Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software versie 8.1

This site may earn commission on affiliate links.
Ben wel benieuwd naar de aanpak. In plaats van de simpele sensor die elke auto heeft heeft men gekozen voor een systeem waarbij de aanwezige AP hardware wordt gebruikt (camera's etc.). Ze zullen redenen gehad hebben, die wel duidelijk zullen worden. Ben nieuwsgierig.
Wat ik gelezen heb is dat er voor een regensensor een aparte sensor ingebouwd moet worden en dat een autofabrikant hierover licentierechten verschuldigd in aan Bosch? Elon vindt dit onzin, er zitten tenslotte al 3 camera's in de voorruit dan kan er toch iemand wel een regeltje extra software schrijven om die ruitenwisser aan te sturen? Dit viel een beetje tegen:rolleyes:.
 
Wat ik gelezen heb is dat er voor een regensensor een aparte sensor ingebouwd moet worden en dat een autofabrikant hierover licentierechten verschuldigd in aan Bosch? Elon vindt dit onzin, er zitten tenslotte al 3 camera's in de voorruit dan kan er toch iemand wel een regeltje extra software schrijven om die ruitenwisser aan te sturen? Dit viel een beetje tegen:rolleyes:.

Als het maar in orde komt. Dat van die licenties kan ik best begrijpen. Iets met derden die de auto onnodig duur maken, ook al is het hier maar weinig. Is men consequent in en dat vind ik een sterk punt.
 
Ik moet nog wachten op de update. Wat ik me afvraag is of het een systeem wordt bij de concurrentie waarbij je na de motor gestart te hebben zelf een keer de ruitenwissers in auto stand moet duwen, of de auto gewoon herinnert dat je de ruitenwissers ooit hebt geactiveerd en zelf spontaan bij regen begint te wissen.

Dat vond ik zo ongelofelijk dom aan mijn vorige auto's... Zette je dat ding op auto bij een regenbui, parkeerde je de wagen en als je dan bij een volgende bui terug ging rijden moest je dat ding weer zelf in auto zetten. Is niks auto aan dan, toch?
 
Het eerste filmpje met een tuinslang staat op internet
. Het lijkt aardig te werken, al is het wel zo dat de snelheid van de ruitenwissers niet naar hoog gaan.

Het ziet er goed uit. Wat ik mis is niet zozeer het starten, dat doe ik inmiddels zelf redelijk automatisch, maar vooral het niet stoppen. Dan reed ik al een tijdje met ruitenwissers aan terwijl het allang droog was.

Nu wachten op de update en dan iedereen blij. Wel mooi getimed zo op 1 januari.
 
Zonet Gent-Roeselare gedaan in verschillende regenbuien. Wat mij betreft werkt het heel goed! Het enige wat ik meen te zien is dat er á la minute geveegd wordt, dus soms 2 keer snel om dan een seconde te wachten. Bij vorige wagens leek dat iets meer uitgevlakt?

Verder had ik de indruk dat de ruitenwissers uitgeschakeld werden tijden auto lane change, maar dat kan een indruk of toeval zijn...
 
  • Informative
Reactions: Riestad
Ik moet nog wachten op de update. Wat ik me afvraag is of het een systeem wordt bij de concurrentie waarbij je na de motor gestart te hebben zelf een keer de ruitenwissers in auto stand moet duwen, of de auto gewoon herinnert dat je de ruitenwissers ooit hebt geactiveerd en zelf spontaan bij regen begint te wissen.

Dat vond ik zo ongelofelijk dom aan mijn vorige auto's... Zette je dat ding op auto bij een regenbui, parkeerde je de wagen en als je dan bij een volgende bui terug ging rijden moest je dat ding weer zelf in auto zetten. Is niks auto aan dan, toch?
Ja, dat is leuk.......totdat de wissers vastgevroren zitten.
 
Na "Chill mode" ny ... "Autowippers" .. o_O Screen Shot 2018-01-02 at 20.28.06.png o_O
 
  • Informative
Reactions: Faiz71 and ebullio