Hallo Theo, ik ben oprecht benieuwd door welke persoonlijke ervaringen je dit gevoel hebt gekregen.
Mijn ervaringen met after sales zijn prima, maar wel totaal anders dan bij de traditionele merken. Communicatie via de app en het verhelpen van storingen is in mijn geval prima gegaan. Bellen gaat gewoon niet, maar dat is een m.i. een ander manier van communiceren. Zakelijker, minder persoonlijk, maar voor mij prima.
Eerst even melde dat niet Theo deze slechte ervaring had maar ik. Ik vergelijk deze met hoe ik altijd omgegaan ben met mijn klanten alsook hoe het netwerk waarin ik werkt/werk het verwacht. Ook voor mensen die een kleiner budget hadden maar al zeker voor mensen die meer bijna 75.000€ neertellen bij u ...
Even een opsomming ...
- Communicatie na bestellen voertuig, ok misschien een ervaring maar vooraf nooit uitleg hierover gekregen ( soort van zoek het maar uit ). En over missende parkeersensoren is nooit gesproken maar de testwagen hadden deze wel!
- Communicatie ivm levering alsook bereikbaarheid van Tesla filiaal ( kan misschien druk zijn, maar dat praat niet goed dat je NIET bereikbaar bent!
- Communicatie via mail, als je gelukt hebt krijg je na een week antwoord ...
- Verloop verzending Nr-plaat, door hun onbedacht systeem waarover ze ook niet vooraf communiceren heb ik mijn wagen een week later mogen ophalen
- Levering zelf, sorry maar dat is een lachertje. Hoe rapper je vertrekt hoe liever precies ...
- Met de wagen bestelde winterwielen set 21" aan 4000€ pas gekregen na 2 maanden!!! En dit in winterperiode, ook hier kon niemand zeggen wanneer ze kwamen
- Betaal dan 90€ voor wissel van wielen, en dat is geen probleem. Maar als je wagen pas na 2u klaar is om gewoon een volledige set wielen die klaar is te wisselen ( ik doe dit persoonlijk op 30min max ) en dan vertrek je en krijg je na amper 2 minuten rijden de melding bandenspanning te laag 1,5 bar alsook geen regeneratief remmen en vermogen verlies. Terug gereden, aja dat kan idd als de bandenspanning te laag is ... Ok kan gebeuren zeker ... Half uur later ( om 4 banden bij te pompen ) mag je terug vertrekken en na amper 2 minuten krijg je weer vermogen verlies en trekt je wagen alle kanten op behalve rechtdoor. Terug naar service point ... Raar maar goed maar weer in de lounge gaan wachten, 1u later komen ze erachter dat de wielen voor en achter niet correct liggen omdat je verschillende maten hebt met de performance versie. De tijd die mij dit gekost heeft voor het wisselen van een set winterwielen is in mijn ogen niet ok. Maar goed niks gezegd, kan gebeuren zekers ...
- Bij de wissel van de set winterwielen kwamen ze erachter dat 3 van de 4 nieuwe pas geleverde velgen beschadigd waren, en dus gingen ze nieuwe bestellen. Bij binnenkomst afspraak meld ik nog aan de receptionist, hopelijk moet ik niet weer een halve dag kamperen in de lounge... Neen hoor meneer dit kan hooguit 1,5 tot max 2u duren. Ik kan u zeggen, 4,5u later was mijn wagen klaar nadat ik na 4u wachten even was gaan polsen!!! Ze waren mijn wagen vergeten af te werken omdat de technieker weg geroepen was ...
- Manier van je facturen te vinden in de app, kan in mijn ogen toch simpel een apart linkje voor gemaakt worden waarin al je facturen terecht komen lijkt me. Van de eerste wissel mis ik zelfs de factuur, ben nog wachtende op antwoord van Tesla Service hierop.
Sorry misschien ligt het aan mij dat ik niet begripvol genoeg ben, maar voor mij zijn dit toch punten waar ik mij aan stoor en dit op amper 4 maanden tijd. En dat vind ik erg jammer ...
Tesla is goed, ik ga niet anders ontkennen maar er is nog heel veel werk aan de winkel. Zeker als het aankomt op communiceren met de klant persoonlijk. Het lijken net mensen van een andere planneet waartegen je spreekt. De App om te communiceren met de werkplaats heb ik toen gebruikt, er is zelfs nooit reactie geweest op mijn berichten! Dus dit werkt niet ...