Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Zal nog wat moeten gefinetuned worden.
Veronderstel dat je dit van ALLE SuC ziet? Beter zou zijn dat je dit ENKEL ziet wanneer je van een SuC gebruik moet maken en dan enkel voor de SuC's op je route.
Wij deze trek ik mijn post in. Had het zelf nog niet gezien, nu wel en balkjes worden enkel weergegeven als je op SuC klikt of de lijst van laadpunten wordt opgevraagd.

Dacht dat ze altijd werden weergegeven maar is niet dus.
Is dus perfecte weergave!
 
Het blijft akelig stil mbt 8.1 of updates voor de AP2 auto's in het algmeen. In 2 maanden tijd hebt ik op mijn AP2 auto "gekregen":
- TACC
- Autosteer tot 80km/u
- Forward Collision Warning
- Side Collision Warning (hoewel ik die in de settings nergens terug vindt)

Dat was het dus. Geen autoparking, laat staat Summon, geen automatische ruitenwissers, geen blind spot warning, etc. Overigens, ook de aangekondigde fix voor zwabberende wegen-belijning in het dashboard hoor je niets meer over. Afgelopen week bij het ServiceCenter de camera's gekalibreerd maar nog steeds de onverwachte rem acties bij viaducten en overhangende matrix borden. Heeft dus geen soelaas geboden.

Het voelt een beetje als een diner in een luxe restaurant die bekend staat om hun 3 Michelin-waardige steaks waar je vooraf betaald voor een 3 gangen menu en je een voorgerecht en nagerecht krijgt, het hoofdgerecht met alleen de groente en waarbij je de speciale steak over een maand of 3-6 gaat krijgen als er voldoende onderzoek naar gedaan is en voldoende testmensen hem lekker vinden .Alleen dan met wat andere prijzen. Janken? Jazeker! Kon ik dit verwachten? Jazeker, dat was al aangekondigd. Maar ik had wel gehoopt dat de "niet-auto pilot" functies (autoparking etc.) wat sneller beschikbaar zouden komen. Vorige week in een dagje in een AP1 loaner gereden en dan merk je dat de AP2 auto's wel heel ver achterlopen op de extra functionaliteiten wat er mede ertoe bijdraagt een Tesla onderscheidend te maken. Heel mooi dat de AP2 auto's voorbereid zijn op mooie dingen in de toekomst, waar je gewoon voor betaald uiteraard, maar het is zuur dat je, in mijn geval, na 2 maanden maar enkele min of meer werkende features hebt gekregen.

upload_2017-2-15_8-46-42.png
 
Toen ik mijn auto kocht (met AP1 hardware) bestond deze functionaliteit ook nog niet. Enkel de aankondiging dat de auto AP functionaliteit zou gaan krijgen. Het duurde 7 maanden voordat de eerste echte AP functionaliteit werd uitgerold.

Ik kan me voorstellen dat je er van baalt dat de auto met AP2 nog achterloopt op die van AP1, maar ik weet eigenlijk zeker dat je over 5 maanden denkt.... dit had ik niet durven dromen en wat was ik ongeduldig.

Overigens autoparking etc.... 1 keer geprobeerd, later nooit meer gebruikt. Gaat veel handiger en sneller als je het zelf doet.
Rijden op AP... altijd!
 
  • Like
Reactions: GeekfromFRL
Gisteren weer een aparte: "Cruise Control niet beschikbaar. Achtercamera beperkt zicht". Blijkbaar werkt CC niet wanneer je net zoals gisteren met het slechte weer je achtercamera viezigheid aantrekt :-(. Na een kwartiertje (lekker veel file gisteren rond Rotterdam :-( ) kreeg ik de CC en Autosteer functionaliteit weer terug. Zoals ook vaker al vermeld, verslikt CC en Autosteer zich ook in de blokken op de weg bij afritten en samenvoegen van snelwegen. Stuurt dan strak naar rechts of links, over de blokken heen op zoek naar een doorgetrokken streep of de normale onderbroken strepen die hij wel herkent blijkbaar.
 
Is er iemand die deze update al heeft gekregen toevallig?

Ik las je posts en begrijp (gedeeltelijk) wat je zegt. Echter is bekend dat Tesla "anders" werkt dan bestaande merken en durft ook wat meer risico te nemen. Tesla systemen worden getest dan bij Beta rijders ingezet en dan uitgerold. Ik zou niet kunnen bedenken hoe dat sneller kan.
Het is waar dat de verwachtingen hoog zijn (een vaak wat vroeg aangekondigd) maar tot nu toe iedereen versteld heeft doen staan over de ver gaande mogelijkheden.
Anders gezegd: staande in de schoenen van Tesla, hoe zou jij het doen? Op de wijze van de "gevestigde" merken zou het zeker nog maanden (misschien wel jaren) duren voordat er een auto zou komen die dit allemaal kan. Ik ben juist blij dat ik als eigenaar mag meewerken aan het proces. Dat dit niet vlekkeloos gaat en met ups en downs was te verwachten.