordt dit laatste misschien nog het nieuwe normaal)

"Ruitenwisser NN"
Ik heb weinig problemen met de ruitenwissers. Enkel 2-3 keer in de winter. Opgelost door het zout af te spoelen en/of andere ruitenwisservloeistof (beide tegelijk uitgevoerd).

"Auto high-beam, DAB+"
Beide zijn opgelost toch?

"Sentry mode, UI changes"
Zijn daar problemen mee? Sentry werkt, en iedereen zit vanaf april al weer af te tellen naar de volgend UI update, en o wee als ze de laatste in de rij zijn om hem te krijgen.
"etc"​
Uitdrukking, gebruikt om de zaak erger te doen lijken dan ze is, als er niets meer te melden is.

"gewoon echt totaal slecht zijn"
Hyperbolisch bedoeld veronderstel ik. Als je nog een 6/10 geeft dan is het niet totaal slecht vermoed ik

De kwaliteit is telkens "net genoeg".
Dat is 1 van de mantra's van 'lean' (en dus van Tesla), je betaalt dan ook geen cent te veel. Ik betaal niet graag voor 'overkill'.

Al meermaals hier gezegd, je krijgt de vooruitgang die Tesla maakt niet door geen risico's te nemen. En inderdaad, soms valt er eens iets verkeerd uit, zoals de USS removal of vision only.
Hopelijk blijft het bij te laat leveren van de software update. Dan zal iedereen het snel vergeten zijn. Als die oplossing er niet komt, is er inderdaad wel een probleem. Maar namontage zal dan redding moeten brengen (bumper is plastic, boren is dus geen issue).
Wat het verwijderen van de radar betreft, dat was de eerste maanden ook een drama. Het is nog steeds niet perfect, maar voor mij is het al aanvaardbaar. Geen showstopper meer voormij. Zelfs het start-stop rijden lijkt verbeterd.
Vergeet niet dat Tesla altijd is blijven leveren tijdens de onderdelen en chips crisis. Sommige aanpassingen zullen wellicht 'van moeten' geweest zijn, omdat de onderdelen er gewoon niet waren. Alles beter dan niet leveren en Tesla failliet te zien gaan en daarna dan ook niets nog te kunnen krijgen van service en onderdelen en zeker geen garantie.

failure is an option.jpg
 
  • Like
Reactions: FAarts and Maarten
Het gaat denk ik niet om de aftersales. Ik ben bijvoorbeeld super enthousiast over Sec Rotterdam en Mobile Service. Personeel is vriendelijk en behulpzaam en eerlijk (in mijn ervaring). Maar deze mensen kunnen maar een beperkt aantal zaken regelen.

De auto en de software op de auto heeft beperkingen die gewoon niet verholpen kunnen worden.

Ga jij je Tesla niet afnemen als deze opeens geleverd werd zonder USS? Natuurlijk niet, je hoopt dat het wel goedkomt maar dat is de Tesla Trap (TM).
Hetzelfde met AP/EAP/FSD/NOA en UNECE regeltjes. De nags, autopark, smart summon, ruitenwisser NN, auto high-beam, sentry mode, DAB+, UI changes, etc. allemaal zaken die gewoon echt totaal slecht zijn en gewoon nooit echt de focus krijgen en kwaliteit te leveren op elke deelgebied. De kwaliteit is telkens "net genoeg". Niet een 10 of een 8 maar een 6je... Net genoeg om te voldoen en eerlijk gezegd ben ik daar wel klaar mee. Mijn auto rijdt prima maar de kwaliteit van de software in die bijna 5 jaar.....
Mooi jouw reactie, maar ik vroeg niet om wat jij denkt wat Theo bedoelt (no offense!) maar of Theo concrete problemen heeft. Hij haalt uitdrukkelijk aan dat hij in de after-sales zit. Jouw beschouwing is overigens wel zinvol hoor..
 
Ik heb niet zo heel veel ervaring met andere merken wat betreft software ed maar vind het na een tijdje rondgereden in het model y nu allemaal best meevallen. Het is ook maar wat en hoe je het gebruikt. AP op 80 km weg met 2 rijstroken vond ik in het begin een dingetje zonder zelfsturen gilt de auto het bijna uit als je een beetje teveel naar rechts stuurt. Met zelfsturende functie had ik het gevoel dat ik teveel in het midden van de weg reed. Ben er nu redelijk vertrouwd mee geworden. en dan valt het reuze mee.
Inparkeren zonder visie en van sensoren was een beetje trickie en deed dit dan ook heel voorzichtig met visie is het wel iets beter maar heb er nog geen vertrouwen in. Heb het 1 x nagemeten en kwam tot hele andere waarden dan de auto aangaf.. . ..Maar heb hoop dat dit nog iets beter gaat worden met updates van ed.

Je moet naar mijn mening de auto leren rijden en begrijpen en dat lukt steeds beter heb ik het idee. zou niet meer anders willen in ieder geval en zeer tevreden zijn over deze auto wat betreft rijgedrag, verbruik en software tot nu toe.
 
Last edited:
Je zegt het zelf: UNICE regeltjes. En wat FSD betreft, je ziet al jaren aankomen dat dat niet goed komt voor deze generatie wagens. Zelfs de beta versie in de US is enkel goed voor vergevingsgezinde pioniers die de foutjes negeren en als een opa willen rondrijden (al wordt dit laatste misschien nog het nieuwe normaal)

Serieus? Ik geef juist aan dat Tesla volkomen binnen de UNECE regels verbeteringen kan aanbrengen maar dit bewust niet doet en dan geeft je als antwoord "maar UNECE regeltjes..."
Ik geeft ook juist expliciet aan NIET city driving... dus juist de convenience features zoals auto park en smart summon en alles op de weg qua regels.

Daar reageer je niet op en dat vind ik dan jammer.
Ik heb weinig problemen met de ruitenwissers. Enkel 2-3 keer in de winter. Opgelost door het zout af te spoelen en/of andere ruitenwisservloeistof (beide tegelijk uitgevoerd).

Voor jou misschien.. Ik heb geen strepen e.d. maar hier gaat nog steeds de ruitenwisser op max bij een matige regenbui. Schakelt AP/TACC zich uit bij een redelijke bui. Doet NOA het niet meer als het matig regent. Gaat bij droog weer nog te vaak spontaan de ruitenwisser een keer aan.
"Auto high-beam, DAB+"Beide zijn opgelost toch?

DAB+ yes, AHB, nee. AHB werkt beter maar alles behalve goed. Onlangs nog getest tijdens 2 nachtritten van en naar Wintersport op donkere Franse tolwegen als ook de Ardennen.

"Sentry mode, UI changes" Zijn daar problemen mee? Sentry werkt,

Ja, Sentry mode functionaliteit is sinds kort beperkt zonder dat daar een reden voor is. Op je stick wordt niet meer het laatste uur opgenomen maar enkel de laatste 10 minuten. De detectie routines zijn minder scherp waardoor veel incidenten niet worden geregistreerd.

Open met een MCU2 even de Sentry Mode viewer... kolere wat een traag monster.
Persoonlijk vind ik de UI voor mijn MCU2 based Model S er echt niet op vooruit gegaan de laatste jaren. Ik ben er aangewend maar nu vind ik het nog steeds niet beter. Geeft mij de optie maar terug dat ik b.v. Spotify en de achteruitrij camera heb. Vooral het feit dat de UI maar trager blijft worden is een issue.
"etc"Uitdrukking, gebruikt om de zaak erger te doen lijken dan ze is, als er niets meer te melden is.

Serieus Phil, je kent mijn posts toch?

- Autopark beperkingen met haaks parkeren sinds Vision Only
- Een matige Spotify player implementatie ipv een fijne door Spotify zelf beheerde CarPlay of Android auto versie. Hetzelfde van toepassing op TuneIn, waar die laatste nog slechtere is dan de custom Spotify speler dan ik deze gewoon zelden gebruik en ALTIJD de app op m'n mobiel via Bluetooth gebruik
- Super slechte HVAC routines die koude lucht gaan blazen zonder reden. ELKE tesla die ik heb gereden heeft dit issue maar vooral de "oude" S/X.
- Snelheidslimieten
- Te laat heel oncomfortabel remmen bij stilstaande voertuigen in wegen met een lichte kromming.
- Reageren op stoplichten die totaal niet in de buurt staan
- Reageren op waarschuwingslichten
- Geen alternatieve routes bij een laadstop

Ik weet zeker dat ik als ik een uurtje ga nadenken er nog een hele zwik kan opsommen
"gewoon echt totaal slecht zijn"Hyperbolisch bedoeld veronderstel ik. Als je nog een 6/10 geeft dan is het niet totaal slecht vermoed ik

Autopark, smart summon krijgen echt een hele een dikke onvoldoende. Onlangs heb ik deze weer eens getest overdrag en 's avonds en het is om te huilen. Net als alle kaart data in b.v. Duitsland en Frankrijk. Echt een bagger qua snelheidslimieten en nutteloos om om te rijden. Je moet echt super goed op de borden letten buiten Nederland. Ook die data een dikke onvoldoende.
De kwaliteit is telkens "net genoeg". Dat is 1 van de mantra's van 'lean' (en dus van Tesla), je betaalt dan ook geen cent te veel. Ik betaal niet graag voor 'overkill'.

Sorry, maar ik heb totaal meer dan 10.000 EURO betaald voor AP + EAP + FSD. Mag ik verwachten dat zaken als AutoPark een feature die er sinds dag 1 in zit nu na bijna 5 maar enigszins bruikbaar zou mogen zijn?

Dat een 6je voldoende is voor Tesla wil niet zeggen dat het voor mij voldoende is.

Mooi jouw reactie, maar ik vroeg niet om wat jij denkt wat Theo bedoelt (no offense!) maar of Theo concrete problemen heeft. Hij haalt uitdrukkelijk aan dat hij in de after-sales zit.

Dat is dan ook waar ik op doel m.b.t. Theo z'n reactie. Wat is after sales? Het ligt maar het aan je probleem. Alle software issues worden "doorgestuurd" naar '/dev/null' lijkt het. Je hoort er nooit wat van en dat is ook after sales.

Daarom fysiek versus software. De SuC's zijn super goed in staat het fysieke gedeelte perfect af te handelen maar juist de software kant niet.Ik kan me daarom ook zeer goed voorstellen dat hij een Tesla niet zou aanraden. Zeker non-geeks zou ik absoleet geen EAP of FSD aanraden. Totaal waardeloze feature set. Had AP nog een optie geweest dan zou ik die ook afraden tenzij je echt een kilometer vreter bent. Wil je gewoon een super lekkere EV rijden en boeit Spotify, navigatie en driver assist functies je niet rij dan een Tesla... of elke andere EV eigenlijk want alle EV's rijden betere dan welke ICE.
 
Serieus? Ik geef juist aan dat Tesla volkomen binnen de UNECE regels verbeteringen kan aanbrengen maar dit bewust niet doet en dan geeft je als antwoord "maar UNECE regeltjes..."
Ja, dat kan, maar zou afleiding zijn voor hun next generation product.

Vragen dat EU autopilot verbetert is een beetje zoals vragen dat Microsoft wat tijd steekt in Windows 10 wat features te geven, die al in Windows 11 zitten.
 
Ik geef juist aan dat Tesla volkomen binnen de UNECE regels verbeteringen kan aanbrengen maar dit bewust niet doet
Sorry, maar dat lees ik niet in de post waarop ik reageer. Ik bekijk niet altijd wie wat post, als het in een andere post staat dan heb ik de link met jou niet gelegd.
Schakelt AP/TACC zich uit bij een redelijke bui. Doet NOA het niet meer als het matig regent. Gaat bij droog weer nog te vaak spontaan de ruitenwisser een keer aan.
Ik lees die klacht hier vaker en ik wil jou en die posters ook niet tegen spreken. Maar is bij mij nog maar 1 keer voor gevallen sedert juni en 1 keer heb ik hem zelf uit gezet omdat hij begon te zwalpen. Ik ben verbaasd hoe goed AP het doet in hevige regen en zelfs sneeuw. Zelfs wanneer ik zelf de lijnen bijna niet zie. Zouden de native vision only wagens dit mss beter doen?
Ja, Sentry mode functionaliteit is sinds kort beperkt zonder dat daar een reden voor is.
Reden is opnieuw EU regels. Privacy deze keer. Impact is klein. Je kan nog steeds de opnametijd aanpassen. Laatste uur misschien niet, maar wat heb je daar aan als er niets gebeurd is. Als er wel iets gebeurt kan je het activeren.
Autopark, smart summon krijgen echt een hele een dikke onvoldoende.
Voor Autopark geef ik ze nog wat tijd. Als het er niet komt is dit inderdaad zen probleem. Dat ze nu laten tekenen voor afhaling dat je op de hoogte bent van beperkte parkeerfunctionaliteit voorspelt niets goeds.
Smart summon: EU regels.
Maar is ook maar een gimmick hoor. Hoe vaak kan dat nuttig zijn
Zeker non-geeks zou ik absoleet geen EAP of FSD aanraden.
Ik heb mij ingelezen en daarom geen FSD genomen. Eigenlijk vind ik EAP misschien al een miskoop. NOA heeft geen toegevoegde waarde en autolane change werkt enkel op rustige wegen. Meestal niet bij mij dus en ik trek h dus meestal uit AP. Ik heb het enkel genomen omdat ik hier over de luidruchtige alerts las bij manuele lane changes.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Tesla zal daar steeds verder in gaan. Gewoon omdat wij steeds Tesla’s blijven kopen. Ik zit nu in mijn 5de jaar Tesla. Het eerste jaar adviseerde ik iedereen de Tesla te kopen. Daar ben ik snel mee gestopt vanwege alle irritaties. Die gun ik niemand. Zelf ben ik echter wel verslaafd vrees ik.
Contradictio in terminis? Ik snap je echt niet. Blijkbaar wegen de irritaties (die er zeker zijn, zoals ik die ook bij al mijn ICE's had) voor jou niet op tegen de voordelen, waarom ben je anders verslaafd, en waarom vrees je dat eigenlijk?