Nog niks te zien op TeslaFi.com Firmware Tracker - hopelijk deze keer wat snellere uitrol dan 2024.14. Die matrix in bochten lijkt me best handig.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mag ik vragen wat dan precies? Ik rij sinds 2019 met FSD op m'n m3. Ik zat net op de A4 en dacht ik ga NOA weer een keer aanzetten, precies hetzelfde gedrag als jaren geleden. Op de rechterbaan met 104, langzaam rijdende vrachtwagen en weer tot het laatste moment wachten dus vertragen van 104 naar 80 en dan pas baanwisseling voorstellen. Met best weinig verkeer meerdere keren baanwisseling afbreken en natuurlijk de change lane to follow route die niet klopt.Je mist wat
Headlights adapt for curves (US, CA, MX, PR, KR)Nog niks te zien op TeslaFi.com Firmware Tracker - hopelijk deze keer wat snellere uitrol dan 2024.14. Die matrix in bochten lijkt me best handig.
pas op, je gaat antwoorden krijgen in de trand van "je moet ook je voet bij het stroompedaal houden om in te kunnen grijpen" of "zet zelf de strookwissel in" of meer van die Tesla FSD vergoelijking. Mijn stelling na 4+ jaar Tesla rijden (ok, dat is waar alleen standaard AP): binnen het kikkerlandje Nederland heeft die goedbedoelde poging van Tesla voor mij nul meerwaarde. Ik ben meer aandacht kwijt met het 'bijstaan' van de AP dan gewoon ouderwets zelf rijden.Mag ik vragen wat dan precies? Ik rij sinds 2019 met FSD op m'n m3. Ik zat net op de A4 en dacht ik ga NOA weer een keer aanzetten, precies hetzelfde gedrag als jaren geleden. Op de rechterbaan met 104, langzaam rijdende vrachtwagen en weer tot het laatste moment wachten dus vertragen van 104 naar 80 en dan pas baanwisseling voorstellen. Met best weinig verkeer meerdere keren baanwisseling afbreken en natuurlijk de change lane to follow route die niet klopt.
Begrijp me goed, ik ben een Tesla fan, tsla aandeelhouder etc etc en geloof echt in de toekomst van het bedrijf en FSD maar de huidige versie die wij hier hebben vind ik persoonlijk onbruikbaar en meer een zeer grote irritatie bron dan toegevoegde waarde hebben. (ritje vandaag was op 2024.14.9)
Het ging over AP. Niet over NOA. Bij NOA heb je gelijk. Werkt totaal niet. Je rijdt altijd te lang op het verkeerde vak en gaat 2 km voor de afrit nog eens achter de vrachtwagens hangen aan 90km/u. Staat bij mij altijd uit.Mag ik vragen wat dan precies? Ik rij sinds 2019 met FSD op m'n m3. Ik zat net op de A4 en dacht ik ga NOA weer een keer aanzetten, precies hetzelfde gedrag als jaren geleden. Op de rechterbaan met 104, langzaam rijdende vrachtwagen en weer tot het laatste moment wachten dus vertragen van 104 naar 80 en dan pas baanwisseling voorstellen. Met best weinig verkeer meerdere keren baanwisseling afbreken en natuurlijk de change lane to follow route die niet klopt.
Begrijp me goed, ik ben een Tesla fan, tsla aandeelhouder etc etc en geloof echt in de toekomst van het bedrijf en FSD maar de huidige versie die wij hier hebben vind ik persoonlijk onbruikbaar en meer een zeer grote irritatie bron dan toegevoegde waarde hebben. (ritje vandaag was op 2024.14.9)
Headlights adapt for curves (US, CA, MX, PR, KR)
Duidelijk Phil,Het ging over AP. Niet over NOA. Bij NOA heb je gelijk. Werkt totaal niet. Je rijdt altijd te lang op het verkeerde vak en gaat 2 km voor de afrit nog eens achter de vrachtwagens hangen aan 90km/u. Staat bij mij altijd uit.
AP daarentegen is een zegen. Zorgt voor extra veiligheid en minder vermoeiend rijden.
Ik gebruik AP overal waar hij het toelaatHet voordeel van de standaard AP kan ik wel begrijpen op een lege snelweg waar je geen baanwisseling nodig hebt, ander moet je alsnog elke keer de AP afzetten om in te halen.
Zelfs dat hoeft niet. Gewoon je richtingaanwijzer aantikken is voor 95% voldoende. Bij die 5% dat het stuur niet wil "loskomen", duw je de richtingaanwijzer gewoon door zijn weerstand en schakelt AP uit. Ik rijd voor 80% op AP en het is zo een automatisme geworden dat ik niet inzie waarom ik EAP zou willen. Over FSD praat ik niet omdat dit gewoon een optie is voor betatesters...Uitzetten als een inhaalmanoeuvre niet lukt, is geen extra effort, het gaat vanzelf als je het stuur door de weerstand draait om in te halen.
Dit bedoel je:Zelfs dat hoeft niet. Gewoon je richtingaanwijzer aantikken is voor 95% voldoende. Bij die 5% dat het stuur niet wil "loskomen", duw je de richtingaanwijzer gewoon door zijn weerstand en schakelt AP uit. Ik rijd voor 80% op AP en het is zo een automatisme geworden dat ik niet inzie waarom ik EAP zou willen. Over FSD praat ik niet omdat dit gewoon een optie is voor betatesters...
Niet bij EAP.Gewoon je richtingaanwijzer aantikken is voor 95% voldoende.
Ik geef je geen ongelijk. Ik heb wel EAP, maar vraag mij sterk af of het de investering waard was. FSD momenteel al zeker niet, al kan je daarvoor nog teren op de belofte dat de wagen ooit volledig zelf zal rijden.Ik rijd voor 80% op AP en het is zo een automatisme geworden dat ik niet inzie waarom ik EAP zou willen.
En met een commander van enhauto wordt AP weer automatisch geactiveerd na een baanwissel. Ik heb dit en vind dit perfect!
begrijp ik niet. Met AP kan ik de richtingaanwijzer aanzetten en wachten tot ik een ons weeg, maar de auto gaat echt niet vanzelf naar de andere baan. Dus ik moet altijd stuur draaien en dan schakelt autosteer uit en blijft cruise control over. Dus die 95% begrijp ik niet. 0% wel.Zelfs dat hoeft niet. Gewoon je richtingaanwijzer aantikken is voor 95% voldoende. Bij die 5% dat het stuur niet wil "loskomen", duw je de richtingaanwijzer gewoon door zijn weerstand en schakelt AP uit. Ik rijd voor 80% op AP en het is zo een automatisme geworden dat ik niet inzie waarom ik EAP zou willen. Over FSD praat ik niet omdat dit gewoon een optie is voor betatesters...
De auto gaat ook niet vanzelf naar de andere baan met AP. Echter als je AP aan staat en je wil van baan veranderen kan je met je rechter hendel (omhoog) de AP uitzetten of met je linker hendel je knipperlicht aanzetten. Bij mij als ik mijn richtingaanwijzer aanzet (1e / zachte beweging) dan duurt het even voordat hij uit gaat, maar soms ook niet. Echter als ik mijn richtingaanwijzer doordruk (dus verder naar boven of beneden druk) dan gaat hij redelijk snel uit (binnen 0 a 2 seconden). Voordeel vind ik dat mijn cruise controle dan aan blijft (bij rechter hendel AP uitzetten dan niet.). Daarna kan je van baan verwisselen zonder dat je hem erdoorheen moet drukken. Vind ik wat soepeler voelen.begrijp ik niet. Met AP kan ik de richtingaanwijzer aanzetten en wachten tot ik een ons weeg, maar de auto gaat echt niet vanzelf naar de andere baan. Dus ik moet altijd stuur draaien en dan schakelt autosteer uit en blijft cruise control over. Dus die 95% begrijp ik niet. 0% wel.
Met AP kan ik de richtingaanwijzer aanzetten en wachten tot ik een ons weeg, maar de auto gaat echt niet vanzelf naar de andere baan.
nogmaals gelezen en ja een zin in mijn antwoord was onterecht: niemand beweerde dat met AP aan na een druk op de richtingstalk de auto vanzelf van strook wisselt (duuuh het is immers geen EAP). Maar m'n punt blijft staan: Als ik de linker stalk aantik of tot de aanslag druk met AP actief, heb ik nooit gemerkt dat de het zelfstuurdeel van AP vanzelf stopt. Ik moet altijd het stuur draaien, dan pas klinkt er 1x dong en blijft ACC over.Lees nog eens mijn antwoord en kijk eens naar het voorbeeldfilmpje can @ScoopT
Als je het dan nog niet begrijpt probeer ik het nog eens uit te leggen![]()
Ik heb al gemerkt dat wanneer er nog een wagen naast je rijdt (dode hoek) hij wacht tot het gevaar geweken is. Of als je een afrit wil nemen en er nog een volle witte lijn is, hij wacht tot deze overgaat in een stippellijn. En dat vindt ik wel een correct gedrag.Bij mij als ik mijn richtingaanwijzer aanzet (1e / zachte beweging) dan duurt het even voordat hij uit gaat, maar soms ook niet.