Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had een probleem met mijn PIN bij Tesla Firmware Tracker maar ondertussen een nieuwe PIN gekregen. Toch een beetje verwarrend :confused::
View attachment 243050

Hi John, ik heb dezelfde versie. Daarin zie ik Auto High Beam. Geen melding dat mn MS75 een seconden sneller is ;-)

groet, Paul
 

Attachments

  • IMG_5650.JPG
    IMG_5650.JPG
    397.8 KB · Views: 49
Hi John, ik heb dezelfde versie. Daarin zie ik Auto High Beam. Geen melding dat mn MS75 een seconden sneller is ;-)

groet, Paul
Hoi Paul. Het lijkt erop dat het nieuws niet correct was en alleen de AHB bevat. Volgens eerdere berichten zouden de "gewone" 75 en 100 AP2 versies sneller worden door een combinatie van hardware en software. Ik heb net 100km gereden met 2017.32.6 ca28227 en merk ook geen verschil in Autosteer eerlijk gezegd. Niet beter en niet slechter. Het was wel een bekende weg van 020 naar 010 en deed het gewoon goed, met nog steeds een paar rare rem acties. Voor mijn gevoel remt AS wat eerder af bij een langzamer rijdende voorligger. Dus eigenlijk is AS op de snelweg hetzelfde als bij de vorige firmware versie.
Gr. John
 
Last edited:
IMG_9368.PNG
Hier ook de nieuwste versie op de 70D van aug 2015. Ik weet niet of het een psychologisch effect is dat iedereen praat over sneller worden van de 75, maar ik heb echt het gevoel dat mijn 70D sneller geworden is en meer motorvermogen gebruikt kan worden (dus dat meer stroom uit het pakket naar de motoren kan). Een beetje dezelfde ervaring als na het rijden in een 85D voelt de 70D geknepen en nu voelt hij niet meer geknepen.

Ook mooie easter eggs zichtbaar maar na het wegklikken niet meer
 
View attachment 243100 Hier ook de nieuwste versie op de 70D van aug 2015. Ik weet niet of het een psychologisch effect is dat iedereen praat over sneller worden van de 75, maar ik heb echt het gevoel dat mijn 70D sneller geworden is en meer motorvermogen gebruikt kan worden (dus dat meer stroom uit het pakket naar de motoren kan). Een beetje dezelfde ervaring als na het rijden in een 85D voelt de 70D geknepen en nu voelt hij niet meer geknepen.

Ook mooie easter eggs zichtbaar maar na het wegklikken niet meer

Ik ben wel benieuwd of het nou wel of niet zo is . Naar welke versie is je 70D geupdate? Dat kan ik op je foto niet zien.

Het zou wel raar zijn dat als het echt zo is, Tesla daar niet meer marketing tegenaan gooit... We'll see.
 
Ik ben wel benieuwd of het nou wel of niet zo is . Naar welke versie is je 70D geupdate? Dat kan ik op je foto niet zien.

Het zou wel raar zijn dat als het echt zo is, Tesla daar niet meer marketing tegenaan gooit... We'll see.

Ja had het plaatje even afgeknipt bij VIN, is toch het unieke auto nr. Heb nu versie 2017.32.6 ca28227

Ik begrijp uit je signature dat het voor jou ook relevante info is ;)
 
Zeker, hopelijk gaat deze wel binnen een paar dagen naar 75D, maar dat zal voor de performance niet uitmaken. Ik zit nog op 2017.28.4.cf44833.

Ik zie online dat het dus alleen geldt voor de nieuwe (vanaf juni 2017 geproduceerde) 75's via S/X 0-60 improvement was software only? • r/teslamotors

Blijft lekker verwarrend dat ze dan een afbeelding van 21" turbine silver plaatsen, maar volgens mij kan je die helemaal niet meer bestellen...
 
Last edited:
Heeft iemand al een update van de navigatie mappen gekregen?
In Vlaanderen zijn de gewestwegen gewijzigd van 90 naar 70km/u op 01/01/2017, maar mijn navigatie is er zich nog niet van bewust.
Ook werkzaamheden die al zeer lang duren (Brugse binnenstad bijvoorbeeld - ook gestart in januari), worden nooit zichtbaar..

Edit: Ik heb zelf al bepaalde wijzigingen doorgegeven via Waze (die ook Google maps gebruikt en update), maar zonder succes..

Nog niet zolang geleden een kaartupdate gehad, maar het nieuwe stuk A4 welke eind 2015 al open is zit er nog steeds niet in. Gewoon ronduit belachelijk.
 
Hangt ervan af wat je maatstaf is natuurlijk.
Afgelopen maand meer dan 6.000 km in Tesla gezeten, waarvan veel achter het stuur.
Vermoedelijk minder dan 250km zelf gereden, de rest een beetje mee zitten kijken, omgeving bekeken, muziekje geluisterd, gesprekken gevoerd. Allemaal zaken waar ik vroeger toch minder aan toe kwam in de auto.
Overigens langste rit was 1400km. Na een rit stap je toch redelijk fris uit. Dit zou zonder de AP en in de herrie en trillingen van de ICE geen optie zijn. 1.000km was echt het matje en vereiste een dagje bijkomen.
Je moet sowieso stoppen om te laden, tenminste ik haal geen 1.000 km op een lading (zie andere thread:D). Dat helpt ook.
 
Done.
Zoals ook in antwoord op je tweet: Ik wil nog wel eens met laptop op de passagiersstoel wat werk doen. Met passive entry op off gaat de auto dan echter weer op slot en het alarm erop. Je moet daarvoor de auto nu dus op camper mode zetten. Voorheen kon je de auto gewoon handmatig unlocken en dan bleef hij unlocked. Je kunt auto lock wel uitzetten natuurlijk, maar dat vind ik toch wel een heel fijne functie.
 
Done.
Zoals ook in antwoord op je tweet: Ik wil nog wel eens met laptop op de passagiersstoel wat werk doen. Met passive entry op off gaat de auto dan echter weer op slot en het alarm erop. Je moet daarvoor de auto nu dus op camper mode zetten. Voorheen kon je de auto gewoon handmatig unlocken en dan bleef hij unlocked. Je kunt auto lock wel uitzetten natuurlijk, maar dat vind ik toch wel een heel fijne functie.
Het feit dat er "climate control" is ingevoerd om huisdieren te beveiligen is toch "more or less" hetzelfde.
Volgens mij is het makkelijk toe te voegen in een update.
 
Hier ook de 2017.32.6 ca28227. Mijn 75d is (geklokt) niet sneller geworden en die is uit mei 2017.

Autopilot blijft heel nerveus als je op een lege linkerbaan vrachtwagens inhaalt. Remt af om niks. In zijn algemeenheid rijdt het verder prima voor mij. Volledig het stuur uit handen geven is toch niet mijn ambitie.

Mijn enige echt grote wens is nog de automatische ruitenwissers. Ik blijf het ongelooflijk vinden dat dat op een auto die verder alles automatisch doet, niet werkt.

Ik heb de auto nu 3 maanden, en vind het mooi om te zien hoeveel beter AP is geworden! Ik blijf dus maar hopen dat Tesla die ontwikkelcapaciteit nu ook eens voor andere zaken inzet dan die ene (AP) optie van een paar duizend euro.....
 
  • Informative
Reactions: nico180
Hier ook de 2017.32.6 ca28227. Mijn 75d is (geklokt) niet sneller geworden en die is uit mei 2017.

Autopilot blijft heel nerveus als je op een lege linkerbaan vrachtwagens inhaalt. Remt af om niks. In zijn algemeenheid rijdt het verder prima voor mij. Volledig het stuur uit handen geven is toch niet mijn ambitie.

Mijn enige echt grote wens is nog de automatische ruitenwissers. Ik blijf het ongelooflijk vinden dat dat op een auto die verder alles automatisch doet, niet werkt.

Ik heb de auto nu 3 maanden, en vind het mooi om te zien hoeveel beter AP is geworden! Ik blijf dus maar hopen dat Tesla die ontwikkelcapaciteit nu ook eens voor andere zaken inzet dan die ene (AP) optie van een paar duizend euro.....
De seconde winst is alleen voor nog nieuw te leveren auto's..........