ebullio
Well-Known Member
AP is nog steeds slecht vrijgegeven voor op snelwegen, dus ik zou niet klagen als het op secundaire wegen fout gaat.Ik heb het dashcam fragment gevonden. Hier het fragment op 36 seconden:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
AP is nog steeds slecht vrijgegeven voor op snelwegen, dus ik zou niet klagen als het op secundaire wegen fout gaat.Ik heb het dashcam fragment gevonden. Hier het fragment op 36 seconden:
De veiligheidssystemen werken toch altijd (collision prediction oid) ongeacht of je op AP/cruise aan hebt staan of niet? Deze situatie is door het veiligheidssysteem niet herkend, een interessante casus toch lijkt me...AP is nog steeds slecht vrijgegeven voor op snelwegen, dus ik zou niet klagen als het op secundaire wegen fout gaat.
Ik moet zeggen dat het lijkt of Tesla de firmware updates nu toch beter onder controle heeft. Uitgaande van TeslaFI (ik weet dat dit niet representatief is, maar ik heb even niet meer info), heeft nu ruim 93% van auto's firmware 21.9 of 24.1. Dat zijn percentages die een Google, Microsoft en Apple niet halen!
Ik pleit trouwens nog steeds voor verplicht updaten, gebruiker heeft niets te zeggenMet veiligheid moet je geen risico's nemen...
Verder is er nu voor model III 24.7 uitgekomen, maar die gaat nog heel langzaam.
Ik ben benieuwd of er nog een grote release komt voordat eind augustus V9 komt...
De veiligheidssystemen werken toch altijd (collision prediction oid) ongeacht of je op AP/cruise aan hebt staan of niet? Deze situatie is door het veiligheidssysteem niet herkend, een interessante casus toch lijkt me...
Tot het moment dat Tesla met een update komt die het mogelijk maakt met AP op tweebaanswegen met tegenliggers te rijden is dit een zinloze discussie. Tesla geeft duidelijk aan: AP alleen voor de snelwegen geschikt.
Er doen zich meerdere problemen voor die eerst moeten worden opgelost.
- AP stuurt de auto voortdurend tegen de buitenste lijn in een bocht. Geen of nauwelijks een probleem op snelwegen met flauwe bochten, echter een groot probleem op dergelijke 2-baanswegen met scherpere bochten i.c.m. tegenliggers.
- AP stuurt uitsluitend op basis van belijning, niet op basis van tegenliggers of andere gevaren. Werkt op de snelweg, echter niet in andere situaties.
- Uiteraard grijpt AEB niet in. Dat zou in een dergelijke situatie levensgevaarlijk zijn. Alleen sturen is hier zinvol. De software kan het (nog) niet dus de mens zal het moeten doen.
Dus: niet doen op dergelijke wegen en indien toch dan zeker niet klagen.
De meeste N-wegen waar ik op rijd, hebben rotondes. Ik adviseer AP niet te gebruiken bij een rotonde, dit gaat namelijk niet werken. En als je niet oplet te koste van je velgen !
AP stuurt uitsluitend op basis van belijning,
Als hij switcht van het volgen van lijnen naar voorligger kleurt de voorligger van wit naar blauw. (AP1)Weet je dat zeker? Laatst stond ik in de file en werden de lijnen slecht en wilde hij spookrijdend de file voorbij.
Toch maar even ingegrepen...
Komt ook niet vaak voor, alleen als je al een witte voorligger had en de blauwe lijnen gedurende iets langere tijd verdwenen zijn.Hmmm, ik heb een AP2 en ik heb nog nooit een blauwe voorligger gehad alleen blauwe lijnen.
Komt ook niet vaak voor, alleen als je al een witte voorligger had en de blauwe lijnen gedurende iets langere tijd verdwenen zijn.
Meestal ben je dan, hoop ik, meer op de weg aan het letten en niet op de kleur van het autotje.![]()
Autosteer stuurt ook door het volgen van de voorligger. Ik geloof zelfs dat dit vaak prioriteit krijgt boven de belijning.