Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Wellicht niet helemaal het juiste draadje hiervoor maar ik post hem toch.......
Ik rij dagelijks de A16 wat bepaald geen biljartlaken is en dus AP2 redelijk nerveus en zoekend is tussen de lijnen.
Afgelopen week 2 keer naar Zaventem gereden. En ondanks dat de Belgische snelwegen toch over het algemeen een stuk slechter zijn dan die in Nederland deed de MX het voorbeeldig op AP2.
Ring Antwerpen strak en zonder rare bewegingen. Wel alles op linkerbaan. Wat in mijn optiek het verschil maakt is de dikke witte lijn aan de uitzijde van de weg.
Hetzelfde op de E19 tussen Antwerpen en Brussel. Als motorrijder probeer ik altijd uiterst links te rijden van de baan met druk verkeer. Zodoende kunnen motorrijders tussen de rijbanen doorrijden. Als ik in Nederland de AP inschakel geeft de auto vaak een behoorlijke ruk naar rechts. In België blijft de Tesla prima aan de linkerzijde van de baan..........
 
Wat mij gisterenavond op de autoroute opviel was dat AP1 nu weer de neiging heeft om naar rechts te duiken bij afritten. Ik zit op 2017.40 volgens mij.
Doen die lui bij Tesla niet aan regression tests?
Ik denk dat die neiging er al eerder in zat. Ik heb 2017.34. 2448.
Gisteren rijden wij op AP1 de Coentunnel uit op de rechter rijbaan voor doorgaand verkeer naar Zaandam. De Model S slaat evenwel af naar rechts. Je moet er echt wel bijblijven.
 
Wellicht niet helemaal het juiste draadje hiervoor maar ik post hem toch.......
Ik rij dagelijks de A16 wat bepaald geen biljartlaken is en dus AP2 redelijk nerveus en zoekend is tussen de lijnen.
Afgelopen week 2 keer naar Zaventem gereden. En ondanks dat de Belgische snelwegen toch over het algemeen een stuk slechter zijn dan die in Nederland deed de MX het voorbeeldig op AP2.
Ring Antwerpen strak en zonder rare bewegingen. Wel alles op linkerbaan. Wat in mijn optiek het verschil maakt is de dikke witte lijn aan de uitzijde van de weg.
Hetzelfde op de E19 tussen Antwerpen en Brussel. Als motorrijder probeer ik altijd uiterst links te rijden van de baan met druk verkeer. Zodoende kunnen motorrijders tussen de rijbanen doorrijden. Als ik in Nederland de AP inschakel geeft de auto vaak een behoorlijke ruk naar rechts. In België blijft de Tesla prima aan de linkerzijde van de baan..........
Ik heb vandaag nochthans weer opmerkingen gehad van een motorrijder dat ik,, euuh AP2 ..niet uiterst links reed op E19 richting BXL... Kort lontje sommigen :D
 
Ik heb vandaag nochthans weer opmerkingen gehad van een motorrijder dat ik,, euuh AP2 ..niet uiterst links reed op E19 richting BXL... Kort lontje sommigen :D

Dat zijn het soort motorrijders waarvoor ik met plezier wat meer naar rechts ga rijden.
Het lijkt wel alsof ze willen zeggen "jij moet naar links voor mij, ik heb hier het voorrecht" Ik dacht het niet!
(terzijde, ik ben zelf motorrijder en schaam me dood voor het soort oelewappers dat gebaren maakt naar auto's dat ze naar links moeten schuiven)
 
  • Like
Reactions: S-19910 and wooter
Ik heb een paar dagen een AP1 loaner (MS) en wat mij heel erg opvalt is, op de dagelijkse rit, hoe weinig verschil er nog is tussen AP1 en AP2! Een paar maanden geleden had ik ook een loaner en toen was het verschil nog ontzettend groot en dat verschil is nu echt op detail nog maar merkbaar. Mijn eigen MX AP2 zit wel op 2017.42 en de AP1 loaner op 2017.34. Het gaat dus de goede kant op.
 
  • Informative
Reactions: basvk
3 dagen "oude" X100D 2017.42.1 94435ee, net bericht van mijn echtgenote die momenteel midden Frankrijk onderweg is om mij te repatriëren na een ongevalletje (geheel OT, I know) ;-)
AP2 houdt bij het passeren van een vrachtwagen plots in (remt dus flink af) zonder dat er enige aanleiding tot is :eek:
 
3 dagen "oude" X100D 2017.42.1 94435ee, net bericht van mijn echtgenote die momenteel midden Frankrijk onderweg is om mij te repatriëren na een ongevalletje (geheel OT, I know) ;-)
AP2 houdt bij het passeren van een vrachtwagen plots in (remt dus flink af) zonder dat er enige aanleiding tot is :eek:

Herkenbaar - Ervaar hetzelfde met m'n S - zelfde software versie. Dat is toch iets wat AP1 niet doet. Is niet sec vrachtwagens overigens - ik heb nog niet kunnen ontdekken welk patroon er achter zit. Wat .42 wel minder doet (tov .40) is afremmen in een bocht agv een auto in een van de andere banen.
 
  • Informative
Reactions: Pebe