Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2023.6.*

This site may earn commission on affiliate links.
Reden is opnieuw EU regels. Privacy deze keer. Impact is klein. Je kan nog steeds de opnametijd aanpassen. Laatste uur misschien niet, maar wat heb je daar aan als er niets gebeurd is. Als er wel iets gebeurt kan je het activeren.

Ja, op voorhand door Tesla terwijl er geen wettelijke reden is in vele EU landen.

Probleem met de wijziging is juist dat als er WEL iets gebeurd deze ontbreken in de opnamen door de te korte duur omdat het aankomen rijden of wegrijden van de tegenpartij ontbreekt.
Om die reden druk ik ALTIJD op "opslaan" als ik ga parkeren zodat ik de kentekens van de auto's om mij heen heb. Dit zou Sentry mode natuurlijk automatisch al moeten doen (bij wegrijden en parkeren even een snapshot).

Waarom Sentry Mode niet de wide angle voorwaartse camera gebruikt of niet de B-stijl cameras is mij een raadsel. Voorwaarts is er echt een super grote dode hoek.


Het is die reden waarom ik nog steeds m'n regulieren dashcam heb. Gelukkig neemt die gewoon roterend 128GB op zodat ik volgens mij ongeveer een 12u in hoge kwaliteit vooral voorwaarts met een groothoeklens zaken vast legt. Daar ben ik *heel* blij mee ook omdat veel TeslaCAM opnames glitches hebben. Wellicht dat dat gewoon een MCU2 issue is. Ik hoop dat het met de Ryzen Tesla's dit probleem verholpen is. Nee, dit is niet enkel mijn MCU2 Model S maar pas exact hetzelfde met een pre-Ryzen Model Y met een Tesla USB stick.
 
  • Like
Reactions: KL0809
Hallo Theo, ik ben oprecht benieuwd door welke persoonlijke ervaringen je dit gevoel hebt gekregen.
Mijn ervaringen met after sales zijn prima, maar wel totaal anders dan bij de traditionele merken. Communicatie via de app en het verhelpen van storingen is in mijn geval prima gegaan. Bellen gaat gewoon niet, maar dat is een m.i. een ander manier van communiceren. Zakelijker, minder persoonlijk, maar voor mij prima.

Eerst even melde dat niet Theo deze slechte ervaring had maar ik. Ik vergelijk deze met hoe ik altijd omgegaan ben met mijn klanten alsook hoe het netwerk waarin ik werkt/werk het verwacht. Ook voor mensen die een kleiner budget hadden maar al zeker voor mensen die meer bijna 75.000€ neertellen bij u ...

Even een opsomming ...

- Communicatie na bestellen voertuig, ok misschien een ervaring maar vooraf nooit uitleg hierover gekregen ( soort van zoek het maar uit ). En over missende parkeersensoren is nooit gesproken maar de testwagen hadden deze wel!
- Communicatie ivm levering alsook bereikbaarheid van Tesla filiaal ( kan misschien druk zijn, maar dat praat niet goed dat je NIET bereikbaar bent!
- Communicatie via mail, als je gelukt hebt krijg je na een week antwoord ...
- Verloop verzending Nr-plaat, door hun onbedacht systeem waarover ze ook niet vooraf communiceren heb ik mijn wagen een week later mogen ophalen
- Levering zelf, sorry maar dat is een lachertje. Hoe rapper je vertrekt hoe liever precies ...
- Met de wagen bestelde winterwielen set 21" aan 4000€ pas gekregen na 2 maanden!!! En dit in winterperiode, ook hier kon niemand zeggen wanneer ze kwamen
- Betaal dan 90€ voor wissel van wielen, en dat is geen probleem. Maar als je wagen pas na 2u klaar is om gewoon een volledige set wielen die klaar is te wisselen ( ik doe dit persoonlijk op 30min max ) en dan vertrek je en krijg je na amper 2 minuten rijden de melding bandenspanning te laag 1,5 bar alsook geen regeneratief remmen en vermogen verlies. Terug gereden, aja dat kan idd als de bandenspanning te laag is ... Ok kan gebeuren zeker ... Half uur later ( om 4 banden bij te pompen ) mag je terug vertrekken en na amper 2 minuten krijg je weer vermogen verlies en trekt je wagen alle kanten op behalve rechtdoor. Terug naar service point ... Raar maar goed maar weer in de lounge gaan wachten, 1u later komen ze erachter dat de wielen voor en achter niet correct liggen omdat je verschillende maten hebt met de performance versie. De tijd die mij dit gekost heeft voor het wisselen van een set winterwielen is in mijn ogen niet ok. Maar goed niks gezegd, kan gebeuren zekers ...
- Bij de wissel van de set winterwielen kwamen ze erachter dat 3 van de 4 nieuwe pas geleverde velgen beschadigd waren, en dus gingen ze nieuwe bestellen. Bij binnenkomst afspraak meld ik nog aan de receptionist, hopelijk moet ik niet weer een halve dag kamperen in de lounge... Neen hoor meneer dit kan hooguit 1,5 tot max 2u duren. Ik kan u zeggen, 4,5u later was mijn wagen klaar nadat ik na 4u wachten even was gaan polsen!!! Ze waren mijn wagen vergeten af te werken omdat de technieker weg geroepen was ...
- Manier van je facturen te vinden in de app, kan in mijn ogen toch simpel een apart linkje voor gemaakt worden waarin al je facturen terecht komen lijkt me. Van de eerste wissel mis ik zelfs de factuur, ben nog wachtende op antwoord van Tesla Service hierop.

Sorry misschien ligt het aan mij dat ik niet begripvol genoeg ben, maar voor mij zijn dit toch punten waar ik mij aan stoor en dit op amper 4 maanden tijd. En dat vind ik erg jammer ...

Tesla is goed, ik ga niet anders ontkennen maar er is nog heel veel werk aan de winkel. Zeker als het aankomt op communiceren met de klant persoonlijk. Het lijken net mensen van een andere planneet waartegen je spreekt. De App om te communiceren met de werkplaats heb ik toen gebruikt, er is zelfs nooit reactie geweest op mijn berichten! Dus dit werkt niet ...
 
Eerst even melde dat niet Theo deze slechte ervaring had maar ik. Ik vergelijk deze met hoe ik altijd omgegaan ben met mijn klanten alsook hoe het netwerk waarin ik werkt/werk het verwacht. Ook voor mensen die een kleiner budget hadden maar al zeker voor mensen die meer bijna 75.000€ neertellen bij u ...

Even een opsomming ...

- Communicatie na bestellen voertuig, ok misschien een ervaring maar vooraf nooit uitleg hierover gekregen ( soort van zoek het maar uit ). En over missende parkeersensoren is nooit gesproken maar de testwagen hadden deze wel!
- Communicatie ivm levering alsook bereikbaarheid van Tesla filiaal ( kan misschien druk zijn, maar dat praat niet goed dat je NIET bereikbaar bent!
- Communicatie via mail, als je gelukt hebt krijg je na een week antwoord ...
- Verloop verzending Nr-plaat, door hun onbedacht systeem waarover ze ook niet vooraf communiceren heb ik mijn wagen een week later mogen ophalen
- Levering zelf, sorry maar dat is een lachertje. Hoe rapper je vertrekt hoe liever precies ...
- Met de wagen bestelde winterwielen set 21" aan 4000€ pas gekregen na 2 maanden!!! En dit in winterperiode, ook hier kon niemand zeggen wanneer ze kwamen
- Betaal dan 90€ voor wissel van wielen, en dat is geen probleem. Maar als je wagen pas na 2u klaar is om gewoon een volledige set wielen die klaar is te wisselen ( ik doe dit persoonlijk op 30min max ) en dan vertrek je en krijg je na amper 2 minuten rijden de melding bandenspanning te laag 1,5 bar alsook geen regeneratief remmen en vermogen verlies. Terug gereden, aja dat kan idd als de bandenspanning te laag is ... Ok kan gebeuren zeker ... Half uur later ( om 4 banden bij te pompen ) mag je terug vertrekken en na amper 2 minuten krijg je weer vermogen verlies en trekt je wagen alle kanten op behalve rechtdoor. Terug naar service point ... Raar maar goed maar weer in de lounge gaan wachten, 1u later komen ze erachter dat de wielen voor en achter niet correct liggen omdat je verschillende maten hebt met de performance versie. De tijd die mij dit gekost heeft voor het wisselen van een set winterwielen is in mijn ogen niet ok. Maar goed niks gezegd, kan gebeuren zekers ...
- Bij de wissel van de set winterwielen kwamen ze erachter dat 3 van de 4 nieuwe pas geleverde velgen beschadigd waren, en dus gingen ze nieuwe bestellen. Bij binnenkomst afspraak meld ik nog aan de receptionist, hopelijk moet ik niet weer een halve dag kamperen in de lounge... Neen hoor meneer dit kan hooguit 1,5 tot max 2u duren. Ik kan u zeggen, 4,5u later was mijn wagen klaar nadat ik na 4u wachten even was gaan polsen!!! Ze waren mijn wagen vergeten af te werken omdat de technieker weg geroepen was ...
- Manier van je facturen te vinden in de app, kan in mijn ogen toch simpel een apart linkje voor gemaakt worden waarin al je facturen terecht komen lijkt me. Van de eerste wissel mis ik zelfs de factuur, ben nog wachtende op antwoord van Tesla Service hierop.

Sorry misschien ligt het aan mij dat ik niet begripvol genoeg ben, maar voor mij zijn dit toch punten waar ik mij aan stoor en dit op amper 4 maanden tijd. En dat vind ik erg jammer ...

Tesla is goed, ik ga niet anders ontkennen maar er is nog heel veel werk aan de winkel. Zeker als het aankomt op communiceren met de klant persoonlijk. Het lijken net mensen van een andere planneet waartegen je spreekt. De App om te communiceren met de werkplaats heb ik toen gebruikt, er is zelfs nooit reactie geweest op mijn berichten! Dus dit werkt niet ...
@Puck, herkenbaar, herkenbaar, herkenbaar. In mijn geval ben ik een aantal keren naar het kastje naar het muurtje gestuurd. Dit is irritant omdat niemand verantwoordelijk is binnen Tesla en iedereen gewoon maar iets mag roepen en er niets bindend lijkt. Ook merk ik dat de bouwkwaliteit van de auto ook achteruit is gegaan. Spontaal gaat een nieuwe auto rammelen na 3000km. Niet alleen bij mij, maar ook bij mijn collega's. Ook de uitlijning van de auto af fabriek is vaak niet goed. Her en der ook windgeruis waar te nemen. Uiteraard is het op te lossen, maar het kost weer tijd om hem langs te brengen etc.

Dus een optelsom van issues die een (vaste) klant echt wel aan het denken zet. Hiervoor reed ik 2x een Model 3 van 2019. Geen enkele van bovenstaande issues, dus dan had je gelukkig niet zoveel te maken met support van Tesla.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC and Puck
@Puck, herkenbaar, herkenbaar, herkenbaar. In mijn geval ben ik een aantal keren naar het kastje naar het muurtje gestuurd. Dit is irritant omdat niemand verantwoordelijk is binnen Tesla en iedereen gewoon maar iets mag roepen en er niets bindend lijkt. Ook merk ik dat de bouwkwaliteit van de auto ook achteruit is gegaan. Spontaal gaat een nieuwe auto rammelen na 3000km. Niet alleen bij mij, maar ook bij mijn collega's. Ook de uitlijning van de auto af fabriek is vaak niet goed. Her en der ook windgeruis waar te nemen. Uiteraard is het op te lossen, maar het kost weer tijd om hem langs te brengen etc.

Dus een optelsom van issues die een (vaste) klant echt wel aan het denken zet. Hiervoor reed ik 2x een Model 3 van 2019. Geen enkele van bovenstaande issues, dus dan had je gelukkig niet zoveel te maken met support van Tesla.

Die rammel herken ik idd ook ( momenteel een rammel niet altijd en twijfel ergens rechts achter of in de middentunnel deze te horen ), ben nog steeds op zoek om het zelf op te lossen 🤪. Door mijn jarenlange ervaring in de automotive weet ik dat je de Tesla na een paar duizend km even op de uitlijnbank moet zetten. Dit heb ik na 3000km met die van ons gedaan. Hij stond wel al redelijk goed, enkel rechtsvoor moest hij bij gesteld worden. Maar ik heb er al op uitlijnbank zien staan die echt niet ok waren 🫣. Bij het uitlijnen was ik uiteraard zelf erbij aangezien ik deze volledige uitlijnstraat bij mijn klant heb verkocht zo een 2j terug., en hier heb ik bvb ontdekt dat de voorste bodemplaat bij onze MYP vanonder tegen de draagarmen slaat. Dit geluid kwam vooral bij slechtere betonwegen naar binnen door. Wij hebben de bodemplaat even los gehaald en hier een rubber tussen gelijmd zodat deze wel nog raakt maar niet meer te slagen naar binnen kan doorgeven. Je kan dit snel zelf ontdekken als je tegen de bodemplaat slaat aan de onderkant bij de draagarmen, dan hoor je het meteen.
 
  • Like
Reactions: IvCh
Even naar het tabje software gaan in de auto? Een handmatige zoekactie doet soms ook wonderen.
Ik ken deze truc, en moet zeggen dat ik deze in het verleden ook al heb geprobeerd, maar veel verder dan een lucky shot heb ik er nooit mee gekregen.
Moest ik nu één softwareversie achterlopen zou ik er nog ergens geloof aan hechten en het straks misschien weer proberen, maar ondertussen loop ik toch al een eindje achter.
Niet dat het me stoort, in het buitenland (voor 3 maanden) ben ik liever van het principe "if it ain't broken, don't fix it"...
Ooit krijg ik de nieuwste versie ook wel eens aangeboden en anders, dan koop ik wel eens een nieuwe of een jonge occasie van iemand die hier niet tevreden is over de zijne...
 
  • Funny
Reactions: DM231191
Eerst even melde dat niet Theo deze slechte ervaring had maar ik. Ik vergelijk deze met hoe ik altijd omgegaan ben met mijn klanten alsook hoe het netwerk waarin ik werkt/werk het verwacht. Ook voor mensen die een kleiner budget hadden maar al zeker voor mensen die meer bijna 75.000€ neertellen bij u ...

Even een opsomming ...

- Communicatie na bestellen voertuig, ok misschien een ervaring maar vooraf nooit uitleg hierover gekregen ( soort van zoek het maar uit ). En over missende parkeersensoren is nooit gesproken maar de testwagen hadden deze wel!
- Communicatie ivm levering alsook bereikbaarheid van Tesla filiaal ( kan misschien druk zijn, maar dat praat niet goed dat je NIET bereikbaar bent!
- Communicatie via mail, als je gelukt hebt krijg je na een week antwoord ...
- Verloop verzending Nr-plaat, door hun onbedacht systeem waarover ze ook niet vooraf communiceren heb ik mijn wagen een week later mogen ophalen
- Levering zelf, sorry maar dat is een lachertje. Hoe rapper je vertrekt hoe liever precies ...
- Met de wagen bestelde winterwielen set 21" aan 4000€ pas gekregen na 2 maanden!!! En dit in winterperiode, ook hier kon niemand zeggen wanneer ze kwamen
- Betaal dan 90€ voor wissel van wielen, en dat is geen probleem. Maar als je wagen pas na 2u klaar is om gewoon een volledige set wielen die klaar is te wisselen ( ik doe dit persoonlijk op 30min max ) en dan vertrek je en krijg je na amper 2 minuten rijden de melding bandenspanning te laag 1,5 bar alsook geen regeneratief remmen en vermogen verlies. Terug gereden, aja dat kan idd als de bandenspanning te laag is ... Ok kan gebeuren zeker ... Half uur later ( om 4 banden bij te pompen ) mag je terug vertrekken en na amper 2 minuten krijg je weer vermogen verlies en trekt je wagen alle kanten op behalve rechtdoor. Terug naar service point ... Raar maar goed maar weer in de lounge gaan wachten, 1u later komen ze erachter dat de wielen voor en achter niet correct liggen omdat je verschillende maten hebt met de performance versie. De tijd die mij dit gekost heeft voor het wisselen van een set winterwielen is in mijn ogen niet ok. Maar goed niks gezegd, kan gebeuren zekers ...
- Bij de wissel van de set winterwielen kwamen ze erachter dat 3 van de 4 nieuwe pas geleverde velgen beschadigd waren, en dus gingen ze nieuwe bestellen. Bij binnenkomst afspraak meld ik nog aan de receptionist, hopelijk moet ik niet weer een halve dag kamperen in de lounge... Neen hoor meneer dit kan hooguit 1,5 tot max 2u duren. Ik kan u zeggen, 4,5u later was mijn wagen klaar nadat ik na 4u wachten even was gaan polsen!!! Ze waren mijn wagen vergeten af te werken omdat de technieker weg geroepen was ...
- Manier van je facturen te vinden in de app, kan in mijn ogen toch simpel een apart linkje voor gemaakt worden waarin al je facturen terecht komen lijkt me. Van de eerste wissel mis ik zelfs de factuur, ben nog wachtende op antwoord van Tesla Service hierop.

Sorry misschien ligt het aan mij dat ik niet begripvol genoeg ben, maar voor mij zijn dit toch punten waar ik mij aan stoor en dit op amper 4 maanden tijd. En dat vind ik erg jammer ...

Tesla is goed, ik ga niet anders ontkennen maar er is nog heel veel werk aan de winkel. Zeker als het aankomt op communiceren met de klant persoonlijk. Het lijken net mensen van een andere planneet waartegen je spreekt. De App om te communiceren met de werkplaats heb ik toen gebruikt, er is zelfs nooit reactie geweest op mijn berichten! Dus dit werkt niet ...
Meen je dat? Ik vind de communicatie van Tesla juist super goed!

Waarom? Ten eerste vind ik de app heel fijn werken. Je vult je probleem in, kiest datum en de afspraak is ingepland.

Ten tweede, en dan komt het mooiste: mijn ervaring is dat je binnen enkele uren aanvullende informatie krijgt. Hoe ze het probleem gaan oplossen of bijvoorbeeld vragen ze om extra informatie aan te leveren of andere vragen van de technicus. En wat ik ook fijn vind werken is dat je kan chatten met de technicus die met je auto aan de slag is gegaan. Dus je kan nog extra foto’s ter ondersteuning aanbieden of zelf nog vragen stellen.

Ik rij inmiddels al 4 jaar Tesla en heb nu twee Tesla’s, dus ook al wel wat ervaring met hun service. En die service van Tesla geef ik een dikke 8!!